تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821229405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش ايرنا از راهپيمايي روز قدس در نقاط مختلف جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گزارش ايرنا از راهپيمايي روز قدس در نقاط مختلف جهان
تهران - همزمان با حضور حماسي ميليونها نفر از ملت مسلمان و نوع دوست ايران در راهپيمايي شكوهمند روز قدس ، مردم سراسر دنيا نيز با بر پايي تظاهرات باشكوه هر چه فرياد داشتند بر سر رژيم صهيونيستي و حامي آن به ويژه آمريكا و انگليس كشيدند.


بنا به گزارشهاي دريافتي از خبرنگاران ايرنا مسلمانان و حتي غير مسلمانان كشورهاي مختلف جهان در تظاهراتي كه در حمايت از مردم فلسطين برگزار كردند ضمن اعلام همبستگي ابدي خود با همكيشان خود در سرزمين هاي اشغال شده ، اتحاد را يگانه راه آزاد سازي قدس شريف از چنگال صهيونيستها دانستند.
علاوه بر حضور در خيابانها ، مردم در شمار زيادي از كشورها با تجمع در مساجد ، مراكز ديني و آموزشي ياد مردم فلسطين را گرامي داشتند و خواستار اتحاد جهان اسلام براي آزادي سازي قدس شريف شدند.
اين درحالي است كه در بسياري از كشورهاي اروپايي از جمله انگليس نيز براي روزهاي پاياني هفته ( شنبه و يكشنبه ) مسلمانان راهپيمايي هاي مشابهي را برگزار خواهند كرد.
همزمان با حضور مردم سراسر جهان در تظاهرات روز جهاني قدس ، خبرنگاران ايرنا در دفاتر خارجي نيز به انعكاس اين حضور پرداختند.
در همين ارتباط خبرنگار "ايرنا" از كربلاي معلا گزارش داد : صدها هزار تن از مردم مسلمان عراق با حضور در خيابانهاي اين شهر، شعار "مرگ بر اسراييل" و "مرگ به آمريكا" سردادند و پرچم هاي آنان را به آتش كشيدند.
در اين تظاهرات با شكوه ، پلاكاردهايي حمل مي شد كه در آن ضمن محكوم كردن رفتار وحشيانه صهيونيستها عليه مردم بي دفاع فلسطين خواستار دخالت سازمان هاي بين المللي و اسلامي براي احقاق حقوق فلسطينيان شده بود.
"عبدالامير عبدالحسين" از مسوولان برگزار كننده مراسم به خبرنگار ايرنا گفت : ما هرسال اين مراسم را با دو هدف "اعلام همبستگي با ملت فلسطين " و "اعلام خشم و انزجار از ادامه اشغالگري صهيونيستها و جنايات آنان در سرزمين هاي اشغالي "، برگزار مي كنيم .
وي سكوت بين المللي در قبال جنايات رژيم صهيونيستي را محكوم و تاكيد كرد : ملت عراق خواستار بازگشت فلسطين به بدنه جهان اسلام است .
فرياد مرگ بر اسرائيل در آنكارا طنين افكند
.......................................................
هواداران چندين سازمان غير دولتي تركيه روز جمعه با برگزاري تظاهرات عليه رژيم صهيونيستي شعار " مرگ بر اسرائيل " سر دادند.
به گزارش ايرنا، تظاهركنندگان كه در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در آنكارا تجمع كرده بودند، جنايات رژيم صهيونيستي در سرزمين هاي اشغالي را محكوم و خواهان آزادي قدس شريف شدند.
در اين تظاهرات مشترك كه از سوي چندين سازمان غيردولتي و با نام " دوستداران فلسطين " تحت تدابير امنيتي شديد برگزار شد ، تظاهركنندگان عكس هايي از شيخ ياسين ، اسماعيل هنيه ، سيد حسن نصرالله ، خالد مشعل و قدس شريف با خود حمل كردند.
تظاهركنندگان كه تكبيرگويان در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي تجمع كرده بودند، خواهان برچيده شدن همه سفارتخانه هاي اسرائيل از كشورهاي اسلامي شده و شعار " اسرائيل از خاورميانه گم شو" سردادند.
سخنگوي تظاهركنندگان با تشريح چگونگي اعلام روز جهاني قدس از سوي امام خميني (ره ) گفت : روز قدس روز رستاخيز اسلام است .
وي افزود: اعلام روز جهاني قدس زمينه ساز وحدت مسلمانان جهان شد.
يك سخنگوي ديگر در اين تظاهرات با اشاره به مبارزات و مقاومت مردم مظلوم فلسطين طي دهها سال گذشته گفت : قدس، شهر پيامبران ، اولين قبله مسلمانان و امانت الهي متعلق به مسلمانان است و همه مسلمانان جهان بايد براي آزادي و حفظ قدس عزير تلاش كنند.
بر اساس اين گزارش تظاهركنندگان همچنين شعارهايي از قبيل " اسراييل از تركيه گم شو " و " قاتل از تركيه گم شو " را با مشت هاي گره كرده سردادند.
اين تظاهرات بدون مداخله پليس در فضاي آرامي برگزار و تظاهركنندگان متفرق شدند.
مردم پاكستان با مردم فلسطين اعلام همبستگي كردند
.................................................................
مردم مسلمان پاكستان همگام با ساير ملتهاي جهان ، با شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس ،جنايات رژيم صهيونيستي در فلسطين اشغالي را محكوم كردند.
خبرنگار ايرنا كه به كراچي مركز ايالت سند پاكستان سفر كرده بود نيز در گزارشي گفت :
مردم اين شهر با شور و ذوقي وصف ناپذير با اشاره به فرمايشات حضرت امام خميني (ره ) و مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي در رابطه با روز قدس و مردم فلسطين بر حضور پر شور خود در راهپيمايي تاكيد كردند.
شماري از شهروندان پاكستاني در كراچي در گفت و گو با ايرناحمايت خود را از مردم فلسطين اعلام كرده و شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس را همبستگي با مردم فلسطين دانستند.
"محمد عظيم" ، اهل كراچي در خصوص راهپيمايي روز قدس با اشاره به اهميت قدس شريف براي مسلمانان جهان به خبرنگار ايرنا گفت مسلمانان بايد با وحدت وهمبستگي روزجهاني قدس را برگزار كنند.
وي افزود: بنابه دستور امام خميني (ره ) مسلمان جهان همه ساله اين روز جهاني را در پاكستان و ديگر مناطق جهان برگزارمي كنند و سال جاري نيزاين تظاهرات هرچه باشكوه تر برگزار خواهد شد.
"عبدالغفار " يكي ديگر از اهالي كراچي نيز اظهار داشت : اهل تسنن و شيعيان امروز به صورت يكپارچه روزجهاني قدس " را با وحدت كامل برگزار و تنفر خود را به اشغالگران قدس اعلام خواهند كرد.
وي بااشاره توطئه دشمنان اسلام عليه ملت هاي اسلامي با اشاره به سخنان اخير دكتراحمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران در مجمع عمومي سازمان ملل گفت : رييس جمهوري اسلامي ايران در حقيقت مطلبي كه صداي قلب مسلمانان بود، بيان كرد و جهان اسلام اينگونه شهامت و جرات را نياز دارد.
شهروند ديگري نيز با تاكيد بر شركت مسلمانان و آزادي خواهان در راهپيمايي روز جهاني قدس گفت : هر چقدر درباره اهميت روز جهاني قدس گفته شود كم است چرا كه مردم فلسطين تحت شديدترين فشارها و جنايت اسرائيل قرار گرفته اند.
وي افزود: مسلمانان ضمن شركت در راهپيمايي روز جهاني قدس و اعلام حمايت از مردم فلسطين اتحاد و يكپارچگي خود را نشان خواهند داد.
"رحمان محمد" ديگر شهروند كراچي با اشاره به اهميت پيروز انقلاب اسلامي ايران در ايجاد انتفاضه در ميان مردم مظلوم فلسطيني براي مبارزه دايم با رژيم صهيونيستي گفت : آزادي خواهان و مسلمانان دراين روز به مردم فلسطين مي گويند كه در مبارزه با اين رژيم تنها نيستند و آنها هم از مبارزه شجاعانه عليه نظاميان تا به دندان مسلح صهيونيستي حمايت مي كنند.
وي تصريح كرد:روزجهاني قدس روز حمايت از مقاومت مردم مظلوم فلسطين عليه ستمگريهاي رژيم صهيونيستي است .
تظاهرات مردم جمهوري آذربايجان عليه اسراييل ، آمريكا و انگليس
.....................................................................................
از سوي ديگر شمار كثيري از مردم جمهوري آذربايجان روز جمعه بمناسبت روز قدس تظاهرات اعتراض آميز در مقابل سفرات اسراييل در باكو برگزار كردند.
به گزارش ايرنا، شركت كنندگان در اين تظاهرات اعتراض آميز شعارهاي عليه اسراييل مطرح كرده و از مجامع بين المللي خواستار توجه به فاجعه مردم فلسطين شدند.
سخنرانان در اين تظاهرات همچنين خواستار آزادي قدس شده و براي حل مشكلات جهان اسلام بر ضرورت وحدت و همبستگي مسلمانان تاكيد كردند.
همزمان به اين تظاهرات ،جمع زيادي از مردم شهرك نارداران - از توابع باكو - نيز با برگزاري تظاهراتي عليه رژيم صهيونيستي شعار دادند.
شركت كنندگان دراين اجتماع با داشتن پلاكاردهايي با عنوان "اسراييل دشمن اسلام و بشريت است " ، "صهيونيستها بايد از سر زمينهاي فلسطين اخراج شوند" جنايات آمريكا،اسراييل و انگليس را محكوم و همبستگي خود را با مردم مظلوم و بي دفاع فلسطين اعلام كردند.
"علي اكرام علي اف " رهبر سابق حزب اسلامي طي سخناني در اين تظاهرات كه با شعارهاي "الله اكبر، خامنه اي رهبر"، مرگ براسراييل ، مرگ بر آمريكا" همراه بود، اعلام روز جهاني قدس توسط امام خميني (ره ) رااقدامي تاريخي براي بسيج مسلمانان در مقابل توطئه هاي مختلف دشمنان اسلام خواند.
وي گفت : تنها راه مقابله مسلمانان با خصومت هاي روز افزون عليه جهان اسلام ، وحدت و يكپارچگي مسلمانان است و روز جهاني قدس توسط امام خميني (ره ) نيز اين هدف را دنبال مي كند.
"حكمت ولي اف " يكي ديگر از ساكنان شهرك نارداران نيز طي سخناني آيت الله خامنه اي رهبرانقلاب اسلامي را مرجع و رهبر همه مسلمانان جهان خواند و قرار گرفتن همه مسلمانان در كنار وي در شرايط كنوني جهان اسلام را مهم دانست .
وي ، با تاكيد بر اين كه صهيونيسم بين المللي با همراهي آمريكا و برخي كشورهاي هوادار، سياست هاي ظالمانه ، تجاوز و جنايات خود را طي سالهاي اخير عليه مسلمانان افزايش داده اند، گسترش نفوذ يهودي ها در جمهوري آذربايجان را نيز نگران كننده خواند.
"ولي اف " با اشاره به اين كه يهودي ها اقدام مشابه را در فلسطين نيز انجام داده و با خريد زمين هاي آنها در مراحل بعدي اهداف شوم خود راانجام دادند افزود: يكي از اهداف صهيونيسم و هواداران آن از بين بردن تشيع در جمهوري آذربايجان است .
برخي ديگر از سخنرانان در اين اجتماع نيز ، اقدامات و تلاشهاي نهادهاي دولتي درزمينه ايجاد محدوديت براي اجراي آيين هاي ديني درجمهوري آذربايجان را غيرقابل قبول خواندند.
درقطعنامه اين تظاهرات از بي اعتنايي جامعه جهاني به ريختن خون مسلمانان دراقصي نقاط جهان به خصوص سرزمين اسلامي فلسطين ، عراق ، افغانستان ، قره باغ و چچن ابراز تاسف شده و اشغال قدس توسط رژيم صهيونيستي را فاجعه بزرگ جهان ارزيابي كردند.
در اين قطعنامه با اشاره به اين كه مسلمانان جهان نبايد در قبال اشغال قدس سكوت اختيار كنند اضافه شد: ما از ملت فلسطين ، و مجاهدان غيور لبناني كه دليرانه درمقابل نيروهاي متجاوز رژيم صهيونيتي ايستادند حمايت مي كنيم .
شركت كنندگان در اين تظاهرات ، از دولت جمهوري آذربايجان نيز خواستند روز جهاني قدس را در اين كشور آزاد و در سطحي رسمي برگزار كند.
در پايان اين تظاهرات پرچم هاي آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي به آتش كشيده شد.
مردم كويت از رژيم صهيونيستي اعلام انزجار كردند
...................................................................
به گزارش ايرنا، هزاران تن از مردم روزه دار كويت با حضور در مساجد و حسينيه هاي اين كشور روز قدس را گرامي داشتند و با سردادن شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل انزجار خود را از رژيم اشغالگر قدس و حاميان آن اعلام كردند.
امام جماعت مسجد امام حسين (ع ) طي سخناني گفت : اعلام روز جهاني قدس از سوي امام خميني (ره ) توانست روح مبارزه را در ملت مظلوم فلسطين تقويت و توجه مسلمانان و جهانيان را به موضوع فلسطين و تجاوزهاي رژيم اشغالگر قدس جلب كند.
"صالح جوهر "حيات تصريح كرد: چنين روزي را نه تنها مسلمانان و كشورهاي عربي بلكه بسياري از آزاديخواهان جهان نيز گرامي مي دارند.
وي با اشاره به غصب سرزمين هاي فلسطيني افزود: اسرائيل همچون خنجري در قلب جهان اسلام و جهان عرب به شمار مي رود.
وي با انتقاد از سكوت و همراهي برخي كشورها در برابر تجاوزات رژيم صهيونيستي و نيز نامشروع خواندن اين رژيم خاطرنشان كرد: رژيمي را كه بر روي خون ملت فلسطين برپا شده چگونه مي توان آن را مشروع دانست ؟
صالح جوهر افزود: در حال حاضر يك ميليون فلسطيني در غزه در محاصره اسرائيل قرار دارند و رژيم صهيونيستي حتي مانع رسيدن دارو و مواد غذايي و امكانا ت اوليه حياتي به آنان مي شود.
امام جماعت مسجد امام حسين (ع ) همچنين با اشاره به مقاومت مردم لبنان و فلسطين در برابر اسرائيل و موفقيت هاي آنان طي ساليان اخير گفت : شمارش معكوس براي حل و فصل مسئله فلسطين آغاز شده است و دير يا زود به ثمر خواهد نشست و مبارزان فلسطين و لبنان سرزمين هاي فلسطيني را آزاد خواهند كرد.
وي همچنين بر لزوم حفظ وحدت و اتحاد ميان مسلمانان و پرهيز از تفرقه ميان آنان تاكيد كرد.
بر اساس اين گزارش در برخي مساجد ديگر كويت نيز مراسمي به همين مناسبت برگزار شد و شركت كنندگان ضمن تاكيد بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام مسلمانان براي حل مشكلات جهان اسلام با سردادن شعارهايي همچون "لاسنيه ، لاشيعيه وحده ، وحده اسلاميه " و "لبيك يا اقصي " روز جهاني قدس را گرامي داشتند.
امام جمعه مسكو : اسراييل رژيم وحشت است
................................................................
رييس شوراي مفتي هاي روسيه در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مسكو و بمناسبت روز جهاني قدس اظهار داشت: رژيم صهيونيستي مركز ترور و وحشت است.
"راويل عين الدين" در اجتماع دهها هزار تن از نمازگزاران روزه دار مقيم مسكو در محل مسجد جامع اين شهر،با اشاره به جنايات رژيم نژادپرست اسراييل گفت: همان طوري كه حضرت امام خميني (ره) اعلام كرده است روز قدس روز همبستگي و پشتيباني از ملت مظلوم و ستمديده فلسطين است.
امام جمعه مسكو همچنين گفت: روز قدس روز يادآوري محكوميت جهاني رژيم اسراييل است و بر تمامي مسلمانان جهان لازم است تا اين روز جهاني را در حمايت از مردن فلسطين گرامي بدارند.
رييس شوراي مفتي هاي روسيه در بخش ديگر از خطبه هاي نماز جمعه مسكو با محكوم كردن جنايات اسراييلي ها در سرزمين هاي اشغالي يادآور شد رژيم اسراييل رژيم ترور و وحشت است.
در مراسم نماز جمعه اين هفته مسكو "غلامرضا انصاري" سفير جمهوري اسلامي ايران در روسيه نيز شركت داشت .
حجت الاسلام "سيد محمد موسوي" يكي از نمايندگان مجلس خبرگان رهبري نيز در سخنان پيش از خطبه ها ، گفت:قدس در نگاه اسلام جايگاه ويژه اي دارد و تمام مسلمانان، دفاع از قدس را بنا به فرمايش بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران يك امر واجب و لازم براي خود مي دانند.
وي با اشاره به اشغال سرزمين هاي فلسطين از سوي رژيم اسراييل افزود: به واسطه اعمال صهيونيست ها، مردم فلسطين از موطن اصليشان بيرون رانده شده اند و اشغالگران همچنان به غصب سرزمين آنها مي پردازند.
وي افزود: قدس سرزمين نبوت ها و بركات است و نگيني براي مسلمانان جهان محسوب مي شود.
وي در اين مراسم با محكوم كردن اعمال وحشيانه رژيم صهيونيستي ابراز اميدواري كرد با حمايت هاي همه جانبه مسلمانان جهان، مردم فلسطين به حقوق حقه خود دست يابند.
حضور جوانان مسلمان و روزه دار با وجود هواي بسيار سرد مسكو در اين مراسم چشمگير بود.
تمام **1508**
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن