تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820923956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فزت و رب الكعبه/ شمشير نفاق و كينه بر فرق علي (ع) فرود آمد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فزت و رب الكعبه/ شمشير نفاق و كينه بر فرق علي (ع) فرود آمد
19 رمضان ، سالروز ضربت خوردن مولاي متقيان ، اسوه تقوي ، شهامت ، شجاعت و عدالت ، حضرت علي (ع) است.


روزي كه شمشير نفاق و كينه بر فرق عدالت گستر گيتي فرود آمد و اشك غم و اندوه را بر ديدگان يتيمان و مستمندان جاري ساخت.
شمشير زهرآلوده ابن ملجم مرادي ملعون بر فرق مبارك حضرت علي (ع) نشست و صداي دلنشين " فزت و رب الكعبه " آن حضرت در سحرگاه شب نوزدهم ماه مبارك رمضان در محراب مسجد كوفه به عرش رسيد.
مظلوميت شيعيان در اين حادثه تاريخ اسلام معنا يافت ، عشق به خوبي ها جلوه گر شد و فرشتگان در غم بنده اي مخلص و عاشق حق به عزا نشستند.
عاشقان علي همه به سوگ نشستند و با تمام وجود حس كردند با رفتن مولا ، ديگر عدالت هم رنگ و بوي صداقت به خود نخواهد گرفت و با كشتن امير مومنان در حقيقت عدالت را سر بريدند.
يك محقق يزدي حضرت علي (ع) را اسوه علم و تقوي دانست و گفت: ضربت خوردن وشهادت آن حضرت ناشي از بغض و كينه دشمنان به اسلام و شيعيان و تفكر متحجرانه آن زمان بود.
حجت الاسلام " محمدرضا زيني " افزود: متحجرين كساني بودند كه قرآن و نماز مي خوانند و عبادت مي كردند اما آن را با كميات ، عدد و رقم مقايسه مي كردند در حاليكه قرآن در عبادت به تدبر ، انديشه و تفكر دعوت مي كند و انسان را به تدبر در آيات فرا مي خواند.
وي با بيان اينكه عبادت حقيقي فقط نماز خواندن و روزه گرفتن نيست اضافه كرد: متحجرين درك حقيقت قرآن را ندارند در حاليكه حضرت علي (ع) به متحجرين زمان خود گفت: قرآن ناطق من هستم و آن ها آن را قبول نداشتند و فقط به ظواهر قرآن نگاه مي كردند.
وي اضافه كرد: در زمان حكومت حضرت علي (ع) ، خوارج نماز جماعت برگزار مي كردند و نماز مستحبي و قرآن را با صداي بلند مي خواندند تا بگويند عبادت ما بيشتر از حضرت علي (ع) است و همين امر باعث شد كه در دام شيطان گرفتار شوند و به كينه و عداوات با حضرت علي بپردازند.
زيني يادآور شد: حركت متحجرانه همچنين موجب به شهادت رساندن حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) در كربلا ، حضرت امام حسن مجتبي (ع) در مدينه و ساير فرزندان مولاي متقيان شد.
يك روحاني يزدي نيز با اشاره به مقام والاي حضرت علي (ع) گفت: آن حضرت ساده زيست بود و زندگي او پر از درس عزت و آزادگي براي شيعيان جهان است.
حجت الاسلام " سيد علي طباطبايي " افزود: شيعيان بايد از زندگي آن حضرت درس بگيرند و از راه ، روش و منش امام اول خود پيروي كنند.
وي عدالت گستري و رسيدگي مولاي متقيان به مستمندان و فقرا را يادآور شد و اظهار داشت: آن حضرت هر شب به درب خانه مستمندان كوفه مي رفت و بدون آنكه كسي متوجه شود و او را بشناسد برايشان غذا و طعام مي برد.
وي تصريح كرد: ماه مبارك رمضان فرصت مناسبي است تا از سيره ، رفتار و اخلاق مولاي خود پيروي كنيم و دست فقرا و نيازمندان را بگيريم.
اين روحاني همچنين بر بهره گيري از فيوضات ماه مبارك رمضان به ويژه شب هاي قدر تاكيد كرد و گفت: شب قدر ، شب نزول قرآن است و بايد با خواندن قرآن از بركات ماه مبارك رمضان حداكثر بهره را ببريم.
ك/4 651/1027/ 607 شماره 082 ساعت 11:11 تمام
 شنبه 30 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن