تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817147937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر /توسعه گردشگري در گلستان؛ ضرورتها و ظرفيتها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر /توسعه گردشگري در گلستان؛ ضرورتها و ظرفيتها
گرگان- خبرگزاري مهر: به اعتقاد شماري از فعالان حوزه گردشگري در گلستان توسعه صنعت پايدار گردشگري در اين استان مستلزم رويكرد و نگرش جديد و بازنگري در اين بخش متنوع و درآمدزا و شناخت ضرورتهاي توسعه اين بخش است.

به گزارش خبرنگار مهر از گرگان، بازنگري و تحول در نحوه تبليغات، اطلاع رساني، شناسايي جاذبه ها، فراهم شدن زيرساختها، توجه به پژوهش، ايجاد امكانات تفريحي و آموزشي، ايجاد درآمد ارزي و تشويق و تعامل فرهنگي و اجتماعي از جمله ضرورتهاي توسعه اين صنعت به عنوان ركن مهم توسعه پايدار است.

اين كارشناسان نبود برنامه جامع و هماهنگ، فرسودگي تجهيزات، اطلاع رساني نامطلوب، كمبود استراحتگاه، ناشناخته ماندن جاذبه هاي گردشگري، كيفيت پايين خدمات و تسهيلات و نبود مديرييت منسجم از عمده موانع فرارو ي اين صنعت پايدار در استان عنوان كرده اند.

به تاكيد اين عده فرهنگ سازي در مدارس، آموزش خانواده، استاندارد سازي خدمات، نظارت مستمر، برگزاري ميزگردهاي تخصصي و تدوين آيين نامه جديد موجب نهادينه شدن فرهنگ گردشگري مي شود.

اين در حالي است كه به تاكيد كارشناسان، توسعه گردشگري در افزايش انسجام و يكپارچگي، حفظ و ارتقاي هويت ملي، افزايش غرور به داشته هاي فرهنگي و كاهش گرايش به فرهنگ بيگانه نقش موثر دارد.

طبق آمار، استان گلستان تا پايان برنامه چهارم توسعه به يكهزار و 800 تخت اقامتي جديد نياز دارد.

يك استاد دانشگاه رشته خدمات جهانگردي از گرگان به خبرنگار مهر گفت : توسعه صنعت گردشگري باعث توسعه فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي مي شود، بنابراين ضرورت توجه به اين بخش آموزش نيروي انساني كارآمد امري اجتناب ناپذير است.

حسين عليزاده افزود : كمبود محل اقامت، محدوديتهاي ايمني، گراني و كمبود امكانات تفريحي، رعايت نشدن بهداشت و خرابي جاده ها از مهمترين مشكلات بخش گردشگري استان است.

وي اظهار داشت : براي توسعه گردشگري داخلي، برنامه ريزي، اطلاع رساني و ارايه تسهيلات و خدمات نياز ضروري است.

عليزاده تصريح كرد : درصد زيادي از فعالان بخش گردشگري آموزش كافي ندارند و فرسودگي بخش زيادي از تجهيزات بر توسعه اين بخش لطمه مي زند.

وي تاكيد كرد : بازشناسي موقعيت گردشگري، شناخت موانع و ارايه راهكارهاي مناسب براي توسعه اين حوزه ضرورت دارد.

به گفته عليزاده، بايستي جاذبه هاي گردشگري استان به درستي معرفي شود و جاذبه ها بايد از نظر اهميت بين المللي، ملي، منطقه اي و محلي تقسيم بندي شود.

اين استاد دانشگاه ادامه داد: دولت بايد براي جذب سرمايه گذار داخلي و خارجي در اين حوزه اشتغالزا برنامه ريزي و زيرساختها براي توسعه گردشگري فراهم شود.

وي خاطرنشان كرد : توزيع مناسب محصولات گردشگري، رفع موانع قانوني، معافيتهاي مالياتي و توسعه اقامتگاههاي ارزان قيمت به رشد گردشگري كمك مي كند.

كارشناس و دانش آموخته رشته گردشگري و هتلداري از گنبد ادامه داد : توسعه گردشگري به مديريت منسجم و پويا نياز دارد و بايد موانع فراروي برطرف شود.

محمد عجمي به خبرنگار مهر گفت : نبود اطلاع رساني كافي، كيفيت پايين خدمات، كمبود استراحتگاه و رفتار نامطلوب برخي از دست اندركاران حوزه خدماتي از جمله مشكلات اين حوزه است كه بايد رفع شود.

وي بيان داشت : همچنين ايمني نامطلوب راهها، مسايل قيمت بهداشت، خدمات هتلها، مكانهاي ديدني و رستوران از عواملي است كه همگاني شدن سفر را با مشكل روبرو مي سازد.

عجمي خاطرنشان كرد : با ترويج فرهنگ سفر بايد كاري كنيم تا كشتي اقتصادي به جاي پهلو گرفتن در سواحل در كنار جاذبه هاي طبيعي و گردشگري پهلو گيرد.

به گفته عجمي گردشگر به عنوان پارامتر دوم چشم انداز توسعه اين استان است و نقش زيادي در توسعه منطقه دارد.

رئيس جامعه هتلداران گلستان نيز گفت: حدود 80 درصد هتلهاي اين استان فرسوده و قديمي هستند كه بازسازي آنها ضروري است.

‌جواد شكيبا زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در گرگان افزود: قدمت اين شمار هتل به بيش از 20 سال مي رسد و براي توسعه صنعت گردشگري بايد اين مراكز اقامتي نوسازي و بهسازي شود.

وي هزينه ساخت يك هتل چهارستاره را بيش از 120 ميليارد ريال اعلام و تصريح كرد: ارائه تسهيلات و حمايتهاي مورد نياز از فعالان اين بخش الزامي است.

وي كمبود مراكز اقامتي استان را از ديگر مشكلات برشمرد و اظهار داشت: شمار تختهاي اقامتي استان پاسخگوي نيازها نيست.

به گفته شكيبازاده تا سال 1390 شمار تختهاي اقامتي موجود استان از يك هزار و 500 تخت كنوني بايد به چهار هزار تخت افزايش يابد.

رئيس جامعه هتلداران گلستان ادامه داد: كمبود مراكز اقامتي استان در حالي است كه بيش از 50 درصد گردشگران براي اقامت از اين مراكز استفاده مي كنند.

وي به صدور40 هزار سفر كارت در اين استان اشاره و اضافه كرد: تا كنون با 9 مركز اقامتي و هتل در رابطه با سفر كارت در اين استان قراداد منعقد شده و و با هشت مركز ديگر در حال عقد قرارداد هستيم.

وي افزود: هتل زيارت و استقلال مينودشت از جمله مراكزي است كه در رابطه با سفر كارت با آنها قرارداد منعقد شده است.

وي تصريح كرد: طبق مصوبه كساني كه داراي سفر كارت هستند علاوه بر تخفيف 10 تا 20 درصدي در اقامت از تخفيف وي‍‍ژه مراكز اقامتي و رستوران نيز برخوردار مي شوند.

به گفته شكيبا زاده صدور سفر كارت در توسعه سفر و همگاني شدن آن تاثير زيادي دارد و موجب شده تا ميزان سفر مردم افزايش يابد.

رئيس جامعه هتلداران گلستان مدت اقامت گردشگران در اين استان را حدود دو شبانه روز اعلام و عنموان كرد: با برنامه هاي در دست اجرا اين مدت اقامت افزايش خواهد يافت.

وي بيان داشت: طبق آمار 50 درصد گردشگران وارده به اين استان براي اقامت از هتلها و مراكز اقامتي تحت پوشش استفاده مي كنند.

وي يادآور شد: اكنون حدود 15 هتل با 950 تخت در اين استان وجود دارد و در مجموع كل تختهاي اقامتي و پذيرايي گلستان حدود يك هزار و 500 تخت است.

سرپرست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان گفت: اين استان به يك هزار و 800 تخت اقامتي جديد نياز دارد.

فريدون فعالي در گفتگو با خبرنگار مهر در گرگان اظهار داشت : اين مقدار تخت مورد نياز بايد تا پايان برنامه چهارم توسعه در استان تامين شود.

وي اظهار داشت: اكنون 16 هتل با 357 اتاق و 878 تخت و 17 مهمانپذير با 663 تخت و 257 اتاق در اين استان فعاليت دارد.

فعالي خاطرنشان كرد: اين تعداد مراكز اقامتي پاسخگوي نيازهاي مسافران به ويژه در فصل تابستان و تعطيلات عيد نيست و افزايش شمار آنها ضروري است.

به گفته فعالي هم اينك ميزان ماندگاري مسافران در اين استان 5/1 روز است كه با اجراي برنامه هاي مناسب و افزايش شمار مراكز اقامتي درصدد افزايش اين مدت اقامت هستيم.

سرپرست ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان ادامه داد: ساخت هتل زيارت در روستاي ييلاقي گرگان از جمله اقدامات اين سازمان براي افزايش تختهاي اقامتي است كه در دو طبقه، شش سوئيت و 13 اتاق به بهره برداري رسيده است.

وي عنوان كرد: همچنين دو هتل پنج ستاره "بوتانيك و پارتيا" در گرگان نيز در دست اجرا است.

سالانه ميليونها مسافر به استان گلستان در شمال ايران سفر مي كنند.
 پنجشنبه 18 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن