تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816978695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/همايش دو روزه طب و قضا/ معاون آموزشي قوه قضاييه: پزشكي قانوني نقطه تلاقي علم طب و قضا است فقه شيعه معدني است كه همه مسائل را درون خود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /همايش دو روزه طب و قضا/ معاون آموزشي قوه قضاييه: پزشكي قانوني نقطه تلاقي علم طب و قضا است فقه شيعه معدني است كه همه مسائل را درون خود دارد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعي

معاون آموزش قوه قضاييه گفت: امور پزشكي در پزشكي قانوني نقطه تلاقي علم طب و قضا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت الاسلام و المسلمين سعيد جواهري عصر پنج‌شنبه در مراسم پاياني همايش دو روزه طب و قضا با بيان اين مطلب تصريح كرد: انبوهي از مسائل و مشكلات پيچيده كه اغلب نوظهور و مبتلابه جامعه هستند در مقابل ما قرار گرفتند كه ما بايد به عنوان متوليان امر با همكاري يكديگر مشكلات موجود در اين مسير را حل كنيم.

وي ادامه داد: يك مثلث متشكل از پزشكي قانوني، قوه قضاييه و حوزه‌هاي علميه مي‌تواند اين مشكلات را حل كنند و اين در صورتي است كه با يك تعامل مستمر در سطوح مختلف كار را به صورت جدي تلقي كرده و آن را پيگيري كنيم.

معاون آموزشي قوه قضاييه با بيان اين كه فقه غني شيعه معدني است كه همه اين مسائل را درون خود داشته و نيازمند فردي قادر براي استخراج آن‌ها است خاطرنشان كرد: با يك همكاري مستمر برخوردار از دو سطح استاني و مركزي مي‌توان كميسيون ويژه‌اي را با استفاده از همه ظرفيت‌هاي موجود در اين زمينه ايجاد كرد تا به صورت دقيق موضوعات را مورد مطالعه قرار داده و همه محمولات و احكام را شناسايي كرد.

او با تاكيد بر لزوم توجه بر برنامه‌ريزي براي دانش‌افزايي مستمر پزشكان قانوني و قضات حسب نياز و اقتضا خاطرنشان كرد: توجه بيش‌تر پزشكان به مسووليت اخلاقي، مدني، انتظامي و كيفري خودشان خصوصا توجه به ابعاد و آثار نظر كارشناسي آن‌ها مسئله‌اي است كه بايد روي آن كار شود.

وي ارتقاي ابزار، تجهيزات و طرق جرم‌يابي هم‌سو با پيشرفت زمانه را از ضروريات برشمرد و افزود: توسعه ارتباطات پزشكان قانوني و قضات به طرق مناسب و مقتضي، تشكيل پرونده شخصيت براي متهمان ضمن دادرسي و بررسي دقيق اختلالات رواني در افراد از مهم‌ترين مسائلي است كه بايد به آن‌ها پرداخته شود.

جواهري هم‌چنين فعال كردن تيم بررسي صحنه جرم و حضور به موقع در صحنه را از ديگر موارد مورد لزوم برشمرد و گفت: حساسيت و توجه بيش‌تر به حفظ حقوق بيمار و سلامت جامعه در راستاي حفظ اعتماد عمومي از مسائل مهمي است كه بايد مورد توجه كارشناسان پزشكي قانوني قرار گيرد.

معاون آموزشي قوه قضاييه گفت: بعضي مسائل مطروحه نيازمند فرهنگسازي هستند كه اين امر ضرورت همكاري رسانه‌ها و متوليان فرهنگي را بيش از پيش نشان مي‌دهد.

وي اضافه كرد: به حمدالله افتخار مي‌كنيم كه همه همكاران ما در اين مسير تلاش مي‌كنند اما هرگز نبايد كوچك‌ترين غفلتي صورت گيرد.

معاون آموزشي قوه قضاييه هم‌چنين اظهار كرد: بايد تلاش شود حتي الامكان براي مراجعان خانم از پزشكان زن استفاده شود؛ علاوه بر اين حل مشكل اختلاف و تفاوت در آراء، بررسي و تحليل و جمع بندي اطلاعات مربوط به عوامل زمينه ساز در اختلالات رواني و محصور نكردن همه مسائل پزشكي قانوني به سازمان با توجه به اصل 44 قانون اساسي از مسائل مهم در اين زمينه است.

جواهري در پايان با بيان اين كه اگر درك مشتركي بين قضات و پزشكان قانوني وجود داشته باشد بسياري از مشكلات حل خواهد شد، تاكيد كرد: لازم است قضات و پزشكان قانوني مسائل مستحدثه و مورد‌هاي قابل بهره‌برداري در حوزه تحقيق و آموزش را به معاونت آموزش قوه قضاييه ارجاع دهد زيرا معتقديم آموزش متقابل و تبادل تجربيات ضرورتي انكارناپذير است.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 18 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن