تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821108390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابلاغ آيين‌نامه تسهيل دسترسي نوآوران به امكانات و خدمات علمي به دستگاهها


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ابلاغ آيين‌نامه تسهيل دسترسي نوآوران به امكانات و خدمات علمي به دستگاهها
سرويس فرهنگي - آئين‌نامه تسهيل دسترسي نوآوران به امكانات و خدمات علمي و فني به دستگاهها ابلاغ شد.‌

دكتر صادق واعظ‌زاده معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت براساس اين آئين نامه دستگاههاي مختلف از جمله بانكها، بيمه‌هاي دولتي، موسسات اعتباري و غيره موظفند براي رشد و تقويت نوآوري در كشور امكان استفاده نوآوران از امكانات و خدمات علمي و فني خود را مطابق شرايط آئين‌نامه فراهم كنند.

وي در ادامه افزود: منظور از نوآوران، صاحبان ايده‌هاي نو است كه ايده‌آنها به صورت بالفعل به نتايج دست‌يافته يا بالقوه ظرفيت آنرا داشته باشد و تشخيص نوآوران و صاحبان ايده‌هاي نو برعهده دستگاههاي اجرايي ذي‌ربط و نظارت آن با معاونت علمي و فناوري رئيس جمهوري است.

دكتر واعظ‌زاده با اشاره به ماده 2 اين آئين‌نامه مبني بر نوع امكانات و خدمات علمي و فني موضوع اين آيين‌نامه گفت: اين امكانات شامل منابع و تجهيزات پژوهشي و تحقيقاتي فضا، امكانات و مواد آزمايشگاهي و كارگاهي، خدمات تجهيزات پيشرفته و تخصصي، نتايج مطالعات و پژوهش‌هاي مرتبط با ايده، بازديد از كارخانه، تاسيسات، آزمايشگاهها و كارگاهها، راهنمايي و مشاوره علمي و تخصصي و ساير امكانات و خدمات دستگاهها است.

وي گفت: براساس ماده 3 اين آئين‌نامه دستگاهها موظفند ضوابط و شيوه ارائه امكانات و خدمات را در قالب دستورالعمل حمايت از نوآوران كه به تاييد معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور مي‌رسد به صورت روشن و روان تنظيم و به نحو مقتضي به اطلاع عموم برسانند.

وي افزود: دستگاه پس از دريافت درخواست متقاضي جنبه‌هاي علمي و فني طرح را بررسي و در صورت تاييد نسبت به ارائه امكانات و خدمات حداكثر ظرف يكماه تصميم‌گيري كرده و به اطلاع متقاضيان برساند.

معاون علمي وفناوري رياست جمهوري در ادامه تصريح كرد: براساس اين آئين‌نامه دستگاهها مجازند با رعايت قوانين و مقررات، خدمات علمي و فني را در اختيار نوآوران قرار داده و نوآوران موظفند دقت كافي در بهره‌برداري صحيح از امكانات و تجهيزات و خدمات علمي و فني مراكز را به عمل آورند.

وي اظهار داشت: براساس ماده 6 اين آئين‌نامه مالكيت فكري دستاوردهاي نوآوران متعلق به خودشان است مگر اينكه قبل از شروع فعاليت توافق‌نامه كتبي ميان نوآور و دستگاه نسبت به مالكيت فكري دستاورد ناشي ايده صورت گيرد كه در اين صورت مطابق مفاد قرارداد عمل خواهد شد.




 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن