تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816975849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهور: ميزان حساب ذخيره ارزي محرمانه است


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: رييس جمهور: ميزان حساب ذخيره ارزي محرمانه است
رييس جمهور صدور قطعنامه چهارم عليه ايران را بي خاصيت دانست و گفت: اين نوع اقدامات دست و پا زدن نظام سلطه غربي براي دفاع از خود و حفظ خود است.
به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي نژاد سه شنبه شب در گفت وگوي مستقيم با مردم از شبكه يك سيما افزود: نظام سلطه زماني تلاش كرد ايران، قدرتمند نشود ، اما از يك سال و نيم پيش به اين نتيجه رسيد كه نمي تواند و از آن موقع تاكنون ساختارهايي را كه متضمن وجود خود آنهاست، مي خواهند حفظ كنند.
رييس جمهور با اشاره به اين كه ايران از سنگين ترين تحريم ها به ويژه تحريم هاي بانكي عبور كرده است، گفت: آنها در اين مرحله هم شكست خوردند.
دكتر احمدي نژاد در پاسخ به اين پرسش كه وجه تمايز چهارمين سفرش به نيويورك براي شركت در مجمع عمومي سازمان ملل متحد از سفرهاي گذشته چه بوده و دستاوردهاي آن چيست؟ گفت: يك ملت براي زندگي عزتمند، نيازمند لوازمي است به ويژه اين كه ملت ايران، ملتي آرماني و فرهنگي است و منفعل نيست و براي جهانيان حرف دارد.
دكتر احمدي نژاد در ادامه در پاسخ به پرسشي درباره تورم و كنترل نقدينگي در كشور گفت: تورم در حالي داريم كه در اين شش ماه، رشد نقدينگي صفر و حتي منفي بوده است.
رييس جمهور گفت: تورم علت هاي ديگري هم دارد. مهم چرخش نقدينگي است كه اگر مانند خون در رگ هاي بدن درست حركت كند مشكلي پيش نخواهد آمد.
وي تصريح كرد: نسبت رشد اقتصادي ما به نقدينگي بالا نيست، اما شبكه مديريت نقدينگي مشكل دارد كه برطرف كردن اين مشكل جزئي از برنامه تحول اقتصادي دولت است.
دكتر احمدي نژاد خاطرنشان كرد: شبكه پولي كشور بايد پول را جمع آوري و درست توزيع كند در حالي كه تاكنون ماموريت شبكه پولي ما كلي بوده است و به درد اقتصادي با رشد 8 تا 9 درصد نمي خورد.
رييس جمهور با بيان اينكه بخشي از علت تورم ساختاري و بخشي وارداتي است، گفت: در اين شش ماهه، 11 درصد كاهش واردات داشتيم، اما ارزش واردات 28 درصد افزايش داشت كه نشان مي دهد بيشتر كالاهاي وارداتي سرمايه اي بوده است.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه بخشي از مشكل تورم نيز به شبكه تنظيم نقدينگي برمي گردد، گفت: اينكه بخشي از نقدينگي به عده اي داده شود و آنها مبلغ داده شده را پس ندهند و حتي در خارج از آنچه بايد هزينه مي كردند مصرف كنند از جمله مشكلات است.
رييس جمهور درباره برخورد با متخلفان بزرگ بانكي نيز گفت: تصميم گرفتيم به افرادي كه به شبكه بانكي مبالغ زيادي بدهكارند مهلت بدهيم تا بدهي خود را در زمان مشخصي پرداخت كنند و اگر نياورند از آنها شكايت و اسامي آنها منتشر خواهد شد.
دكتر احمدي نژاد در پاسخ به اين پرسش كه آيا بدهكاران بزرگ بانكي شخصيت حقوقي دارند يا حقيقي، گفت: البته آنهايي كه مشكل دارند شخصيت حقيقي دارند، برخي هم كه حقوقي هستند، ماهيتشان حقيقي است.
وي با اشاره به لزوم اصلاح مقررات بانكي افزود: در حال ساماندهي براي جلوگيري از تبعيض در برخورد با متخلفان شبكه پولي هستيم كه كار سختي است; چون پول، قدرت چانه زني ايجاد مي كند اما ما هم اكنون در سنگر آخر هستيم.
رييس جمهور افزود: تا كنون براي اصلاحات در اين بخش جلسات متعددي برگزار شده است تا شبكه بانكي و پولي كشور به روز و مشكلات برطرف شود.
رييس جمهور در ادامه با بيان اين كه منحني تورم در شش ماهه اول امسال نزولي بوده است، گفت: مسكن يك قلم عمده است كه حركتي رو به پايين را آغاز كرده است، اما در بعضي از بخش ها در اختيار ما نيست مگر اينكه با يارانه آن را مهار كنيم.
دكتر احمدي نژاد در پاسخ به پرسشي درباره نرخ تورم در شش ماهه اول امسال گفت: عدد 23 و سه دهم براي تورم واقعي نيست و در مجموع نرخ تورم در اين مدت نزولي بوده است و براي نيمه دوم هم با مديريت منابع دولت تلاش كرديم كه جلو افزايش تورم را بگيريم.
رييس جمهور در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به افت قيمت مسكن و كاهش سرمايه گذاري در اين بخش آيا توليد دچار مشكل نمي شود، گفت: گزارش ها حاكي از آن است كه توليد، رشد داشته و در شش ماهه اول امسال پروانه هاي صادرشده در شهرها 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش يافته است، ضمن اينكه مشكلات بانكي مسكن مهر نيز حل شده است و بانك ها آماده تسهيلات دهي هستند.
دكتر احمدي نژاد افزود: ما در سه چهار سال آينده بايد سالي يك و نيم ميليون واحد مسكوني بسازيم تا پاسخگوي نيازهاي انباشته شده كنوني و رشد جمعيت و اصلاح بافت هاي فرسوده باشيم.
وي تصريح كرد: در روستاها در زمينه مسكن كارها خوب پيش رفته و در دولت نهم 500 هزار واحد مسكوني ساخته شده و 300 هزار واحد هم در دست اقدام است، بيشتر فشار در شهرها به ويژه شهرهاي بزرگ بوده كه قيمت ها نيز در شهرها رو به كاهش است.
وي گفت: نمي خواهيم سرمايه گذاري در بخش مسكن آسيب ببيند بلكه مي خواهيم جلو سوداگري در اين بخش را بگيريم، اولين بار است كه قيمت مسكن پايين مي آيد.
رييس جمهور با اشاره به كاهش نسبي قيمت مسكن تصريح كرد: قيمت مسكن يك روزه بالا نرفت و ما انتظار نداريم كه به سرعت پايين بيايد. ما به موازات اين كار بورس را فعال كرديم تا منابع، آزاد و در بخش هاي سالم اقتصادي فعال شود.
دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره ذخاير ارزي كشور هم گفت: خوشبختانه ذخاير ارزي بالايي داريم كه در تاريخ كشور سابقه ندارد و براي چند سال مصرف كشور ارز در اختيار داريم.
رييس جمهور در پاسخ به اين سوال كه ابهاماتي درباره حساب ذخيره ارزي مطرح مي شود گفت: اين ابهامات از طرف كساني است كه خودشان مسوول هستند و مي دانند كه حساب ذخيره ارزي با چه دقتي مراقبت مي شود و چه سلسله مراتبي دارد.
وي افزود: ما هيچ وقت نمي توانيم براي حساب ذخيره ارزي عددي بگوييم; چرا كه محرمانه است. دولت به جز مصوبات قانوني نمي تواند حتي يك دلار را بردارد چرا كه قانون حد و مرزها را مشخص كرده است.
رييس جمهور تصريح كرد: آنچه دولت مي تواند هزينه كند در قانون مي آيد و ما براي دو، سه سال اداره كشور ارز داريم.
رييس جمهور در ادامه گفت وگوي مستقيم با مردم از شبكه يك سيما با بيان اينكه رقم واقعي انحراف بنگاه هاي زودبازده 4 و 1 دهم درصد است، گفت: به نظر من اين آمار بسيار عالي و حاصل عملكرد خوب دستگاه ها، بدنه بانكي و نظارت هاي صحيح است.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به ضرورت وجود ثبات در سياست ها و بازار گفت: لازمه ثبات در كشور ثبات در برنامه هاست نه اينكه آدمها و مديران ثابت باشند، ولي هر مديري كه مي آيد بايد همان برنامه هاي گذشته را پيش ببرد.
رييس جمهور با بيان اينكه در برخي كشورها سالي يك دولت عوض مي شود، گفت: چون ما براساس برنامه عمل مي كنيم مي توانيم افراد را ارزيابي كنيم و اگر كساني نتوانند طبق برنامه عمل كنند كنار مي روند. اما ممكن است افرادي در خارج از برنامه عمل كرده باشند كه مردم نيز تبعات آن را مي ديدند.
وي در پاسخ به سوالي درباره تغييرات در نحوه پرداخت يارانه بذر گندم نيز گفت: اين مشكل از دولت نبود بلكه مربوط به مصوباتي است كه دولت مي بايست آن را اجرا مي كرد.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه در حوزه اجرا تغييرات عمده كمتر است و بيشتر تغييرات تاكتيكي است، افزود: براي توليد 15 ميليون تن گندم برنامه ريزي شده است اما زماني كه تصميمي گرفته مي شود كه با اين برنامه همخواني ندارد مشكل ايجاد مي شود.
دكتر احمدي نژاد در ادامه درباره بنگاه هاي زودبازده گفت: در شرايط امروز جامعه ما با نيروي انساني فراوان، نرخ بيكاري بالا و برنامه ريزي براي رشد بالاي اقتصادي، هيچ اقتصادداني يافت نمي شود كه بنگاه هاي زودبازده را به عنوان كار عالمانه و دقيق به رسميت نشناسد.
وي بنگاه هاي زودبازده را اقدامي شناخته شده و پركننده خلا» ها در دنيا دانست و گفت: البته نبايد بنگاه هاي بزرگ نيز نفي شوند، اما ميزان سرمايه گذاري به ازاي اشتغال ايجادشده در بنگاه هاي بزرگ ده برابر بنگاه هاي كوچك است و بهره برداري از آنها هشت تا ده سال طول مي كشد.
رييس جمهور با بيان اينكه بنگاه هاي زودبازده در كل دنيا 25 تا 30 درصد انحراف دارند، گفت: در كشور ما انحراف 4 و 1 دهم درصد بوده است كه به نظر من بسيار عالي است.
دكتر احمدي نژاد افزود: يك گروه از نمايندگان سال قبل آمدند و درباره بنگاه هاي زودبازده ابراز نگراني كردند كه ما به آنها گفتيم در هر جاي كشور كه خودتان مي خواهيد انتخاب كنيد و گزارش دهيد.
رييس جمهور گفت: اما چرا اين اتفاق مي افتد؟ دو هدف دارند: سال گذشته چيزي حدود 95 تا 96 هزار ميليارد تومان تسهيلات داده شد، از اين مقدار 6 هزار ميليارد به بنگاه هاي زودبازده تعلق دارد.
دكتر احمدي نژاد گفت: البته به نام بنگاه هاي زودبازده 7 هزار ميليارد تومان ثبت شده است; از سهم بنگاه هاي كوچك چون 20 درصدش را مي توانستند به بنگاه هاي بزرگ بدهند.
رييس جمهور افزود: من به رئيس كل بانك مركزي گفتم از اين 90 هزار ميليارد تومان چرا هيچ گزارشي نيست، اگر آنجا انحراف بيفتد خطرناك است. در بنگاه هاي كوچك 4 و يك دهم درصد انحراف اتفاق افتاده است آن را هم تلاش كنيد صفر كنيد، چون كار شما نظارت بر وام هاي پرداختي است.
رييس جمهور در ادامه با بيان اينكه تكميل فرم هاي اقتصادي خانوارها با استقبال بسيار خوب و زياد مردم مواجه و بزرگ ترين همه پرسي اقتصادي تاريخ انجام شد، تاكيد كرد: بيش از 63 ميليون نفر از هموطنانمان اين فرم ها را تكميل كرده اند و گمان مي كنيم 7 ميليون نفر هم به علت نيازنداشتن به يارانه به درخواست دولت اين فرم ها را پر نكرده اند.
رييس جمهور افزود: اصلاح پرداخت يارانه بدون تغيير قيمت ها معني ندارد و بايد شاهد جهشي در قيمت ها باشيم اما اين جهش بستگي به رفتار اجتماعي و مديريت دارد و در صورتي كه مردم به مديران كشور اعتماد كنند اين جهش اندك خواهد بود، در غير اين صورت با مشكلات مواجه خواهيم شد.
دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: تورم، رشد قيمت پايدار مستمري است كه به ملت فشار مي آورد و از 15 سال پيش به طور متوسط 15 تا 16 درصد قيمت ها رشد داشته و هر سال كساني كه درآمد ثابت دارند حدود 15 درصد از موجودي شان كاهش يافته و به ملاكان اين رقم افزوده شده است.
وي بر چاره انديشي براي تورم تاكيد كرد و افزود: مشكلات ساختاري و هزينه هاي دولت از محل فروش نفت نيز از مشكلات تورم زاست كه افزايش بيمه و تحريم ها امسال بر اين مشكلات افزوده شد.
رييس جمهور گفت: اگر ساختار اقتصادي اصلاح شود تورم كاهش مي يابد زيرا مصرف عمده كشور از توليدات داخل است.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه اجراي طرح تحول اقتصادي در مدت 6 ماه در مدل هاي گوناگون با حضور صاحبنظران بررسي شده است، افزود: هرگاه اجراي اين طرح با قاطعيت اعلام مي شود بازار متلاطم شده است، اما اكنون بازار كشور آرام است و مصمم هستيم كه اين طرح را اجرا كنيم و اكنون در صدد نهايي شدن آمارها هستيم.
وي با بيان اينكه براي اجراي اين طرح نيازي به ارائه لايحه به مجلس نيست، گفت: در عين حال با تفاهم خوبي كه ميان دولت و مجلس وجود دارد اين لايحه را به مجلس ارائه خواهيم كرد تا با يكديگر آن را اجرا كنيم.
وي افزود: 60 درصد منابع حاصل از يارانه ها به صورت مستقيم و غيرمستقيم به مردم ارائه مي شود و 15 درصد آن به بخش هاي توليد، كشاورزي و صادرات تعلق مي گيرد و 25 درصد ديگر نيز به هزينه هاي دولت اختصاص مي يابد.
رييس جمهور گفت: طرح تحول اقتصادي با چارچوب هاي قانوني تنظيم شده و نيمه آبان آمار اخذ شده از مردم نهايي خواهد شد.
رييس جمهور در ادامه گفت: با اجراي طرح تحول اقتصادي، به دهك هاي اول كه شامل طبقات محروم روستايي مي شود، پنجاه تا هفتاد هزار تومان به ازاي هر نفر پرداخت مي شود.
 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن