تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817191131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متن گزارش البرادعي -1تمام مواد هسته اي ايران تحت نظارت آژانس / انجام 17 بازرسي اعلام نشده


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: متن گزارش البرادعي -1تمام مواد هسته اي ايران تحت نظارت آژانس / انجام 17 بازرسي اعلام نشده
مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش شش صفحه‌اي اخير خود درباره فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ايران اعلام نمود كه آژانس قادر بوده است به تداوم راستي‌آزمايي عدم انحراف مواد هسته‌اي اعلام شده در ايران ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاري مهر، متن كامل گزارش محمد البرادعي‌، مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي كه ظهر امروز (دوشنبه) به وقت وين منتشر شد ، به شرح زير است:

1- در 26 ماه مه سال 2008 مدير كل درباره انجام توافق پادمانهاي ان پي تي و بندهاي مربوط به قطعنامه هاي 1747 و 1803 در جمهوري اسلامي ايران (GOV/2008/15) به شوراي حكام گزارش داد.

اين گزارش تحولات مربوطه را از آن تاريخ مورد پوشش قرار مي دهد.

A. فعاليت هاي غني سازي در حال انجام :

2. از زمان گزارش قبلي مدير كل، ايران به راه اندازي 3 هزار دستگاه خود در فاز نخست IR-1 تاسيسات FEP ادامه داده است. بعلاوه ايران به كار نصب در چهار واحد ديگر ادامه مي دهد. در 30 اوت سال 2008 پنج ماشين (IR-1) آبشار 164 از واحد A26 به وسيله گاز UF6 تغذيه مي شده است و يك آبشار ديگر از همان واحد بدون گاز مذكور كار مي كرده است. نصب 12 آبشار باقيمانده در آن واحد ادامه دارد (GOV/2008/15, para2). مواد در FEP و همينطور نصب تمامي آبشارهاي راه اندازي شده و تحت نظارت آژانس باقي است. از 30 اوت سال 2008 ، 5930 كيلوگرم گاز UF6 به آبشارهاي در حال كار تغذيه شده بود كه اين آبشارها از 12 دسامبر سال 2007 در حال كار بوده اند و اين آخرين "راستي آزمايي فهرست موجودي" (PIV) مي باشد كه از سوي آژانس در FEP صورت گرفته است. همچنين مقداركل گاز UF6 به آبشارها از آغاز عمليات آنها در فوريه 2007 به ميزان 7 هزار و 600 كيلوگرم مي باشد. بر اساس ثبت روزانه اين فعاليتها ، ايران از 30 اوت سال 2008 تقريباً قريب به 480 كيلوگرم گاز UF6 با درجه پائين تر توليد كرده است.

3-در نيروگاه غني سازي سوخت ( PFEP ) از 16 مي تا 25 آگوست 2008 ايران تقريبا 30 كيلوگرم UF6 را به داخل 10 ماشين آبشار IR-2 ، و يك سانتريفيوژ IR-1 ، IR-2 و IR-3 تزريق كرد. 139 سانتريفيوژ ديگر در 162 آبشار IR-2 در خلاء بودند اما UF6 به آنها تزريق نشده بود. تمام مواد هسته اي در PFEP همانند مناطق آبشار تحت بازرسي و نظارت آژانس باقي مانده اند.

4-نتايج آزمايش نمونه هاي ميداني جمع آوري شده در FEP و PFEP تا تاريخ 2 و سوابق عملياتي براي FEP3 از زمان آخرين گزارش مدير كل آژانس بر اين نكته اشاره دارند كه تاسيسات به شكلي كه ايران اعلام كرده فعال هستند ( براي مثال كمتر از 5 درصد غني سازي U-235 ) . از مارس 2007، 17 بازرسي اعلام نشده از در FEP انجام شد.

B. فعاليت هاي بازفراوري :

5- نظارت آژانس بر استفاده و ساخت سلولهاي داغ در راكتور تحقيقاتي تهران ( TRR )، موليبدنيوم، آيودين و توليد راديو ايزوتوپ ( MIX ) تاسيسات و راكتور تحقيقات هسته اي ايران ( IR-40 ) ادامه داد. اين نظارت از طريق بازرسي و تائيد اطلاعات طراحي ( DIV ) ممكن است. در اين نظارتها و بازرسيها هيچ نشانه اي از انجام فعاليتهاي بازسازنده مرتبط به با اين تاسيسات مشاهده نشد.ايران اعلام كرده هيچ فعاليت بازفراوري مرتبط با فعاليتهاي تحقيقات و توسعه در اين كشور وجود ندارد و آژانس تنها مي تواند با رعايت پروتكل الحاقي از سوي ايران اين مطلب را در مورد سه تاسيسات ثابت كند.

6-در 14 آگوست 2008 ايران پرسشنامه هاي اطلاعات طراحي به روز شده (DIQ ) را ارائه كرد . اين پرسش نامه ها براي تاسيسات مركب و آزمايشگاه چند منظوره جابر بن حيان كه هر دو در مركز تحقيقات هسته اي تهران قرار دارند ، ارائه شدند. پرسش نامه هاي به روز شده براي تاسيسات اطلاعاتي را از برنامه هاي ايران براي توليد اورانيومي كه در حد پائين غني سازي شده بودند ارائه مي كردند. اين اورانيوم در آزمايشگاه جابربن حيان براي توليد موليبدنيوم براي مقاصد پزشكي استفاده مي شد. اين ماده از طريق تابش اهداف بر TRR و جدائي آنها در تاسيسات مركب بدست مي آمد.

C. راكتور آب سنگين:

7-در تاريخ 13 آگوست 2008 آژانس يك PIV را در نيروگاه توليد سوخت ( FMP ) هدايت كرد، نتيجه اين كار در دراز مدت مشخص مي شود و هيچ تغيير محسوسي در ساختار FMP از زمان آخرين بازرسي آژانس از آن در مي 2008 تا كنون مشاهده نشده است. (GOV/2008/15, para. 8).

8-در تاريخ 27 آگوست 2008 ايران يك DIV را در IR-40 انجام داد و توجه كرد كه ساخت تاسيسات درحال پيگيري است. با استفاده از تصاوير ماهواره اي آژانس بر نظارت خود بر نيروگاه توليد آب سنگين ادامه داد كه تصاوير حكايت از فعال بودن اين تاسيسات داشتند.

نتايج نمونه هاي جمع آوري شده تا تاريخ 5 آوريل 2008 براي FEP و براي PFEP تا تاريخ 20 آوريل 2008 در دسترس هستند. اين نمونه ها ذراتي از اورانيومي كه در درجه پائين غني سازي شده بودند ، اورانيوم طبيعي و اورانيوم تهي شده ( كمتر از چهار دهم U-235 غني شده ) را نشان داد. اين نشان از غني سازي اورانيوم در سطح 4.9 درصد اورانيوم 235 داشت.

گزارش ادامه دارد......
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن