تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819791916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كتاب «زيارت در نگاه شريعت» روانه بازار كتاب شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: كتاب «زيارت در نگاه شريعت» روانه بازار كتاب شد
گروه خبرنگاران افتخاري / سيد جعفر فاطمي نوش آبادي: كتاب «زيارت در نگاه شريعت» به همت حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت در دو هزار شمارگان و با تاليف «عباسعلي زارعي سبزواري» روانه بازار كتاب شد.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني حج، مؤلف در مقدمه اين كتاب با اشاره به اينكه شريعت جاودانه اسلام كامل‌ترين شريعت الهي از سوي خداوند است، تصريح مي‌كند: اسلام توسط آخرين پيامبر الهي، حضرت محمد(ص) براي هدايت بشر و معرفي سعادت ابدي و كمال سرمدي به انسان‌ها ابلاغ شد.

وي نسبت به ايجاد شبهات در دين اسلام توسط برخي مغرضان هشدار مي‌دهد و مي‌گويد: شريعت انسان‌ساز اسلام توسط برخي نابخردان متعصب، تحريف شده و با ايجاد شبهات مغرضانه، سعي در تبليغ افكار افراطي و بي‌اساس به عنوان احكام اسلام كرده‌اند.

زارعي سبزواري مي‌افزايد: اين شبهات باعث دوري برخي از مسلمانان از شريعت ناب محمدي و شكاف ميان امت اسلامي مي‌شود.

مولف كتاب زيارت در نگاه شريعت، با تاكيد بر تلاش‌هاي «ابن تيميه» براي ترويج افكار پوچ و تربيت شاگردان در اين راه خاطرنشان مي‌كند: آنان در راستاي تبليغ عقايد خويش، پيروان اهل بيت(ع) را به جرم اعتقاد به عقايدي برگرفته از شريعت ناب محمدي، متهم به شرك و كفر كردند.

وي در ادامه اظهار مي‌دارد: طبيعي است كه عده‌اي افكار آنها را خورده و اكنون در دفاع از عقايد بي‌اساس وهابيت، با طرح شبهاتي درباره عقايد شيعه، قصد تخريب چهره پيروان اهل بيت را دارند.

زارعي سبزواري زيارت را يكي از مسائلي عنوان مي‌كند كه همواره مورد اختلاف شيعه و سني بوده و نيازمند بررسي و تحقيق بيشتري است و تصريح مي‌كند: اگر چه اهل سنت در مساله زيارت قبور ديدگاهي نزديك به ديدگاه شيعيان دارند ولي وهابيون همواره در تبليغات خود نسبت به دو موضوع حساسيت دارند.

وي مي‌افزايد: وهابيون معتقدند شيعيان به زيارت قبرهاي مردگان مي‌روند و گريه مي‌كنند و آن را مستحب مي‌دانند، در حالي كه پيامبر زنان را از رفتن به كنار قبرها نهي كرده است.

مولف مي‌گويد: يكي ديگر از مسائلي كه وهابيون مطرح مي‌كنند، اين است كه آنها معتقدند شيعيان مسافرت نمودن به قصد زيارت پيامبر و امامان و امامزادگان را مستحب مي‌دانند در حالي كه پيامبر(ص) بار بستن براي زيارت خود و ديگران را اجازه نداده است.

زارعي در پاسخ به اين دو شبهه وهابيون مي‌نويسد: از پيامبر اكرم(ص) با سندها و عبارات گوناگون روايت شده است كه آن حضرت ابتدا از زيارت قبور نهي مي‌فرمودند، اما بعدها مسلمانان را به زيارت قبور امر كردند.

وي در ادامه با بهره‌گيري از روايات، سيره پيامبر و سيره متشرعه، شبهات وهابيون را پاسخ مي‌دهد.

ايجاد گنبد و بارگاه روي قبرها، احداث مسجد بر روي قبرها و دعا و نماز در كنار قبرها و مشاهد مشرفه از ديگر مواردي است كه مولف با مطرح كردن آنها به شبهات وهابيون پاسخ مي‌دهد.

يادآور مي‌شود، كتاب زيارت در نگاه شريعت، در 167 صفحه و با بهاي 1300 تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
براي مطالعه كامل متن كتاب اينجا را كليك كنيد!
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن