تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821341595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرصت يك ماهه به خودرو سازان براي تجهيز خودروها به كپسول آتش نشاني


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فرصت يك ماهه به خودرو سازان براي تجهيز خودروها به كپسول آتش نشاني
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهر تهران به خودروسازان داخلي با يك ماه فرصت داد تا دراين مدت خودروهاي ساخت داخل را به كپسول آتش نشاني و اطفاي حريق مجهز كنند.


به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، "محمدرضا حاجي بيگي" درجمع خبرنگاران گفت:
درصورتي كه اين اقدام از سوي خودروسازان داخلي انجام نشود و پس از فرصت ياد شده خودرويي از اين دست دچار حريق شود سازمان آتش نشاني علت ، نام و سازنده خودرو را دراختيار جرايد قرار مي دهد.
وي افزود: آآناليز ايمني تمام خودروهاي جديد توليدي در كشور و نيز خودروهاي وارداتي بايد در اختيار آتش نشاني قرار گيرد تا سازمان آتش نشاني اطلاعات كامل درخصوص خودروها را داشته باشد تا بتواند در مواقع حريق و حادثه در كم ترين زمان به حادثه ديدگان كمك كند.
وي افزود: تاكنون اين سازمان جلساتي با خودروسازان براي تامين ايمني خودروها و تجهيز آنان به كپسول آتش نشاني داشته است اما هنوز به تعامل كامل در اين زمينه نرسيده است.
حاجي بيگي اظهار داشت: طرحي از سوي اين سازمان به شوراي اسلامي شهر تهران ارائه شده است كه در اين طرح بايد تمامي مراكز فروش لوازم ايمني و آتش نشاني رتبه بندي شوند.
وي با اشاره به تجهيز تمام مدارس، مساجد، خوابگاه ها به سيستم خاموش كننده، اظهار داشت: هر يك از اين مراكز در صورتي كه به خاموش كننده مجهز نباشند، مي توانند طي تماس با سامانه 125 درخواست نصب سيستم اطفاي حريق كنند.
مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با بيان اينكه بيمه آتش سوزي رايگان منازل كه از 12 فروردين در كلان شهر تهران اجرايي شده است، ادامه داد: 365 مورد حريق منازل مسكوني تا 29مردادماه كه دچار خسارت شدند، رخ داده است كه تعدادي از آن ها هزينه هاي خود را دريافت و الباقي در حال بررسي هستند.
حاجي بيگي افزود: بيمه نامه ها هنوز به درب منازل نرسيده است و ازمهرماه بيمه نامه ها به مناطق ارسال خواهد شد واين اقدام ابتدا در مناطق 22 و 16 انجام خواهد شد.
مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران ادامه داد: دوميليون بيمه نامه چاپ و از طريق عوامل شهرداري مناطق به منازل ارسال خواهد شد.
حاجي بيگي، ميانگين زماني رسيدن آتش نشانان به محل وقوع حادثه در پايتخت را پنج دقيقه و 30 ثانيه اعلام كرد و گفت: تلاش مي كنيم اين زمان به سه دقيقه كه نرم استاندارد جهاني است برسد.
به گفته وي تهران نيازمند 120 ايستگاه آتش نشاني است و در سه ماهه نخست سال آينده اين ايستگاه ها به مرز 92 ايستگاه آتش نشاني در تهران مي رسد.
حاجي بيگي تاكيد كرد: تا پايان سال 89 هيچ ايستگاه آتش نشاني غير مقاومي در تهران وجود نخواهد داشت.
مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از تجهيز آتش نشاني به 13 نردبان جديد 53 متري در پايتخت خبرداد و گفت: اين نردبان ها اكنون در بندرعباس است كه به زودي وارد تهران مي شود.
وي اضافه كرد: اكنون دو نردبان در آتش نشاني موجود است كه هنگام استفاده از آن ها بايد صلوات فرستاد تا دچار مشكل نشود.
حاجي بيگي از خريداري خودروهاي مدرن ويژه آتش نشاني، هفت بالابر و دو دستگاه جرثقيل خبر داد و گفت: اين خودروها مي تواند پاسخگوي نياز شهر باشد.
وي افزود: علاوه بر اين 120 دستگاه نجات و حريق و 10 خودروي ديگر نجات براي ايستگاه هاي آتش نشاني خريداري شده است كه تا دوماه ديگر وارد پايتخت مي شود.
حاجي بيگي با اشاره به اين كه 19 هزار و 500 تاكسي در تهران مجهز به خاموش كننده شده است گفت :اين تاكسي ها 150 مورد حريق را در تهران اطفا كرده اند.
وي با اشاره به اينكه 920 دانشجو در رشته آتش نشاني در دانشگاه جامع علمي كاربردي مشغول به تحصيل هستند؛ اظهار داشت: هفت مهر(روز ملي آتش نشان) پنج نفر از آتش نشانان و دو نفر از نجات گران مدال آتش نشان و نجاتگر شجاع را از محمدباقر قاليباف شهردار تهران دريافت خواهند كرد.
مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از راه اندازي استوديو خبر سازمان آتش نشاني در روز ملي آتش نشاني خبر داد و گفت: هماهنگي هاي لازم در اين زمينه با سازمان هاي ذي ربط انجام شده است .
حاجي بيگي به برگزاري نماز عيد سعيد فطر در هفته آينده اشاره كرد و گفت : خواهران آتش نشان داوطلب در اين مراسم حضور خواهند يافت .
وي از برگزاري دومين جشنواره ويژه خبرنگاران سانه هاي برتر در آذر سال جاري خبر داد.
حاجي بيگي با اشاره به راه اندازي ايستگاه امداد و نجات كوهستان، گفت: يكي از مشكلات ما بحث هلي كوپتر است و هلي كوپترهاي موجود تك موتوره است و تردد آن ها بر روي حريم شهر تهران ممنوع است .
وي افزود: با هماهنگي هاي انجام شده چهار فروند هلي كوپتر در مواقع نياز در اختيار ما قرار خواهد گرفت.
حاجي بيگي اضافه كرد: همچنين دو فروند هلي كوپتر جديد از سوي اين سازمان خريداري شده كه تا سه ماه آينده دراختيار سازمان قرار خواهد گرفت.
وي در خصوص ايستگاه هاي اورژانس گفت : اكنون 16 ايستگاه اورژانس در داخل آتش نشاني وجود دارد و از 22 ايستگاهي كه در حال ساخت است، 17 ايستگاه اورژانس دارند.
به گفته مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران ، در شش ماه نخست امسال (1387) آتش نشانان و گروه هاي امداد ونجات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران موفق شدندپنج هزار و 148 نفر از شهروندان را كه در آتش سوزي ها و حوادث ديگر گرفتار شده بودند، نجات دهند.
وي افزود: طي شش ماه نخست امسال 26 نفر از آتش نشانان طي عمليات امداد و نجات با آسيب ديدگي روبه رو شدند.
مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران خاطرنشان كرد: از ابتداي فروردين تا پايان شهريور امسال دو هزار و 36 حادثه مختلف در سطح شهر تهران رخ داد كه 55 هزار و 652 نفر از ماموران آتش نشاني با بكارگيري 18 هزار و 279 دستگاه خودروي ويژه امداد و نجات چهار هزار و 935 ساعت عمليات انجام دادند.
وي اضافه كرد: در سال 1386 آتش نشانان و گروه هاي امداد و نجات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران موفق شدند شش هزار و 512 نفر از شهروندان تهران را كه در آتش سوزي ها و ديگر حوادث گرفتار شده بودند، نجات دهند.
اين مسوول اضافه كرد:از مجموع رقم اعلام شده تعداد دو هزار و 728 نفر زن و سه هزار و 784 نفر مرد بودند، همچنين از اين تعداد 83 نفر نجات يافته مربوط به آتش سوزي ها بوده است كه 36نفر زن و 47 نفر مرد بوده اند.
 چهارشنبه 3 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن