تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821023936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درخواست تجديد نظر شاكيان كشتار سربرنيتسا از دادگاه لاهه


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: درخواست تجديد نظر شاكيان كشتار سربرنيتسا از دادگاه لاهه
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 87/07/16
وكلاي اتحاديه موسوم به "مادران سربرنيتسا" كه شامل بازماندگان كشتار سربرنيتسا
در سال هزار ونهصدو نودوپنج است امروز سه شنبه خواستار تجديد نظر در حكم دادگاه لاهه شدند كه براساس ان سازمان ملل به سبب مصونيت نمي تواند تحت پيگرد قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از لاهه ، وكلاي اين اتحاديه در بيانيه اي اعلام كردند مادران سربرنيتسا در خصوص تصميم مربوط به مصونيت مطلق سازمان ملل متحد درخواست تجديد نظر كرده اند.
به گفته ماركو گريتسون و اكسل اهگدورن از وكلاي اين اتحاديه ، تا زماني كه مشخص نشود ايا سازمان ملل مي تواند باوجود مداخله در كشتار همچنان مصونيت دارند يا خير، روند بازرسي عليه حكومت هلند و سازمان ملل متحد درحال تعليق قرار دارد.
اعضاي اتحاديه مادران سربرنيتسا كه شش هزار بازمانده اين كشتار را در بر مي گيرد با طرح شكايتي در دادگاه لاهه عليه سازمان ملل و حكومت هلند دو طرف را مسئول كشتار نزديكان خود در طول اين نسل كشي معرفي كرده بودند.
اين اتحاديه اميدوار است در صورت محكوميت هلند و سازمان ملل درخواست غرامت كند و اعلام امادگي كرده است كه حتي به دادگاه اروپايي حقوق بشر مراجعه كند.
اما اين دادگاه دهم ژوئيه اعلام كرد به سبب مصونيت سازمان ملل صلاحيت رسيدگي به شكايتي عليه اين سازمان را ندارد و فقط دستور ادامه روند دادرسي را فقط عليه حكومت صادر كرده بود.
129/105
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن