تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819123066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

القائات راديوهاي بيگانه در 24 ساعت گذشته؛ اختلاف 1+5 در افزايش تحريم‌ها عليه ايران محور مباحث راديوهاي بيگانه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: القائات راديوهاي بيگانه در 24 ساعت گذشته؛ اختلاف 1+5 در افزايش تحريم‌ها عليه ايران محور مباحث راديوهاي بيگانه
خبرگزاري فارس: اختلاف اعضاي 1+5 درباره افزايش تحريم‌هاي عليه ايران محور مباحث راديوهاي بيگانه در شب و روز گذشته بوده است.


به گزارش خبرگزاري فارس نتيجه‌گيري نشست روز جمعه اعضاي گروه پنج به علاوه يك درباره موضوع هسته‌اي ايران در پي انتشار آخرين گزارش نه چندان بي‌طرفانه و مثبت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، تحت الشعاع دو موضوع اصلي مناقشه آمريكا و روسيه در بحران گرجستان از يك سو و گزارش آژانس مبني بر عدم تخلف در برنامه‌هاي هسته‌اي ايران از سوي ديگر قرار گرفته است. در چنين فضايي رسانه‌هاي غربي مي‌كوشند تا اين دو موضوع را به عنوان دو متغير اصلي تاثيرگذار در پايان بي‌نتيجه نشست مزبور اعضاي شوراي امنيت ناديده بگيرند و در عوض فضايي سازنده و منتهي به انزواي دوباره تهران در جامعه بين‌المللي و صدور قطعنامه چهارم عليه ايران ترسيم و تصوير نمايند.
در ساحت داخلي به نظر مي‌رسد چند گزارش حقوق بشري و همچنين تلاش براي گرم نگه داشتن معركه كنش و واكنش‌هاي داخلي به اظهارات رحيم مشايي درباره مردم اسراييل از اولويت‌هاي رسانه‌اي راديوهاي بيگانه بوده است. اين سوژه به ويژه با ورود مستقيم رييس جمهوري در آخرين كنفرانس خبري خود در تهران و حساسيت رهبري به اين اظهارات و معركه سياسي اطراف آن در خطبه‌هاي نماز جمعه گذشته از جذابيت و ارزش خبري خاصي در فضاي تبليغي راديوهاي بيگانه برخوردار بوده است. واكنش وزارت امور خارجه امريكا به اقدامات سازمان كنفرانس اسلامي در زمينه ‌آزادي مذهب به بهانه انتشار گزارش سالانه خود درباره وضع آزادي مذهب در جهان از جمله گزارش‌هاي ديگر راديوهاي بيگانه طي كمتر از 24 ساعت گذشته بود.

بررسي اختلاف نظر اعضاي شوراي امنيت درباره تشديد تحريم ايران، تحليل گزارش آژانس انرژي اتمي ‌در مورد برنامه هسته اي ايران، گفتگو درباره روند اجماع اعضاي پنج به علاوه يك عليه ايران، گفتگو با سفير آمريكا در آژانس درباره وضعيت پرونده اتمي ايران، پايان بي‌نتيجه دور جديد گفتگوي اعضاي شوراي امنيت درباره موضوع هسته‌اي ايران از جمله عناوين برنامه‌هاي 24 ساعت گذشته اين راديوها بوده‌اند.
آيا غرب خواهد توانست جمهوري اسلامي را در يك دومينوي بي‌پايان مطالبات هسته‌اي گرفتار كند؟ آيا يلداي تهديدات، تحريم‌ها و تحديدها عليه روند هسته‌اي شدن ايران به پايان خواهد رسيد؟ به نظر مي‌رسد با پايان يافتن سئوالات آژانس در چارچوب طرح مداليته غرب به دنبال طرح و بسط ابهامات و پرسش‌هاي جديدي است تا از دل آن گزاره‌هاي جديدي از تحريم و تهديد را بيرون آورد. اين گزاره‌هاي جديد نه مبتني بر استنادات و شواهد دقيق و حقوقي بلكه برخاسته يك يا چند سند غيرحقوقي و غيرقابل اتكاء هستند. تمسك و تشبث به چنين استناداتي بيش از آنكه ريشه‌اي حقوقي داشته باشد داراي انگيزه‌ها و انگيخته‌هاي سياسي است؛‌ چرا كه بايد مبنا و پايه‌اي سياسي را براي آغاز روند اجماع سازي به قصد تحريم‌هاي دور چهام عليه ايران فراهم آورد. در اين راستا طبق معمول بخش‌هاي مثبت و سازنده گزارش اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره ادامه روند همكاري‌هاي تهران با بازرسان آژانس عمدتا ناديده انگاشته مي‌شود و سخن از شواهد جديدي به ميان مي‌آيد كه البته وجودشان براي تشكيك در جنبه‌هاي سازنده گزارش آژانس و اطاله مسئله هسته‌اي ايران به عنوان يك موضوع غيرعادي در آژانس لازم است.
با اين وصف به نظر نمي‌رسد برخي تحليلگران راديوهاي بيگانه قانع شده باشند كه مخالفت اخير روسيه با تشديد تحريم‌ها عليه ايران ناشي از ضعف استدلال حقوقي در صدور تحريم‌هاي جديد باشد. آنها بر اين باورند الگوي رفتاري روسيه در قبال پرونده هسته‌اي ايران تكراري است: مخالفت‌ها و كرشمه‌هاي سياسي و مصلحتي اوليه و راي به صدور قطعنامه تنبيهي عليه تهران در تحليل نهايي!! به اين ترتيب هر چند شواهد حقوقي و عيني حاكم به نفع ايران و به ضرر ادعاهاي اعضاي گروه پنج به علاوه يك است اما با اين حال غبار غليظ سياسي و رسانه‌اي به گونه‌اي در فضاي تحليلي برخاسته است كه گويي تهران را مستحق تحمل تحريم‌هاي جديد و حتمي‌الصدور نموده است.

پيامدهاي احتمالي سفر آتي رييس جمهوري ايران به آمريكا از ديگر محورهاي برنامه‌هاي شب و روز گذشته راديوهاي بيگانه بوده‌اند. مهمترين و مركزي‌ترين گزاره ادعايي در اين گزارش عبارتند از: شخصيت و رويكرد آقاي احمدي نژاد به گونه‌اي است كه مواضع دست راستي‌ها و لابي‌هاي يهودي حامي نومحافظه‌كاران را در انتخابات آينده رياست جمهوري آمريكا در مقابل حزب دموكرات تقويت خواهد كرد... گزاره‌ مهم ديگر در اين گزارش آن است كه تفاوت موضع‌گيري‌ جان مك‌كين و اوراك اوباما در قبال ايران ناشي از جو انتخاباتي است به طوري كه پس از پيروزي در انتخابات به گونه‌اي ديگر و در خدمت سيستم ديپلماسي تعريف شده آمريكايي قرار مي‌گيرند. تفاوت‌هاي مصلحتي و انتخاباتي ميان نومحافظه‌كاران و دموكرات‌ها عمدتاً به نحوه برخورد با ايران و اعتقاد يا عدم اعتقاد به تزِ تغيير نظام جمهوري اسلامي با ابزارهاي ديپلماسي سخت برمي‌گردد ...گزاره بعدي ايجاد فضايي از ناهمگوني ميان اظهارات و سخنراني‌هاي آقاي احمدي‌نژاد در سازمان ملل درباره صلح و دوستي و حقوق بشر و وضع واقعي حقوق بشر و حقوق انساني در ساختار جمهوري اسلامي و نظام حقوقي - سياسي آن است.

سخنان رحيم مشايي و مواضع رئيس جمهور و مقام معظم رهبري درباره نيز محور ديگري براي القائات راديوهاي بيگانه در روز گذشته بوده است.
دفاع رييس جمهوري ايران از اظهارات معاونش درباره دوستي با مردم اسراييل در آخرين كنفرانس خبري خود در تهران در يك طرف، انتقاد رهبري نظام به ايده دوستي با مردم اسراييل در فرداي اين كنفرانس در طرفي و نهايتاً نامه خاضعانه رحيم مشائي به رهبري با هدف و محتواي تعديل سخنان پيشين خود در اين خصوص در طرف ديگر آخرين سوژه‌هاي التهاب انگيزي هستند كه به مثابه آتشي جديد براي برافروخته تر شدن هرچه بيشتر هيزم تبليغات راديوهاي بيگانه عمل مي‌كنند. اين تحولات از يك سو به عنوان نشانه‌اي از كارزار سياسي ميان اصلاح طلبان و بخشي از اصولگرايان با طيف دولت در نظر گرفته شده است و از سوي ديگر به عنوان نشانه‌اي از تقابل ميان آقاي احمدي‌نژاد و روحانيت معترض به اظهارات آقاي مشائي و ابقاء وي در پست معاونت رياست جمهوري مورد تجزيه و تحليل قرار مي‌گيرد.

واكنش وزارت امور خارجه امريكا به اقدامات سازمان كنفرانس اسلامي در زمينه ‌آزادي مذهب.
بسته شدن گارد اعضا كنفرانس اسلامي در مقابل اسلام ستيزي در غرب كه در توهين‌هاي هدفمند صورت گرفته در قالب ‌چاپ و پخش كاريكاتورها، فيلم‌ها و عكس‌هاي عليه دين اسلام و مسلمانان بارها منتشر شده است، موجب شده تا اين كنفرانس هتك حرمت اسلام و مسلمانان را محكوم و محدود نمايد و تصميم به مقابله با آن بنمايد. نكته جالب آن است كه گزارش جديد وزارت خارجه آمريكا درباره وضع آزادي مذهب در جهان اين حق اعضاي كنفرانس اسلامي را ناديده مي‌گيرد و در مقابل بي‌حرمتي به اسلام و مسلمانان را به عنوان نشانه‌اي از وجود جريان آزاد انتخاب مذهب و دين تلقي كرده است!! وزارت خارجه آمريكا مي‌كوشد تا مرز ميان آزادي انتخاب اسلام را در يك طرف و توهين به آن به عنوان يكي از اديان را در طرف ديگر تيره و كدر نمايد و هر گونه توهين و طرد اسلام را به حساب آزادي انتخاب دين و مذهب و مخالفت و برخورد سازمان كنفرانس اسلامي با اين توهين‌ها را به حساب نقض آزادي دين و مذهب بگذارد!!
انتهاي پيام/
 سه شنبه 2 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن