تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817005852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به احترام برق كلاه از سر برداريد


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: به احترام برق كلاه از سر برداريد
هر چند پرويز مظلومى مى كوشيد تا در كنفرانس خبرى شكست سنگين مقابل برق شيراز را بسيار عالى و معمولى نشان دهد اما ناگهان در لابه لاى صحبت ها اين صبر و تحمل به نقطه انفجار رسيد و با بيان اينكه پيروزى برق ناشى از شانس و اقبال مى باشد به دنبال آن بود تا به هر نحو شكست فاجعه آميز تيمش را تنها يك اتفاق تلقى كند و البته بلافاصله يك خبرنگار پاسخ او را داد تا در زد و خورد كلامى، جايى براى گله باقى نماند.
آنگاه كه «مس كرمان» تسليم شد
و اما برق در شامگاه پنجشنبه در يك هواى دلپذير پاييزى با ارائه يك فوتبال كاملاً منسجم و هماهنگ توانست از تيم پرمهره مس كرمان كه تا پيش از اين ۳ پيروزى متوالى در مصاف با استقلال و پرسپوليس تهران و پاس همدان كسب كرده بود يك بازنده مطلق بسازد. اگر بپذيريم كه مس كرمان در فصل جارى در نقل و انتقالات به لحاظ يارگيرى بسيار پرقدرت ظاهر شده و تيمى در حد و قواره قهرمانى بسته است حرفى به گزاف نگفته باشيم اين تيم در تمام خطوط و سيستم هاى خود مهره هاى نسبتاً خوبى را جذب كرده كه مى توانند در مواقع لزوم مؤثر و كارساز شوند. جدا از اين دست كادرفنى براى تغيير تاكتيك نيز باز بوده و اطمينان خاصى به نيمكت مى دهد. حال برق شيراز در خانه خود مى بايست پذيراى چنين تيم آماده اى باشد. كرمانى هاى مغرور از نتايج هفته هاى قبل در مصاحبه هاى پيش از بازى با اطمينان كامل صحبت از كسب هر ۳ امتياز بازى كرده و پيشاپيش خود را پيروز بازى خوانده بودند اما در صحنه عمل و در مستطيل سبز حوادث رنگ ديگرى را براى مس رقم زد. فوتبال هماهنگ و سنجيده برقى ها چنان عرصه را بر حريف تنگ كرد كه تا دقيقه ،۲۳ ۲ گل دريافت شد و يك فرصت صددرصد گل هم به هدر رفت تا مظلومى و دستيارانش روى نيمكت ميخكوب شوند. شايد اگر عطش برقى ها به اين زودى فروكش نمى كرد و آنان خود را با همين ۲ گل تطميع نمى كردند باز هم روزنه هاى دفاعى مس جايى براى عبور بازيكنان ميزبان داشت تا چشمان على دايى بيش از اين از فوتبال شاگردان عباسى مات و مبهوت بماند. مس كرمان بعد از ۲ گلى كه دريافت كرد تلاش زيادى براى جبران گل خورده داشت اما حتى يك پنالتى را هم از دست داد اما در خط دفاعى خود فضاى زيادى براى مانور خط حمله و ميانى برق باز گذاشته بود به گونه اى كه هرگاه شيرى و كريميان پا به توپ شدند لرزه بر جان اين خط دفاعى افتاد شايد اگر جاگيرى هاى خوب رحمتى و تعجيل مهاجمان برق نبود در همان وقت نخست باز هم دروازه مس فرو مى ريخت. با آغاز نيمه دوم مس به گل رسيد اما پاسخ آن خيلى زود داده شد و اين مقابله به مثل حاكى از آن بود كه برق يك قدم هم پا عقب نمى گذارد و مس با آن همه مهره چاره اى به جز تسليم نيافت. تير خلاص عابدى با گرفتن يك پنالتى و تبديل آن به گل توسط خود اين بازيكن حاكى از سرنوشت تيره اى براى مظلومى در اين ديدار داشت تيمى كه با آن همه مهره فقط به ۳ امتياز مى انديشيد حالا در گرداب فوتبالى اسير شده بود كه آرزوى خلاصى از آن را مى نمود.
برق متحول شده
برق شيراز اين ديدار را برد و به صدر جدول تكيه زد تا نگاه فوتبال ايران به فوتبال فارس و شيراز بار ديگر خيره شود. بسيارى بر اين عقيده بوده و هستند كه اين پيروزى ها و موفقيت جرقه اى و زودگذر بوده و در كوران ليگ حوادث زيادى براى تيم ها رقم مى خورد كه تنها تيم هاى پرمهره و قوى قادر به عبور از اين تلاطم هستند. شايد اين اظهارنظر درست و قابل قبول باشد ليكن اكنون برق در پس ۸ هفته جايگاهى در بالاى جدول دارد و اين براى يك تيم با اين بضاعت بسيار موفقيت آميز و قابل ستايش است. برقى كه عباسى ساخته است به لحاظ يارگيرى چندان قابل توجه نيست چرا كه تنها يك داريوش يزدانى با تجربه به جمع اضافه شده و در مقابل ۸ مهره اصلى فصل قبل از تيم جدا شده اند. بى شك بسيارى از مربيان حال حاضر فوتبال ما با چنين شرايطى حاضر به همكارى نبوده و پاى ميز مذاكره نخواهند آمد اما عباسى جوان اين مهم را پذيرفت و تاكنون هم كه بسيار بالاتر از حد انتظار موفق ظاهر شده است.
بهترين خط ميانى ليگ برتر
بى شك نقطه برتر برق شيراز مقابل حريفان خط ميانى آن است. يزدانى، شيرى، كريميان، ستار زارع و جعفرى بسيار هماهنگ و پرقدرت ظاهر مى شوند. يزدانى حالا آن جوان سال هاى ماضى نيست و اكنون به عنوان يك وزنه كارآمد، عصاى دست عباسى در هافبك دفاعى تيم است. او در جنگ هاى ميانى ميدان كاملاً برتر از هافبك هاى حريف نشان داده كه اوج آن را بايد در ديدار اخير با مس كرمان دانست. يزدانى در ديدار با مس كرمان حرف اول فوتبال برق را زد و او بود كه يك تنه موتور تيم حريف را از كار انداخت. در كنار او شيرى و كريميان با فوتبال تقريباً فانتزى و تكنيكى خود تاكنون تأثير قابل توجهى بر روند بازى گذاشته اند. به خصوص شيرى كه در لحظات فشار حريف با توپ گيرى و بردن آن به فضاهاى خالى از سرعت بازى كاسته و اجازه نفس كشيدن به تيم مى دهد. مهدى كريميان هم در حركت هاى انفجارى و زدن به قلب دفاعى حريفان تبحر خاصى دارد كه زدن ۲ گل به يك شكل ناشى از ويژ گى هاى وى است. ستار زارع و جعفرى هم در جناحين بسيار پرتلاش بوده كه سهم زارع به دليل تجربه بالا و بهره گيرى از شوت ها بيشتر است.
كار خوب بهنام زارع در بدنسازى
نقطه قوت برق در مصاف تيمى با حريفان، قدرت بدنى و دوندگى بالاى آنهاست. بهنام زارع سال ها در مقاومت سپاسى كنار غلامحسين پيروانى كار بدنسازى آنها را بر عهده داشت كه همين موضوع باعث شده بود تا مقاومت سپاسى مقابل هيچ حريفى از لحاظ بدنى و قدرت دوندگى كم نياورد. محمد عباسى با شناخت كافى از اين ويژگى، بهنام زارع را به كنار خود فرا خواند و حال مى تواند به خود ببالد كه تيمى دونده و جنگنده دارد كه تا دقيقه ۹۰ مقابل حريفان پا پس نمى گذارند. مى شود گفت همين نقطه برتر بود كه مس را از دقيقه ۷۰ به يك بازنده تسليم شده مبدل نمود چرا كه تازه نفس برقى ها براى ادامه بازى جا افتاده بود.
اين «برق» عباسى است
همه آنچه برشمرديم تنها خصوصياتى بود كه تاكنون و طى ۸ هفته براى آن صبر كرديم تا در كوران قضاوت زودهنگام فرو نرفته باشيم حال نيز معتقديم كه فوتبال دنيايى از حوادث و اتفاقات غيرقابل پيش بينى است و هر هفته از آن مى تواند آبستن حوادث خاص خود باشد. كسى برق را يك قدرت بلامنازع نمى داند و كسى هم حق كوچك شمردن آن را ندارد. برق ۸۷ تيمى است متحول شده كه يك مربى جوان و بدون ادعا آن را ساخته و ديگر هيچ مربى قبلى حق اظهارنظر در مورد آن نمى تواند داشته باشد. اين برق ارث هيچ مربى نيست و عباسى با تفكرات خويش آن را ساخته و پرداخته كرده است تا همين جا هم بايد به احترام وى و تيمش كلاه از سر برداشت و تكريم نمود كسى از او توقع قهرمانى ندارد و انتظارى عبث است اگر بر اين باور كسى پافشارى كند. قرار گرفتن در ميانه بالاى جدول مى تواند انتظارى معقول باشد اما اين بدان معنا نيست كه از اين پس سطح خواسته تيم را پايين بياوريم. برق در حال حاضر هم فوتبال زيبا انجام مى دهد و هم خوب نتيجه مى گيرد. ادامه اين روند مى تواند اذهان منفى گرايان را هم به سوى برق معطوف كند.
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن