تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818036791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بورس و بازار - فرش گرفتار صادرات خيالي


واضح آرشیو وب فارسی:الف: بورس و بازار - فرش گرفتار صادرات خيالي
بورس و بازار - فرش گرفتار صادرات خيالي

گروه اقتصاد:درحالي كه منابع رسمي بين‌المللي از كاهش ميزان صادرات فرش ايران اطلاع مي‌دهند،‌ مسوولان وزارت بازرگاني جملگي تاكيد دارند كه ميزان صادرات فرش ايران افزايش يافته است. رئيس مركز ملي فرش ايران چندي پيش خبر داده بود كه صادرات فرش ايراني 20 درصد افزايش داشته است به موازات او مديرعامل شركت سهامي فرش نيز به تفسير دلايل افزايش رقم صادراتي فرش پرداخت. اين دو در شرايطي چنين ابراز عقيده مي‌كردند كه گروهي از تجار و بازرگانان كشور اعلام كرده بودند كه فشارهاي اقتصادي و حضور رقباي ايران در بازارهاي جهاني سبب شده تا صادرات فرش ايراني به شدت كاهش يابد. اين نقل‌قول‌ها بازهم مديران دولتي را وادار ساخت تا به بيان ديدگاه‌هاي تازه خود در اين مورد بپردازند. آنان تاكيد كردند كه ايران همچنان جايگاه اول را در ميان كشورهاي صادركننده فرش به خود اختصاص داده است. مديرعامل شركت سهامي فرش نيز در بيان دلايل اين اتفاق چنين نظر داد: «با توجه به كاهش قيمت فرش در بازارهاي جهاني اميدواريم كه صادرات آن 4 تا 5 درصد رشد يابد؛ البته آمار صادرات پنج ماهه فرش دستباف حاكي از رشد يك‌درصدي آن نسبت به سال گذشته است و چنانچه فروش نمايشگاه فرش شهريورماه رشد يابد افت‌وخيز بيشتري را در فرش شاهد خواهيم بود.» اما او چندان هم اميدوار نبود چراكه به سرعت تاكيد كرد كه بازرگانان ايراني بايد مسيرهاي تجارتي تازه‌اي را براي ادامه فعاليت‌ها پيدا كنند. به باور بصام تجار فرش دستباف با درك شرايط بازار جهاني بايد در تغيير مسير صادرات فرش و يافتن بازارهاي جديد اقدام جدي انجام دهند. اين اظهارنظرها موجب شد تا گروهي از بازرگانان كشور به شدت دربيم آينده كاري خود قرار گيرند. آنان روايت مي‌كنند كه بحران‌هاي سياسي سبب شده تا تجارت فرش ايران به شدت تحت تاثير قرار گيرد. در همين حال روز گذشته مديرعامل سابق مركز ملي فرش ايران نيز به موضع‌گيري در مورد اتفاقات اخير بازار پرداخت: «وزارت بازرگاني بايد براي بررسي و ريشه‌يابي دلايل افت شديد صادرات فرش يك كميته تحقيق متشكل از تجار، بازرگانان، اتحاديه‌ها و تعاوني‌هاي فرش تشكيل دهد.»

كريمي در ادامه با انتقاد از طرح شعارهاي بدون عمل از سوي مسوولان وزارت بازرگاني تاكيد كرد: متاسفانه تاكنون تعريف روشني از عدالت‌گستري و مهرورزي كه از شعارهاي اصلي دولت نهم بوده است از سوي وزارت بازرگاني ديده نشده و تنها در حد صحبت بوده است و معتقدم كه يكي از شاخص‌هاي ملموس و عيني در عدالت‌گستري و مهرورزي رسيدگي به امور قاليبافان كشور است و كارنامه روشني درباره منافع اين قشر ارائه نمي‌شود. وي همچنين از اينكه طرح ساماندهي وضعيت بافندگان و شكل‌گيري اتحاديه بافندگان و بيمه آنها نيمه‌كاره رها شده است اظهار نگراني كرد و خواستار پيگيري اين موارد از سوي وزارت بازرگاني شد. كريمي توصيه كرد كه وزارت بازرگاني برخورد صادقانه در ارائه آمار و ارقام كه از بديهي‌ترين انتظارات مردم است را در پيش بگيرد و همزمان با اعلام ميزان صادرات چگونگي افزايش قيمت‌هاي صادراتي را نيز اعلام كند.
علي كريمي مديرعامل سابق شركت سهامي فرش ايران و كارشناس امور فرش دستباف،‌ در گفت‌وگو با ايسنا از تغيير و افزايش قيمت‌هاي صادراتي فرش دستباف با هدف پوشاندن روند كاهشي صادرات آن انتقاد كرد. وي با مقايسه آمار صادراتي فرش دستباف به لحاظ وزني و ارزشي گفت: آمار صادرات فرش در سال 85 نشان مي‌دهد در اين سال حدود 405 ميليون دلار به وزن 8/13 هزار تن بوده است كه در سال 86 به 5/397 ميليون دلار به وزن 10.7 هزار تن رسيد و مقايسه آنها حاكي از كاهش 122 درصدي در وزن و كاهش 5درصدي در ارزش صادرات آن است. كريمي با بيان اينكه قيمت‌هاي صادراتي فرش به طور متوسط 40 درصد افزايش داده شده افزود: اين اقدام كميسيون نرخ‌گذاري كالاهاي صادراتي با هدف بالاتر نشان دادن ميزان صادرات بوده است، بنابراين انتظار مي‌رفت كه ميزان صادرات فرش به جاي به همان ميزان 40 درصد اتفاق افتد و به عدد 560 ميليون دلار برسد اما نه‌تنها افزايش صادرات را نشان نداد بلكه كاهش صادرات را نيز به دنبال داشت. وي افزود: در شش‌ماهه سال 87 نيز در مقايسه با سال 85 نيز همين وضعيت مترتب بوده است و آمار پنج‌ماهه گمرك بيانگر آن است كه صادرات فرش در وزن و ارزش مجددا كاهش يافته و حتي نسبت به سال 86 با بالا بودن قيمت‌هاي صادراتي هم كاهش نشان مي‌دهد.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن