تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819818892




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مصاحبه با تايمز فرمانده ارتش انگليس: جنگ افغانستان پاياني ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در مصاحبه با "تايمز" فرمانده ارتش انگليس: جنگ افغانستان پاياني ندارد
خبرگزاري فارس: فرماند ارتش انگليس در مصاحبه با يك روزنامه انگليسي تصريح كرد كه جنگ در افغانستان هيچ نقطه پاياني ندارد.


به گزارش فارس، مصاحبه "سر جاك استيروپ" پس از آن منتشر شد كه هفته گذشته سرتيپ "مارك كارليتون-اسميت" فرمانده بلندپايه ارتش انگليس در افغانستان نيز تاكيد كرد كه مردم نبايد منتظر يك "پيروز نظامي قاطع" در افغانستان باشند.
بر همين اساس استيروپ در گفتگو با روزنامه "تايمز" تاكيد كرد كه نيروهاي انگليسي هم در عراق و هم در افغانستان در سفري قرار دارند كه هرگز تمام نخواهد شد.
اين فرمانده 58 ساله انگليسي همچنين تاكيد كرد ماموريت در افغانستان كه انگليس اكنون هفت هزار و 800 نيرو براي جنگ با طالبان در آن كشور دارد، نبرد پيروزي يا شكست نيست.
استيروپ در ادامه با اشاره به افزايش سطح امنيت در عراق تاكيد كرد كه چهار هزار و 100 نيروي انگليس در عراق احتمالا در ظرف يكسال عراق را ترك خواهند كرد.
با اين حال وي با هشدار به اين نكته كه افغانستان يك عمليات طولاني‌تر خواهد بود گفت: افغانستان كشور بسيار روبه عقبي است.
به نوشته تايمز فرمانده ارتش انگليس بر اين باور است كه مردم بايد انتظارات خود از آنچه در افغانستان دست خواهد يافت، تغيير دهند.
وي تصريح كرد: ما بايد از استفاده از واژگاني چون "برد" و "باخت" در زمينه افغانستان اجتناب كنيم. اين يك نوع كار ماجراجويانه نيست.
استيروپ همچنين به اين امر عقيده ندارد كه مي‌توان پيروزي نظامي را در عراق نيز اعلام كرد.
فرمانده ارتش انگليس گفت: اين امور پيچيده‌تر هستند... در هر دو مورد [عراق و افغانستان] شبيه يك مسافرت هستند. در صورتيكه شما درباره تحولات يك كشور صحبت كنيد، اين مسافرتي است كه هرگز پايان نخواهد يافت. نقطه پاياني وجود ندارد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا جنگ در عراق موفقيت‌آميز بوده است گفت: ما بايد اين قضاوت‌ها را به مورخان بسپاريم.
يك‌شنبه هفته گذشته نيز "مارك كارليتون-اسميت" بلند پايه‌ترين فرمانده نيروهاي انگليس در ولايت هلمند افغانستان با اشاره به ناكافي بودن نيرو و خستگي بيش از حد آنها در افغانستان در مصاحبه با هفته‌نامه "ساندي‌تايمز" انگليس تصريح كرد: بايد انتظارات خود را كاهش دهيم و بايد بدانيم كه نيروهاي خارجي در افغانستان در حال رسيدن به پيروزي در جنگ نيستند. اكنون سطح اقدامات شبه نظامي در حال كاهش يافتن است كه اين موضوع يك تهديد استراتژيك نيست و ارتش افغانستان مي‌تواند آن را مديريت كند.
ژنرال "ژان لوئي ژورژلين" فرمانده ارتش فرانسه نيز چهارشنبه هفته گذشته با حمايت از اظهارات كارليتون-اسميت مبني بر نبود امكان پيروزي در جنگ افغانستان اعلام كرد كه ادعاي پيروزي نظامي در اين كشور جنگ‌زده نادرست است.
وي در مصاحبه با شبكه تلويزيوني "سنات" گفت: يك افسر انگليسي اظهار داشت كه نمي‌توان در اين جنگ از نظر نظامي پيروز شد زيرا هيچ راه‌حل نظامي براي بحران افغانستان وجود ندارد و من نيز با وي موافق هستم.
انتهاي پيام/.
 شنبه 20 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن