تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821302677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش ايكنا از برگزاري مراسم سنتي مذهبي قاليشويان در اردهال كاشان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: گزارش ايكنا از برگزاري مراسم سنتي مذهبي قاليشويان در اردهال كاشان
گروه خبرنگاران افتخاري / احمد كريمي: همزمان با سالروز شهادت امامزاده حضرت سلطان‌علي بن امام محمدباقر(ع) مراسم سنتي مذهبي قاليشويان با حضور هزاران نفر از زائران و شيفتگان اين امامزاده از سراسر كشور در مشهد اردهال كاشان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) در كاشان، در اين مراسم كه هر سال در دومين جمعه از مهرماه با حضور شيفتگان خاندان عصمت و طهارت برگزار مي‌شود، هزاران‌نفر از اهالي فين كاشان با چوبدستي‌هاي خود كه سنبل مقاومت و پايداري است، حسين حسين گويان با اشك و ندبه در جوي آكنده از غم و اندوه ، يك تخته قالي را كه نمادي از قالي است كه پيكر حضرت سلطان‌علي بن امام محمد باقر(ع) را بر روي آن تشيع شده در كنار چشمه آب شاهزاده حسين مي‌شويند و مراسم عزاداري برگزار مي‌كنند.

آيت‌الله «عبدالنبي نمازي»، عضو خبرگان رهبري در اين مراسم گفت: فلسفه حضور و شهادت و دفن فرزندان اهل بيت(ع) در مناطق مختلف جهان به‌ويژه در منطقه خاورميانه و كشورهاي اسلامي، حكمت و تقدير الهي بوده است تا خداوند آن‌ها را شفيع خود قرارداده تا حاجات خود را از آن‌ها بگيرند.

نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه كاشان با اشاره به اين‌كه در ايران هيچ شهري و دياري نيست كه در آن گنبد و بارگاه فرزندان اهل بيت وجود نداشته باشد، گفت: فرزندان اهل بيت با هجرت به ديگر كشورها به شهادت رسيدند تا با زنده نگه‌داشتن فلسفه شهادت باعث استمرار حركت خط ولايت باشند.

آيت‌الله نمازي ياد آورشد: سلطان‌علي بن امام محمد باقر(ع) نيز بر اساس همين فلسفه شهادت بود كه اكنون ساليانه ميليون‌ها نفر از سراسر كشور به اين منطقه آمده و حاجت خود را از اين مبارز مجاهد في سبيل‌الله مي‌گيرند و او را شفيع خود قرار مي‌دهند.

عضو خبرگان رهبري خاطر نشان كرد: امروز حضور و وجود گنبد و بارگاه امامزاده سلطانعلي ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال منشاء خيرات و بركات فراواني است كه دشمنان قصد داشتند با شهادت او پرونده اسلام و ولايت اهل بيت را در منطقه ببندند و مختومه كنند.

نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان مراسم سنتي مذهبي قاليشويان فين كاشان در مشهد اردهال را حامل پيام دانست و گفت: با كالبد شكافي آن به اين نتيجه مي‌رسيم كه عزادارن امروز گرد‌هم آمده‌اند تا بگويند ما اگر در سنه 118 قمري نبوديم تا به نداي «هل من ناصرا ينصرني» تو لبيك بگوييم، اما در مسير تو ثابت‌قدم هستيم و در راستاي اهداف تو پيمان مجدد مي‌بنديم و مي‌گوييم ما تا آخرين قطره خون خود در راه اسلام و دفاع از آرمان‌هاي الهي ثابت قدم خواهيم بود.

آيت‌الله نمازي در ادامه با بيان اين‌كه امروز نيز تقابل بين حق و باطل وجود دارد، افزود: اگر در زمان ‌سلطانعلي بن امام محمد باقر(ع) حكومت خليفه ستمگر و جائر اموي هشام عبدالملك بود، امروز نيز براي مقابله با اسلام كشورهاي اسلامي عراق، افغانستان، لبنان و ... را تحت نفوذ و سلطه خود گرفته‌اند.

عضو خبرگان رهبري متذكر شد، امروز همه مسلمين جهان وظيفه دارند متحد و در يك صف واحد در مقابل دشمنان اسلام ايستادگي كنند.

به گفته وي اين چوب‌ها در مراسم سنتي مذهبي قاليشويان فين كاشان در مشهد اردهال نمادي از سلاح است تا در برابر دشمنان اسلام با يكديگر متحد شويم و براي بقاي اسلام سلاح خود را بر فرق دشمنان اسلام زده و آن‌ها را نابود كنيم.

عضو خبرگان رهبري با بيان اين‌كه امروز اسلام در محاصره سخت دشمنان قرارگرفته است، گفت: انقلاب اسلامي براي دفاع از اسلام به غيراز لااله الا الله محمد رسوال الله هيچ پيام ديگري ندارد و امروز پيروان امام محمد باقر(ع) براي احياي اسلام و نهي از منكر حكومت اسلامي را احيا تا احكام اسلامي احيا شود.

آيت‌الله نمازي يادآورشد: در جهان تنها حكومتي كه به تنهايي در مقابل جبهه كفر ايستادگي كرد جمهوري اسلامي ايران بود و ما بر اين باوريم كه در پايان اين رويارويي به غير از نصرت و پيروزي انقلاب اسلامي پيامد ديگري نخواهد داشت و نتيجه اين رويارويي تا پايان خط مبارزه اسلام با كفر انشاءالله در آينده نزديك سرنگوني حكومت غاصب اسرائيل و سقوط كاخ سياه واشنگتن خواهد بود.

يادآور مي‌شود، امام‌زاده حضرت سلطانعلي بن امام محمد باقر(ع) در قرن دوم هجري قمري بنا به دعوت مردم ولايت‌مدار كاشان و فين و به امر پدر بزرگوارش حضرت امام محمد باقر(ع) و براي ترويج و تعليم شريعت مقدس اسلام عازم كاشان شد كه پس از سه سال ارشاد و هدايت مردم در منطقه اردهال كاشان گرفتار مزدوران ظالم هشام بن عبدالملك مروان شده و پس از يك جنگ نابرابر به طور ناجوانمردانه و مظلومانه مانند جد بزرگوارش امام حسين(ع) به شهادت مي‌رسد.
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن