تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821230804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هيئت دولت تصويب كرد؛اصلاح ضوابط نحوه محاسبات مالي و موارد معافيت‌هاي اتباع خارجي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هيئت دولت تصويب كرد؛اصلاح ضوابط نحوه محاسبات مالي و موارد معافيت‌هاي اتباع خارجي
دولت ضوابط نحوه محاسبات مالي اتباع خارجي همچون مسائل مربوط به تعيين حقوق، مزايا، ماليات، عوارض و ارز و همچنين موارد معافيت‌ اتباع خارجي از عوارض و ماليات حقوق را اصلاح كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، هيئت وزيران بنا به پيشنهاد وزارت كار و اموراجتماعي وبه منظورايجاد هماهنگي در نحوه محاسبه حقوق و مزاياي اتباع خارجي و ضوابط استفاده از ارز توسط آنان و چگونگي منظور نمودن هزينه هاي غيرقابل پيش بيني در زمان انعقاد قرارداد كار، مقررات نحوه محاسبه حقوق اتباع خارجي، موضوع مصوبه شماره 22231/ت36023هـ مورخ 17/2/1386، را اصلاح كرد.

بر اساس مصوبه جديد دولت، در مورد اتباع خارجي شاغل در شركتها و مؤسسات طرف قرارداد با دستگاهها و نهادهاي عمومي و دولتي،مأخذ محاسبه، حقوق اعلام شده ازطرف دستگاهها ونهادهاي عمومي ودولتي حسب مورد خواهد بود، درغير اين صورت ، با توجه به سوابق در سطح شغل مربوط و در مقايسه با سطح اشتغال اتباع ايراني محاسبه خواهد شد.

براساس اين مصوبه،‌ شرط مندرج درمصوبه قبلي درباره اينكه حقوق و مزاياي اتباع خارجي شاغل دركشور نبايد درهرصورت كمتر از حداقل دستمزد اعلام شده توسط وزارت كار باشد، حذف شد و معيار تعيين حقوق، توجه به سوابق در سطح شغل مربوط و در مقايسه با سطح اشتغال اتباع ايراني خواهد بود.

بر اساس بخش ديگري از مصوبه جديد دولت، همچنين 8 مورد معافيت‌هاي اتباع خارجي از محاسبه ماليات و عوارض مربوط به اتباع خارجي، تعيين شد.

بدين ترتيب، مبلغان اقليت‌هاي ديني كه پس از تاييد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پروانه كار دريافت مي‌كنند و اتباع خارجي شاغل در دفاتر نمايندگي بانكهاي خارجي مستقر در كشور (منوط به تاييد بانك مركزي) از ضوابط نحوه محاسبه حقوق و مزايا و عوارض مربوط به اتباع خارجي معاف شده‌اند.

همچنين كارشناسان و تكنسين‌هاي خارجي كه فقط به منظور نصب‌، راه‌اندازي و آموزش تجهيزات وارد كشور مي‌شوند حداكثر براي 2ماه از ضوابط مربوط به اتباع معاف هستند ولي در صورت نياز به حضور بيشتر با تاييد وزارت كار و امور اجتماعي، مدت معافيت آنان حداكثر تا 3ماه قابل تمديد است.

اين مصوبه همچنين مقرر مي‌دارد كه اتباع خارجي داراي همسر ايراني(به استثناي اتباع افغاني) درمدت زوجيت از كليه عوارض مربوط معاف هستند. اما در مورد اتباع افغاني داراي همسر ايراني شرط زماني تعيين شده كه بر اساس آن، آن دسته از اتباع افغاني داراي همسرايراني درشرايطي ازضوابط فوق، معاف هستند كه كه ازدواج رسمي آنان تا تاريخ 1/7/1385 صورت گرفته و به تاييد وزارت كشور رسيده باشد.

ديگر موارد معافيت‌هاي اتباع خارجي به صاحبان سرمايه و يا سهامداران شركتهاي سرمايه‌گذار خارجي مربوط مي‌شود البته مشروط به اين كه حداقل آورده هر يك از صاحبان سرمايه و يا سهامداران (با ارائه تاييديه از وزارت امور اقتصادي و دارايي) كمتر از300هزار دلار نباشد.

همچنين، اتباع خارجي داراي اقامت قانوني بيشتر از پانزده سال با تأييد نيروي انتظامي و استادان خارجي كه در دانشگاههاي داخل فعاليتهاي آموزشي و پژوهشي دارند ديگر موارد مشمول معافيت از ضوابط تعيين حقوق و عوارض اتباع خارجي هستند. اين مصوبه در تاريخ 9/7/1387 از سوي دكتر پرويز داودي، معاون اول رئيس‌جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.

گفتني است ساير موارد مندرج در مصوبه موضوع مصوبه شماره 22231/ت36023هـ مورخ 17/2/1386، همچنان به قوت خود باقي است. بر اين اساس، درصورتي كه تبعه خارجي، اظهارنامه ماليات بر درآمد خود را تسليم مقامات مالياتي كشور متبوع خود نموده و رونوشت آن را به تاييد سفارت ايران برساند، با ارائه آن به وزارت كار و واحد مالياتي مربوط، ارقام مندرج در اظهارنامه مالياتي مذكور،‌ملاك محاسبه عوارض و ماليات قرار مي‌گيرد.

همچنين، مبناي محاسبه عوارض و ماليات حقوق اتباع خارجي كه به استناد اصل (82)قانون اساسي و با رعابت شرايط ماده 127 قانون كار به استخدام بخش دولتي درآمده‌اند، ميزان حقوق و مزاياي پرداختي توسط دستگاه دولتي است. بعلاوه، ‌شرايط مقرر در قراردادهاي اجتناب از اخذ ماليات مضاعف كه به تصويب مجلس رسيده است، صرفاً درباره ماليات نسبت به اتباع دولت‌هايي كه با ايران داراي قراردادهاي موصوف هستند، رعايت مي‌شود.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن