تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سلام را رواج ده تا خير و بركت خانه ‏ات زياد شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817094546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گوگل بر سر دوراهي


واضح آرشیو وب فارسی:همکاران سیستم: گوگل بر سر دوراهي


گوگل هنوز بر سر ادامه برنامه‌اي كه طي آن كاربران اجازه خواهند داشت نتايج جستجو در اين موتور را به سليقه خود تنظيم و يا حذف كرده و سپس به آن‌ها توضيحاتي اضافه نمايند، مانده است.

گوگل در اجراي آزمايشي اين برنامه براي بخشي از كاربران خود، اقدام به اضافه نمودن دكمه هايي در كنار نتايج لينك‌هاي بدست آمده كرد، كه توسط آن كاربر مي‌تواند نتايج جستجو را به بالا يا پايين حركت داده و از بخش مشاهده حذف نمايد و يا حتي مي تواند بر روي آن توضيحات خود را اضافه نمايد. تكميل و دائم الاجرا كردن اين گونه برنامه‌ها، بدون شك براي گوگل نقطه عطف و گام بزرگي در جهت جلب مشاركت كاربران در راستاي تاثيرگذاري به فرايند رتبه‌بندي و ارزيابي نتايج جستجو، به حساب خواهد آمد.

"مَت كاتس"(Matt Cutts) ، از مهندسين نرم‌افزار گوگل در اين رابطه گفت: "تجربه مفرحي بود. نمي‌توانم با اطمينان بگويم كه آيا اين (قابليت) براي همه مهيا خواهد بود يا خير، چرا كه ما هميشه در حال انجام هزاران آزمايش هستيم و تنها بخشي از آن ها، آن‌هايي كه بسيار موفق عمل مي‌كنند، براي استفاده عموم به مرحله اجرا مي رسند."

گوگل حدود دو هفته پيش از طريق يك وبلاگ رسمي براي نخستين بار جزئيات اين طرح خود را منتشر كرده و آن را محك زد.

"كاتس" همچنين گفت: به عنوان مثال؛ در يك مورد از اين آزمايش‌ها، كاربران فقط مي‌توانستند نتايج جستجوها را از ميان بردارند؛ برخي ديگر نيز مي‌توانستند توضيحاتي را اضافه كنند كه فقط قابل مشاهده هستند و لاغير.

وي افزود: "يكي از چالش‌هايي كه در اين بين وجود دارد اين است كه چگونه مي‌توان از بازخوردهاي تجمع يافته به طور مناسب استفاده كرد؛ اما آن چه مسلم است اين است كه اطلاعاتي كه به اين وسيله به دست مي‌آيد خود بر كيفيت نتايج جستجوهاي گوگل خواهد افزود. من شخصاً از اين برنامه بسيار هيجان‌زده شده‌ام و اميدوارم كه به مرحله اجرايي برسد."

طبق معمول هميشه، منتقدين گوگل نيز بيكار ننشسته‌اند. برخي از اين منتقدين شكايت مي‌كنند كه موتور جستجوگر اين شركت بيش از حد به مشاركت كاربران خود نزديك شده است، و اين چشم بستن بر روي قانون اوليه Web 2.0 و عدم توجه به فرايندهاي اتوماتيك و الگوريتم‌هاي رياضي است.

با اين حال "كاتس" با اين استدلال به توضيح خود مي‌پردازد: "اما، در بسياري از مواقع مردم فكر مي‌كنند كه گوگل چيزي نيست جز عمليات الگوريتم‌ها و رايانه‌هاي در بُعد زمان؛ كافي است كمي در مورد PageRank گوگل فكر كنيد؛ چيزي كه ما قضاوت مي‌كنيم اين است كه چطور يك صفحه منحصر به فرد قابل اطمينان، وجدان انساني را طوري تحت تاثير قرار داده است كه اين فرد اين گونه عكس‌العمل نشان مي‌دهد كه بگويد: بستگي دارد به اين كه در اين وِب، چه كسي به چه كسي لينك مي‌شود."

هنوز برخي كه در حيطه موتورهاي جستجو فعاليت دارند بر اين باورند كه سكوت گوگل در قبال دادن حق مشاركت بيشتر به كاربران، مي‌تواند به ادامه ضرر بيانجامد. رقبايي همچون Mahalo كه متعلق به "جيسون كالاكانيس"(Jason Calacanis) است، همچنين خدمات Delicious social bookmarking شركت ياهو، نمونه هايي از موتورهاي جستجوگري هستند كه در اداره كردن خود، بر روي همكاري‌هاي كاربرانشان تمركز مي‌كنند.

Wikia Search به همه كاربران خود اجازه مي‌دهد تا نتايج بدست آمده از جستجوها را كم و زياد كرده و آن‌ها را درجه بندي نمايند؛ همچنان كه اجازه ويرايش متن نتايج جستجوي URL به همراه تصحيح عنوان آن‌ها را نيز به كاربران مي‌دهد. در اين ميان تغييرات به وجود آمده بدون گذراندن هرگونه فرايند لازم براي تاييد، خيلي زود آشكار مي‌شوند.
Wales نيز با پيروي از فلسفه كاري Wikia، معتقد است: بدين وسيله نه تنها Wikia Search خود را اداره خواهد كرد بلكه مجموعه‌اي از تجربيات و علوم را نيز بدست خواهد آورد.

در اين ميان گوگل چند قابليت تازه و منحصر به فرد را براي كاربران خود مهيا كرده است. به عنوان مثال محاسبه‌گرها(account holders) ، مي توانند ليستي از فعاليت هاي جستجو ي خود را طريق سرويسي با عنوان Web History را نگهداري كنند؛ درست همچون سايت لينك‌هاي bookmark و annotate كه با استفاده از سرويسNotebook چنين مي‌كنند.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همکاران سیستم]
[مشاهده در: www.systemgroup.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن