تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817124756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كامرانى: خدا را شكر مى كنم ، به آرزويم رسيدم


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: كامرانى: خدا را شكر مى كنم ، به آرزويم رسيدم
مهدى كامرانى، بازيكن گارد راس تيم ملى بسكتبال بى شك يكى از پايه گذاران قهرمانى ايران در آسيا و صعود اين تيم به بازيهاى المپيك پكن است. او كه با ترانسفر شدن حامد حدادى و صمد نيكخواه بهرامى به باشگاههاى آمريكا و فرانسه تنها ضلع باقى مانده از مثلت آتشين تيم ملى بسكتبال ايران است، در گفت وگويى حضور يافت كه درذيل مى خوانيد:
• قبل و بعد از بازى كامرانى در بزرگترين آوردگاه بسكتبال جهان (المپيك) همه انتظار داشتند شما هم يكى از لژيونرهاى بسكتبال باشيد، اين طور نيست؟
- بله. شايد در مورد من به عنوان يكى از بازيكنان ثابت تيم ملى ايران چنين تفكرى وجود داشت اما من تقريبا بزرگترين شانس ترانسفر شدن در زندگى ام را از دست دادم. فرصت بازى در المپيك به هر بازيكن اين اجازه را مى دهد كه از ميان پيشنهاداتش يكى را انتخاب كند ، همانطور كه حامد و صمد انتخاب كردند اما آسيب ديدگى بد موقع اين اجازه را از من گرفت چرا كه نتوانستم آنطور كه فكر مى كردم بازى كنم.
• اما اين قطعا براى شما پايان كار نيست؟
- البته. من همواره خدا را به خاطر اينكه به من زمان داد تا با همين شرايط هم در المپيك باشم، شكر مى كنم و حتى به خاطر انجام ۲ دقيقه بازى هم از او ممنونم. اين براى من جاى خوشحالى دارد كه در ميان بزرگان بسكتبال دنيا قرار بگيرم، حتى همين الان هم شانس بازى در خارج از ايران را دارم اما هميشه راضى هستم به رضاى خدا.
• نظرتان درمورد ايران قبل و بعد از المپيك چيست؟
- درست بعد از قهرمانى ايران در آسيا و آغاز اردوهاى تيم ملى بسكتبال كار ما براى حركت در يك مسير كاملا جديد شروع شد. انجام بازيهاى زياد دوستانه كه به واقع يك تجربه نو در يك ورزش تيمى مثل بسكتبال به شمار مى رفت، تيم ايران را براى انجام بازيهاى مدرن آماده كرد اما مسلما كسب پيروزى هميشه به مسائل زيادى وابسته است و درحال حاضر شرايط فرق كرده است. بسكتبال ايران حالا سطح بين المللى بسكتبال را لمس كرده و خوشبختانه بازيكنان روز بسكتبال را ديده بنابراين فكر مى كنم كه با حضور بازيكنان ايران در ليگهاى خارجى و حمايت از آنها، ما روز به روز به سوى حرفه اى شدن حركت كنيم.
• مسلما در اين راه نقاط ضعفى هم وجود دارد كه بايد برطرف شود.
- تيم ايران در ميان تمامى نقاط قوتش، مشكلات متفاوتى هم دارد. ما علاوه بر اينكه به لحاظ فيزيكى و قدرت بدنى فاصله زيادى با بسكتبال دنيا داريم، هم به جهت تكنيك و هم به جهت تاكتيك از آنها عقب هستيم اما به جز اينها فكر مى كنم موضوعات مهم ديگرى هم وجود دارد كه معمولا مثل بقيه فاكتورها به چشم نمى آيد.
• درمورد تجربيات جديد بيشتر توضيح بدهيد.
- آن چيزى كه من به شخصه بعد از انجام بازى با تيمهايى كه بازيكنان زيادى را در NBA و ليگهاى مطرح اروپا دارند، ديدم چيزى فراتر از تكنيك و تاكتيك است و آن زبانى به نام زبان بسكتبال است. در اين سيستم فقط شماره هاى پيراهن بازيكنان يك تيم با هم متفاوت است اما آنها در واقع يك روح هستند در ۵ بدن . قطعا اگر يكى از آن نفرات نتوانند در آن قالب قرار بگيرند، آن تيم نمى تواند نتيجه دلخواه خود را بگيرد بنابراين ما علاوه بر تلاش براى ساختن توان فنى يك تيم، تحقق اين موضوع را هم نبايد از ياد ببريم.
• آيا اين اتفاق نبايد در جريان مسابقات ليگ رخ بدهد؟
- دقيقا بهترين مكان براى آغاز و شكل گيرى اين روند برگزارى رقابتهاى ليگ است. هرچه شرايط حرفه اى تر و سخت تر باشد مى توان انتظار داشت كه بازيكنانى كه از دل آن بيرون مى آيند، موفق تر باشند البته اين راه ابعاد گسترده اى دارد، مثلا بازيكن ما نبايد ۶ ماه خانه نشين شود و فقط در ۶ ماه دوم سال مشغول باشد. از طرفى بايد حداقل امكانات كه تهيه سالن است را هم براى آنها فراهم كرد.
• ليگ برتر ۱۵ تيمى را چطور ارزيابى مى كنيد؟
- به نظر من اين به نفع بسكتبال است كه تعداد تيمها و علاقه مندان به بسكتبال هر روز بيشتر شود اما از طرفى مهم چگونگى حضور تيمها و سرمايه گذاران حامى آنها هم هست. بعضى تيمها فقط براى يكسال مى آيند و بعد هم خيلى راحت مى روند اما مهم باشگاههايى هستند كه به فكر رشد بسكتبال هستند و قصد تفريح ندارند.
• قطعا شما هم با مهرام تجربه جديدى خواهيد داشت؟
- بله امسال واقعا شرايط سختى داريم، هم من و هم مهرام. ما امسال تجربه حضور در مسابقات جام باشگاههاى آسيا را داريم كه تا پيش از اين تيمهايى مثل صباباترى و همينطور تيمهايى كه ديگر وجود خارجى ندارند، فرصت ظهور در آن را داشتند. ما حالا بايد جايگزين تيمى شويم كه توانسته است به خوبى از عناوين قهرمانى اش در آسيا دفاع كند.
• اين تجربه حالا با جدايى صمد نيكخواه بهرامى متفاوت تر هم خواهد بود، اين طور نيست؟
- طبعا بايد قبول كرد كه مهرام يك بازيكن خيلى خوب را از دست داد. صمد براى ما يك مهره كليدى به شمار مى رفت و حالا با رفتنش قطعا كار سختى خواهيم داشت اما ضمن اينكه براى او در باشگاه «شوله» فرانسه آرزوى موفقيت مى كنم، مطمئن هستم باشگاه مهرام به دنبال جذب يك بازيكن شايسته ديگر خواهد بود تا بواسطه او و حضور همه بازيكنان بتوانيم روزهاى خاطره انگيز ديگرى را هم به وجود بياوريم.
• پس قهرمانى در تورنمنت سوريه مى تواند پيش زمينه خوبى باشد؟
- البته تمام تلاشمان را معطوف انجام تمرينات موثر كرده ايم تا براساس آن بتوانيم نماينده شايسته اى براى ايران باشيم و همچنين بستر لازم را براى تكرار قهرمانى در ليگ برتر فراهم كنيم.
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن