تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820075455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شانس مركل براي حفظ قدرت


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: انتخابات پارلمان آلمان يكشنبهبرگزار ميشود
شانس مركل براي حفظ قدرت
جام جم آنلاين: مردم آلمان، اولين قدرت اقتصادي اروپا روز يکشنبه 27 سپتامبر در حالي براي شرکت در انتخابات پارلماني کشورشان به پاي صندوقهاي راي خواهند رفت که انتظار مي رود آنگلا مرکل صدراعظم اين کشور بار ديگر در سمت خود ابقا شود.



به گزارش خبرگزاري فرانسه ،با وجود اين، شرايط به گونه اي است که آنگلا مرکل براي باقي ماندن در قدرت نخواهد توانست به ميل خود، احزاب مورد نظرش را براي ايجاد ائتلاف انتخاب کند.
نتايج نظرسنجيها و ارزيابي کارشناسان نشان مي دهد ، آنگلا مرکل محبوب ترين صدراعظم کشورش پس از جنگ جهاني دوم ، در انتخابات پارلماني روز يکشنبه در سمت خود ابقا خواهد شد مگر اينکه در آخرين لحظات اتفاق غيرمنتظره بزرگي روي دهد و مانع از آن شود که مرکل براي يک دوره چهار ساله ديگر در قدرت باقي بماند.
در حاليکه آنگلا مرکل در نظر دارد با حمايت حزب ليبرال دموکرات در پارلمان کشورش اکثريت را به دست گيرد، نتايج تازه ترين نظرسنجيها حاکي از آن است که شايد آنگلا مرکل مجبور شود بار ديگر به رغم خواسته خود با حزب سوسيال دموکرات آلمان ائتلاف تشکيل دهد.
آنگلا مرکل در توضيح اينکه چرا مايل است با ليبرالها ائتلاف تشکيل دهد در گفتگو با روزنامه فرانکفورتر راوندشو اعلام کرد ائتلاف بزرگي که با سوسيال دموکراتها تشکيل داده بوديم به خوبي کار خود را انجام داد اما با توجه به بحران مالي کنوني که در شصت سال گذشته بي سابقه مي باشد، زمان آن رسيده است که تمام تلاش خود را کار گيريم تا کشور را از پيامدهاي بحران مالي نجات دهيم و اقتصادمان را احيا کنيم.
نتايج تازه ترين نظرسنجيها که اين هفته منتشر شد نشان مي دهد که نيروهاي محافظه کار تحت رهبري آنگلا مرکل در انتخابات روز يکشنبه چهل و هشت درصد آرا را به دست خواهند آورد اما اين رقم تنها براي به دست آوردن نيمي از کرسيهاي بوندستاگ کافي خواهد بود.
تحليلگران معتقدند برتري آنگلا مرکل در نظرسنجي ها بر رقباي خود از زماني رو به تحليل گذاشت که صدراعظم آلمان در يک مناظره تلويزيوني با فرانک والتر اشتاينماير اصلي ترين رقيب انتخاباتي خود از حزب سوسيال دموکرات و وزير امور خارجه کنوني کابينه اش، نتوانست آن طور که انتظار مي رفت انتظارات را برآورده کند.
از ان زمان به بعد منتقدان آنگلا مرکل او را ملامت مي کنند که براي پيروزي در انتخابات تنها روي محبوبيت شخصي اش حساب باز کرده و از ارائه پيشنهادهاي قابل توجه يا انتقاد از سوسيال دموکراتها خودداري مي کند.
گرو نوگباور، کارشناس سياسي آلمان، در اين باره مي گويد تبليغات انتخاباتي آنگلا مرکل شباهتي به مبارزه انتخاباتي ندارد.
در واقع آنگلا مرکل در عرصه سياست داخلي ترجيح مي دهد در حاشيه بماند و تا حد ممکن از وارد شدن به معرکه خودداري کند اين در حالي است که در عرصه بين المللي در ارائه ديدگاهها و نظرات خود ترديد نمي کند.
آنگلا مرکل روز پنجشنبه پيش از عزيمت به آمريکا براي شرکت در نشست سران گروه بيست در پيتسبورگ تاکيد کرد، آماده است هر گونه تلاش آمريکا را براي زير سوال بردن مازاد تجاري آلمان خنثي کند.
در واقع نشست سران گروه بيست فرصت ديگري براي آنگلا مرکل فراهم آورده است تا خود را به عنوان قدرتمندترين زن جهان معرفي کند.
نشريه آمريکايي فوربس چهار سال پيش آنگلا مرکل را قدرتمندترين زن در جهان دانست.
با اين حال اگر آنگلا مرکل در انتخابات روز يکشنبه به يک پيروزي کمرنگ دست يابد آزادي و ميدان عمل او محدود خواهد شد. خواسته هاي حزب سوسيال دموکرات براي ايجاد ائتلاف با آنگلا مرکل پس از انتخابات روز يکشنبه، موجب نارضايتي برخي از مسئولان جناح محافظه کار آلمان شده است.
آنگلا مرکل در نوامبر سال دو هزار و پنج به عنوان صدراعظم آلمان انتخاب شد.
بر اساس نتايج نظرسنجي جديد در آلمان، اتحاديه محافظه کار دموکرات آلمان وابسته به آنگلا مرکل صدر اعظم اين کشور و اتحاديه سوسيال دموکرات اين کشور نسبت به ديگر احزاب از بخت بيشتري در انتخابات آينده اين کشور برخوردار هستند.
نتايج اين نظرسنجي نشان مي دهد که ائتلاف احزاب محافظه کار آلمان از حمايت سي و هفت درصد از راي دهندگان آلماني برخوردار است. اين رقم نسبت به نتايج نظرسنجي هاي قبلي يک درصد کاهش يافته است.
طبق نتايج نظرسنجيهاي جديد اکثريت مردم آلمان انتظار دارند که ائتلاف بزرگي که در حال حاضر در آلمان قدرت را در دست دارد پس از انتخابات روز يکشنبه نيز همچنان در قدرت باقي بماند.
حدود شصت و دو ميليون آلماني واجد شرايط شرکت در انتخابات روز يکشنبه هستند.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن