تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816937529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست - تقدير از دكتر فريد اعلم


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: سياست - تقدير از دكتر فريد اعلم


سياست - تقدير از دكتر فريد اعلم

فرشاد قربانپور:دانشجويان و فارغ‌التحصيلان ادوار مختلف دانشگاه اميركبير طي يك مراسم افطاري از دكتر حسن فريد اعلم دبير انجمن فارغ‌التحصيلان پلي‌تكنيك تهران تقدير كرد. در اين مراسم كه به همت دانشجويان سياسي دانشگاه اميركبير كه خود را انجمن اسلامي منتخب دانشجويان دانشگاه اميركبير مي‌نامند اما مديريت دانشگاه فعاليت آنان را با اين نام به رسميت نمي‌شناسد با اهداي لوح تقدير از دكتر فريد اعلم تقدير شد. دكتر فريد اعلم كه استاد دانشگاه پلي‌تكنيك (اميركبير) و از اولين فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه از زمان تاسيس بود و پس از پيروزي انقلاب نيز به عنوان اولين رئيس اين دانشگاه انتخاب شد طي سخناني پندآموز از حاضران خواست كه ذكر خدا و ياد او را هرگز از ياد نبرند. وي در اين رابطه گفت: «بايد مدافع دين و مذهب باشيم و نگذاريم دين ما با خطر مواجه شود.» فريد اعلم سپس با اشاره به آداب اسلامي گفت: «به نظر من ما در زمينه آداب اسلامي با اينكه ذخاير عظيمي داريم اما اكنون كوتاهي‌هايي انجام مي‌دهيم». وي در ادامه با آرزوي توفيق و پيروزي براي همه گفت: «ان‌شاءالله خداوند به شما توفيق ساختن جامعه اسلامي و حضور را بدهد.» پس از پايان سخنان فريد اعلم، دانشجويان لوح تقدير را به پاس خدمات ارزشمند او به جامعه علمي و دانشگاهي ايران و براي پاسداشت خاطره وي در دانشگاه پلي‌تكنيك اهدا كردند.

بررسي تاريخ جنبش دانشجويي
در ادامه اين مراسم كه در باشگاه دانشجويان دانشگاه تهران برگزار شده و بسياري از شخصيت‌هاي سياسي و دانشجويي حضور داشتند. دكتر محمد ملكي اولين رئيس دانشگاه تهران پس از پيروزي انقلاب طي سخناني افراد را نسبت به توجه به تاريخ جنبش دانشجويي و درس گرفتن از فراز و فرود آن فراخواند و گفت: «دوستاني كه قصد فعاليت دارند بايد تاريخ جنبش دانشجويي را به درستي مطالعه كنند. دوستان دانشجوي ما بايد بدانند كه چه كساني از فعاليت‌هاي دانشجويي ممانعت مي‌كنند و چه كساني حمايت. خواندن اين تاريخ همه چيز را مشخص خواهد كرد.» وي همچنين خواهان آن شد كه با خواندن تاريخ جنبش دانشجويي، نقش دانشجويان در تاريخ سياسي و اجتماعي ايران مشخص و بررسي شود.
انتقاد محدود است
دكتر داوود هرميداس‌باوند، استاد روابط بين‌الملل دانشگاه در ادامه اين برنامه، طي سخناني گفت: «وقتي فضاي آزاد در جامعه نباشد و محدوديت‌ها گريبانگير قشر جوان باشد، قشري كه با پاكي و صداقت خواهان خير و سعادت مردم جامعه خود است نتيجه آن مي‌شود كه آنها حتي بابت اظهارنظرهاي سطحي و معمولي هزينه‌هاي گزافي بپردازند.»
وي در ادامه گفت: «اكنون بايد سوال كنيم كه چرا جامعه‌اي با چنين تاريخ و شرايط ژئوپلتيك و ژئواكونوميك، هنوز در زمره كشورهاي در حال توسعه قدم مي‌زند و شايد هم اساسا به نوعي دچار توقف تاريخي شده باشد.» اين كارشناس روابط بين‌الملل در ادامه توضيح داد: «ما معمولا استاد فرصت‌سوزي هستيم، در حالي كه گاهي فضاهايي باز مي‌شود كه مي‌توان از آنها استفاده برد اما ما هرگز نتوانستيم از اين فرصت‌ها به درستي استفاده كنيم.» وي در خاتمه با اشاره به جمع حاضر گفت: «البته هنوز اميدهايي است. چنين تجمع‌هايي اين اميد را زنده نگه مي‌دارد. من اميدوارم هرگز يأس و هرمان بر روح جوانان ما مستولي نشود.»
در ادامه مراسم محمدعلي دادخواه، وكيل پايه يك دادگستري و وكيل احسان منصوري، احمد قصابان و مجيد توكلي سه دانشجوي اميركبير كه به تازگي از زندان آزاد شده‌اند در سخنان كوتاهي در رابطه بر لزوم مقاومت گفت. وي در اين زمينه گفت: «يكي از راه‌حل‌هايي كه براي رفع مشكلات خودمان مي‌توانيم در پيش‌گيريم اين است كه هركس در هر جايي كه قرار دارد به كار خود بپردازد مثلا سياستمردان ما با درايت باشند و قضات ما عادل.» پس از سخنان دادخواه دانشجويان دانشگاه اميركبير با اهداي لوح تقدير از وي بابت وكالت سه دانشجوي اميركبيري كه در اين مراسم نيز حاضر بودند تشكر كردند. همچنين دانشجويان نيز با اهداي لوح تقدير به مادر احسان منصوري به نمايندگي از خانواده دانشجويان بازداشت‌شده پايداري اين خانواده‌ها در زمان بازداشت فرزندان‌شان را تحسين كردند.
نه افراط، نه تفريط
سپس مهندس محمد توسلي، رئيس دفتر سياسي نهضت آزادي به بيان نظرات خود در زمينه جنبش دانشجويي پرداخت. وي با اشاره به محدوديت‌هايي كه بر جنبش دانشجويي وارد شده بود گفت: «فعاليت جنبش دانشجويي بايد در فضايي آزاد باشد چراكه اين نسل بايد مسووليت آينده كشور را به‌دست گيرد. اما ارعاب مي‌تواند دانشجويان را محدود كنند.» وي در ادامه گفت: «ديگر اين است كه به علت محدوديت‌ها و فشارهايي كه بر جنبش دانشجويي وارد شد اين جنبش هرگز نتوانست در جايگاه واقعي خود حضور يابد. در حالي كه انجمن‌هاي دانشجويي محصول فعاليت آزاد و مستقل بودند. آنها نسلي را ايجاد كردند كه در فضاي سياسي كشور نقش ايفا كردند. از اين جمله مي‌توان از چمران، يزدي و سحابي نام برد.» وي در ادامه به آسيب‌شناسي جنبش دانشجويي پرداخته و گفت: «فشارهايي كه به جنبش دانشجويي وارد شد سبب شد كه جنبش دانشجويي به راه‌هاي ديگري كشيده شود. جنبش دانشجويي در طول دهه‌هاي گذشته بيشترين انتقاد را به قدرت وارد كرد. اما من اكنون مي‌خواهم درخواست كنم كه از افراط و تفريط دوري كنيد و خط‌مشي واقع‌بينانه‌اي را تعيين كنند.»
متفرقيم
احمد زيدآبادي دبيركل سازمان ادوار تحكيم وحدت سخنران بعدي بود كه با اشاره به داستايفسكي گفت: «مي‌گويند داستايفسكي محافظه‌كار بود و رمان‌هايش را هم به شكلي مي‌نوشت كه اين محافظه‌كاري و تزاريسم را توجيه كند. اما برعكس او در تمام اين رمان‌ها در واقع به افشاي تزار پرداخته است.» وي ادامه داد: «مي‌گويند مسئله‌اي تحت عنوان حكمت رمان وجود دارد كه خود را به نويسنده تحميل مي‌كند. در فضاي سياسي ما هم قرار بود كه براساس حكمت وارد اتحاد شويم تا بتوانيم تاثير بگذاريم. اما ظاهرا اين حكمت براي ما اتفاقات ديگري رقم زده است كه لااقل تا اين زمان به اتحاد ما منجر نشد.» زيدآبادي ادامه داد: «متاسفانه امروز شاهد آن هستيم كه دچار تفرقه هستيم از اين رو بايد فكري عملي داشته باشيم. اگر امروز براي فردا انديشه نكنيم مجبور خواهيم شد در آينده با حسرت بگرييم.»
ايستادگي
سخنران پاياني اين نشست نيز دكتر هاشم آقاجري استاد تاريخ دانشگاه تربيت مدرس بود. وي با فراخواندن همه به ايستادگي و پايمردي گفت: «يكي از راه‌هاي دستيابي همه جنبش‌هاي حق‌طلبانه و آزاديخواه صبر و مقاومت است. امروز جنبش دانشجويي، جنبش زنان، كارگران و... روزهاي سختي را سپري مي‌كنند. جامعه ما هم در روزهاي سختي به‌سر مي‌برد.» وي ادامه داد: «جنبش دانشجويي در جامعه ما طي سال‌هاي اخير بيشترين هزينه را پرداخت كرده است در حالي كه هيچ پشتوانه‌اي ندارد. اما با وجود اين امروز روي پاي خودش ايستاده است و اين اميدبخش است. در صورت ادامه اين روش، آينده اميدبخشي هم براي خود و هم براي جامعه ما رقم خواهد زد.» وي سپس افزود: «معتقدم جنبش اجتماعي تحولات آينده ايران را رقم خواهد زد. از اين‌رو مسووليت جنبش‌هايي مثل دانشجويان و زنان سنگين است و آنان بايد به دنبال يك طرح بلندمدت براي دستيابي به اين پيروزي باشند.» اين مراسم در حالي به پايان رسيد كه بسياري از افرادي كه قرار بود به بيان نظرات خويش و سخنراني بپردازند از اين كار بازماندند.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 844]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن