تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820356416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تفاوت سني در ازدواج ـ 6 متعادل بودن تفاوت سني بين زوجين باعث درك بيش‌تر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تفاوت سني در ازدواج ـ 6 متعادل بودن تفاوت سني بين زوجين باعث درك بيش‌تر مي‌شود
خبرگزاري فارس: يك كارشناس مسائل حقوقي گفت: تفاوت سني بين زوج‌ها بايد متعادل و معقول باشد به طوري كه بتوانند درك مشتركي از زندگي داشته باشند، در غير اين‌ صورت زوجين دچار آسيب مي‌شوند.


محمد‌حسين نيكو كلام در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس گفت‌: به نظر مي‌رسد كه زن بايد كوچك‌تر از مرد باشد چون در اين رابطه بحث اقتدار مطرح مي‌شود لذا مرد بايد براي حفظ اقتدار از همسر خود كوچك‌تر باشد. البته منظورم از اقتدار، استبداد نيست و نبايد اين دو مقوله با يكديگر اشتباه گرفته شود.
اين كارشناس مسائل حقوقي اظهار داشت: زماني كه مرد از همسر خود بزرگ‌تر باشد به نسبت تجربه بيش‌تري هم خواهد داشت و همين مسئله مي‌تواند در زندگي ايجاد آرامش و اطمينان كند.
وي گفت: اين‌كه دختر و پسرها به صرف داشتن نيازهاي مالي با افرادي ازدواج مي‌كنند كه از سن بسيار بالايي برخوردار‌ند ولي از لحاظ شرايط مالي در شرايط مناسبي قرار دارند، صحيح نيست. بايد زوج‌ها از نظر ديدگاه و نگرش به يكديگر نزديك باشند و تفاوت چنداني با يكديگر نداشته باشند.
نيكوكلام توضيح داد: اگر فاصله سني زوجين زياد باشد، تجربه‌هايشان نيز از يكديگر فاصله مي‌گيرد، اگر دختر به قدري كوچك‌تر از همسر خود باشد كه قادر به درك مسائل نباشد در زندگي دچار مشكل و تنش مي‌شوند.
اين كارشناس مسائل حقوقي در ادامه گفت: به نظر مي‌رسد دختري كه با مرد مسني ازدواج مي‌كند يا بالعكس‌، مردي كه از همسر خود كوچك‌تر باشد، معمولاً در هر 2 صورت كمبود محبت و نيازهاي عاطفي به چشم مي‌خورد.
وي در ادامه با اشاره به سنت‌هاي قديم و چگونگي انتخاب همسر در گذشته‌ تصريح كرد: از قديم‌الايام هميشه رسم بر اين بوده كه زن از مرد كوچك‌تر باشد و تجربه نيز ثابت كرده كه زوجين در صورت وجود تفاوت سني بالا زندگي موفقي نخواهند داشت ضمن اين‌كه عرف جامعه نيز اين مسئله را نمي‌پسندد.
انتهاي پيام/ ‌
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن