تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821232392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تركيه ساخت يك نيروگاه هسته‌اي ديگر را به مناقصه مي‌گذارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تركيه ساخت يك نيروگاه هسته‌اي ديگر را به مناقصه مي‌گذارد
خبرگزاري فارس: وزير انرژي و منابع طبيعي تركيه در شرايطي كه هنوز تكليف مناقصه هسته‌اي "آك‌كويو" اين كشور مشخص نشده، در گفتگو با خبرنگاران از به مناقصه گذاشته شدن ساخت نيروگاه هسته‌اي "سينوپ" در آينده خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه "س‌ان‌ان ترك"، "هلمي‌گولر" وزير انرژي تركيه در اين گفتگو با اشاره به اينكه قبلا در تركيه تنها 30 سرمايه‌گذار در بخش انرژي حضور داشتند گفت كه هم‌اكنون اين رقم به 3 هزار سرمايه‌گذار ارتقا يافته است.
"گولر" با تاكيد بر اينكه سرمايه‌گذاريها در زمينه انرژي‌هاي بادي و زمين‌گرمايي كاهش يافته است: ما با منابع سرمايه‌گذاري خود مي‌توانيم به كار ادامه دهيم اما بحران جهاني اقتصاد سرمايه‌گذاريهاي بزرگ را تحت تاثير قرار مي‌دهد.
خبرنگاري از وزير انرژي تركيه پرسيد " آيا تركيه در واگذاري انرژي هسته‌اي مستاصل شده است ؟ كه وي گفت: خير، ما با پيش‌بيني همه احتمالات، قانون مربوطه را تنظيم كرديم.
"گولر" در ادامه گفتگو با عنوان اينكه براي ساخت نيروگاه هسته اي در سينوپ ، مناقصه ديگري برگزار خواهد شد گفت: در قانون اندكي تغييرات انجام خواهد شد اما براي واگذاري هيچ مشكلي وجود ندارد.
وي به تاريخ برگزاري اين مناقصه اشاره‌اي نكرد.
اين وزير ترك درباره پيشنهاد يك شركت روسي – تركي در مناقصه نيروگاه هسته‌اي " مرسين – آك كويو" هم اظهار داشت كه پيشنهاد دوم شركت پيشنهاد دهنده حال حاضر در سازمان انرژي اتمي تركيه در دست بررسي است.
"گولر" افزود: در صورتي كه مناقصه هسته‌اي "آك‌كويو" نتيجه مثبتي نداشته باشد بار ديگر اين مناقصه با همان شرايط قبلي برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فارس مناقصه ساخت نخستين نيروگاه هسته‌اي تركيه در منطقه "آك كويو" مرسين سوم مهرماه سال جاري از سوي شركت سهامي تجارت برق تركيه "تتاش" وابسته به وزارت انرژي اين كشور طي مراسمي در آنكارا برگزار شده بود.
در اين مراسم بعد از باز شدن پاكت پيشنهادها كنسرسيوم‌هايي كه فراخوان شركت در مناقصه را دريافت كرده بودند اعلام شد شش كنسرسيوم خارجي با اشتراك‌هاي داخلي دعوتنامه شركت در مناقصه را دريافت كرده بودند كه از بين آنها فقط كنسرسيوم روسي آسترو اكسپورت و شريك داخلي‌اش پيشنهاد دادند.
پنج كنسرسيوم ديگر از دعوت خودشان براي اين مناقصه ابراز قدرداني كرده و پيشنهادي ارائه نداده بودند.
بر اساس اين گزارش پاكت دوم گروه پيشنهاددهنده يعني مدارك مطابقت با معيارهاي سازمان انرژي اتمي تركيه به اين سازمان ارسال مي‌شود و سازمان ظرف 15 روز به بررسي اين پاكت طبق معيارهاي تكنولوژي كه قبلا مشخص شده خواهد پرداخت و چنانچه سازمان انرژي اتمي تركيه پيشنهاد را مناسب ببيند پاكت سوم را باز خواهد كرد. در نهايت پيشنهاد قيمت براي تصويب به هيئت وزيران ارائه خواهد شد.
بر پايه اين گزارش 13 شركت از كانادا، فرانسه، ژاپن، بلژيك، كره جنوبي، چين، هلند و تركيه شرط‌نامه شركت در اين مناقصه را دريافت كرده‌ بودند.
انتهاي پيام/.
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن