تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820472655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيداحمد خاتمي در حرم حضرت امام(ره): بزرگ ترين منكر، برخوردهاي پرخاشگرانه و تخريبي است


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: سيداحمد خاتمي در حرم حضرت امام(ره): بزرگ ترين منكر، برخوردهاي پرخاشگرانه و تخريبي است
عضو هيات رييسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به رهبري امام خميني(ره) در انقلاب اسلامي اظهار كرد: در قرني كه دشمنان اسلام آن را قرن نفي اسلام مي ديدند، امام خميني(ره) اسلام ناب محمدي(ص) را زنده كرد.
به گزارش ايسنا سيداحمد خاتمي در مراسم سومين شب ليالي قدر كه در حرم مطهر امام خميني(ره) برگزار شد، با بيان اين كه شب هاي قدر صبغه هاي گوناگون دارد، افزود: از جمله صبغه هاي شب هاي قدر دعا و مناجات با خداست.
وي خاطرنشان كرد: بخش عظيمي از مراسمي كه اهل بيت براي شب هاي قدر تدارك ديده اند دعاهاست و اين دعاها نعمت خداوند و هديه الهي است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم هم چنين با اشاره به رواياتي از ائمه معصومين درباره دعا با استناد به اين روايات توفيق دعا را بالاترين نعمت ها دانست و افزود: نگاه اهل بيت به دعا، نگاه يك مكتب جامع تربيتي است. اهل بيت با دعا مي خواستند در عرصه هاي مختلف ديني، اجتماعي و اقتصادي مردم را بسازند و اگر با نگاه اهل بيت به سراغ دعا برويم مي فهميم كه خداوند چه نعمتي به ما عطا كرده است.
وي با بيان اين كه دعاهاي نابي كه در اين مكتب هست، در هيچ كجاي ديگر نيست، خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري در جلسه اي فرمودند وقتي قاريان مصري و غير مصري به كشور ما مي آيند هديه اي كه من به آنها مي دهم مناجات شعبانيه است; اين دعاها در حقيقت يك مكتب تربيتي در حوزه هاي مختلف است.
وي در تشريح مفهوم ظالم اظهار كرد: سيلي زدن به گوش يك انسان ظلم است، ولي ظلم تنها اين مسائل نيست، آبرو بردن از يك مسلمان يا اهانت به يك مسلمان نيز ظلم و از بالاترين ظلم هاست. متاسفانه در جامعه ما اين بينش و منش وجود دارد. غيبت يك مسلمان از مصاديق بارز ظلم است و تهمت زدن به يك مسلمان نيز از ديگر مصاديق ظلم محسوب مي شود.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به عنايت خداوند به مظلوم خاطرنشان كرد: اين مساله مبناي اعلام روز قدس از سوي امام خميني(ره) بوده است تا فرياد دائمي حمايت از مظلوم در كشور بماند. مظلومان فلسطين كه ظالمان يعني اسرائيل و آمريكا حق حيات را برايشان باقي نگذاشته اند، اين گونه در غزه تحت ظلم هستند و چه بسا افرادي كه به دليل نرسيدن دارو از دنيا رفته اند، پدر را پيش چشم بچه ها مي كشند; در حالي كه آنها هيچ سلاحي براي دفاع ندارند. اين است مبناي اعلام و راهپيمايي روز قدس.
سيداحمد خاتمي در ادامه با بيان اين كه در برخي دعاها آموزه غيرت ديني را داريم به مساله امر به معروف و نهي از منكر اشاره كرد و گفت: در روايات آمده است اگر امر به معروف و نهي از منكر را ترك كنيد، انتظار اين را داشته باشيد كه خداوند هم عنايت خود را از شما برگرداند.
وي با بيان اين كه امر به معروف نهي از منكر از فرايضي است كه در جامعه ما قدري غريب است، ناآگاهي اول را مربوط به تفسير امر به معروف و نهي از منكر دانست و تصريح كرد: متاسفانه در جامعه ما به محض اين كه حرف از امر به معروف و نهي از منكر گفته مي شود عده اي به فكر برخورد فيزيكي مي افتند; در حالي كه به آرامي و با مهر سخن گفتن آغاز راه است; البته در مراحل بعدي مسوولان امر بايد وارد شوند، ولي امر به معروف زباني با خشونت نيست.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: مرتكب منكر يك بيمار است و بيمار را بايد درمان كرد; البته بايد بگويم اسلام در مواجهه با همه منكرات سياسي، اقتصادي و اخلاقي يك تز دارد و آن اين است كه بايد براي مقابله با منكرات هم كار فرهنگي و هم كار اجرايي انجام شود; كار فرهنگي به تنهايي جواب نمي دهد و كار اجرايي هم به تنهايي جواب نخواهد داد; بنابراين خداوند مي خواهد كار فرهنگي و اجرايي با هم صورت بگيرد و در اين صورت است كه شاهد منكر نخواهيم بود.
امام جمعه موقت تهران دومين مساله در بحث غريب واقع شدن امر به معروف و نهي از منكر را نشناختن برخي معروف ها و منكرها عنوان كرد و افزود: يكسري معروف ها وجود دارد كه در جامعه مي شناسيم، مانند نماز، روزه و حجاب و يكسري منكرات نيز هست كه همه ما مي شناسيم، ولي به نظر مي رسد به برخي معروف ها و منكرها بي توجهيم.
سيداحمد خاتمي وحدت، صفا و همدلي در جامعه را از مهم ترين معروف ها برشمرد و يادآور شد: امام خميني(ره) از پيروزي انقلاب تا زمان رحلتش همواره از وحدت كلمه حرف مي زد و مقام معظم رهبري هم مدام از وحدت سخن مي گويد و اين وحدت به دست نمي آيد مگر با صفا، تحمل، برخوردهاي منطقي و برادرانه و به تعبير امام با بحث طلبگي. در يك جامعه آزاد نمي شود انتظار داشت هر نظري كه بنده دارم ديگري هم داشته باشد، ولي آنچه در اين ميان وحدت آفرين است، برخورد منطقي است.
وي از تفرقه و برخوردهاي ناصحيح نيز به عنوان بزرگ ترين منكرها در جامعه ياد كرد و گفت: بزرگ ترين منكر عبارت است از تفرقه، برخوردهاي پرخاشگرانه و تخريبي كه جامعه را آكنده از دعوا مي كند و در اين دعواها آن چه گم مي شود منطق و حرف حساب و صحيح است.
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن