تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819122803




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليل اكونوميست ازمشكلات دموكرات‌ها با راي‌دهندگان پايبند به انجيل


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: تحليل اكونوميست ازمشكلات دموكرات‌ها با راي‌دهندگان پايبند به انجيل
شادي آذري- هر چه باراك اوباما و جان مك‌كين به پايان اين رقابت انتخاباتي طولاني نزديك‌تر مي‌شوند، بيش از هر زمان ديگري دعواي آنها بر سر راي دهندگان سفيد پوست مسيحي موسوم به پايبندان به انجيل يا «دوباره متولد شده‌ها» بيشتر مي‌شود.


هر دوي نامزدها زمان زيادي را صرف رهبران اين دسته از مسيحيان مي‌كنند و هر دوي آنها جلساتي را با «راي دهندگان به ارزش‌ها» برگزار مي‌كنند تا آنها را متقاعد سازند.
دموكرات‌ها سرانجام فهميده‌اند احمقانه است گروهي را كه 23درصد جمعيت كشور را تشكيل مي‌دهند، ناديده بگيرند. در سال 1988 مايكل دوكاكيس به ندرت در مورد اين گروه از مسيحيان پايبند به انجيل سخن مي‌گفت. امسال همه نامزدهاي عمده حزب دموكرات به آنها توجه كردند. اوباما مي‌گويد، كسي است «كه واقعا پافشاري كرده است تا حزب دموكرات، مردم ديندار را جذب كند.»
كاركنان ستاد اوباما بيش از 200 «گردهمايي ارزش‌هاي آمريكايي» يا جلساتي با موضوع دينداري و اعتقادات برگزار كرده‌اند. البته هدف اين نيست كه راي كل گروه پايبندان به انجيل را به دست آورند، بلكه صرفا شكستن چنين سنگ سخت و يكپارچه‌اي مي‌تواند بسيار مفيد واقع شود.دموكرات‌ها دلايل خوبي دارند كه فكر كنند مي‌توانند چنين تهاجمي را شكل دهند. بسياري از انجيل گراها از جورج بوش ناراضي‌اند. نظرسنجي انجام شده توسط مركز تحقيقاتي پو نشان مي‌دهد كه كمتر از نيمي از انجيل‌گراهاي سفيد پوست (47درصد آنها) عملكرد بوش را مورد تاييد قرار مي‌دهند و 48 درصد آنها عملكرد بوش را قبول ندارند. انتخابات ميان دوره‌اي سال 2006 براي حقوق انجيل گراها وحشتناك بود.قهرمانان آن مانند ريك‌سانتروم در پنسيلوانيا و كنت‌بلك‌ول در اوهايو نابود شدند. دموكرات‌ها مسيحيان خودشان را از جمله تيم كين و تد استريكلند كه به ترتيب فرمانداران ويرجينيا و اوهايو بودند، برگزيدند.
بسياري از انجيل‌گراها نيز با مك‌كين اين مشكل را دارند كه چرا مك‌كين تصميم نمي‌گيرد كه پيرو كليساي اسقفي است يا پيرو غسل تعميد. مك‌كين در سال 2000، پت رابرتسن و جري فال‌ول، دو رهبر كهنه‌كار انجيل‌گراها را متهم كرده بود كه «نمايندگان تعصب» هستند. اين بار نيز او ابتدا از دو انجيل‌گراي مشهور به نام‌هاي جان‌هاگي و راد‌پارسلي ياد كرد و سپس حمايت آنها را رد كرد.
تنها چيزي كه رهبري گروه انجيل‌گراها در رقابت‌هاي انتخاباتي مقدماتي با آن موافق بود اين بود كه هركس ديگري را مي‌خواست جز مك‌كين. تنها 28درصد از سفيد‌پوستان پايبند به انجيل خود را حامي «محكم» مك‌كين در ماه اوت مي‌دانستند. در حالي‌كه اين رقم در چهار سال پيش براي حمايت از بوش 57درصد بود.
اما با وجود همه اين شرايط اين دموكرات‌ها هستند كه از وضعيت بدتري برخوردارند. انجيل‌گرايان سفيد‌پوست، مذهبي‌ترين گروه جمهوري‌خواهان در ايالات متحده هستند و 62درصد آنها جمهوري‌خواهند در حالي‌كه اين رقم براي كل راي‌دهندگان آمريكايي 38درصد است. حمايت آنها از جمهوري‌خواهان بيشتر از ميزان حمايتشان در سال 2000 است و به علاوه زير 30 ساله‌‌هاي آنها نسبت به بالاي 30ساله‌هايشان بيشتر از جمهوري‌خواهان حمايت مي‌كنند. 64درصد انجيل‌گرايان جوان، جمهوري‌خواه هستند در حالي‌كه 29درصد آن دموكراتند.
اين ارجحيت كلي كه جمهوري‌خواهان نسبت به دموكرات‌ها دارند، در برتري مك‌كين (با همه اختلافاتش با انجيل‌گراها) نسبت به اوباما نيز وجود دارد. در مجموع انجيل‌گراهاي سفيد‌پوست با اختلاف 44درصدي مك‌كين را به اوباما ترجيح مي‌دهند. (اين رقم مربوط به برتري بوش به الگور در سال 2000 تنها 30درصد بود)
در ميان انجيل‌گراهاي سفيدپوستي كه بيش از يك‌بار در هفته به كليسا مي‌روند، اين برتري مك‌كين 54درصد است. بخش اعظم اين برتري مربوط به ترديدها در مورد اوباما است.
تنها 27درصد از اين گروه اعتقاد دارند كه سناتور به شدت مذهبي ايلينويز به ارزش‌هاي آنها معتقد است.
اكنون اين پرسش مطرح است كه آيا مك‌كين مي‌تواند با انجيل‌گرايان پرانرژي به كاخ سفيد هدايت شود؟ بي‌شك او اكنون نسبت به يك ماه پيش كه هنوز انجيل‌گراها نظري نداده بودند از وضعيت بهتري برخوردار است. كاتوليك‌ها حمايت خود را به اردوگاه دموكرات‌ها معطوف ساخته‌اند. از سوي ديگر پيلين و حاميانش طرفداران سكولاريسم آمريكا و راي‌دهندگاني را كه هنوز تصميم نگرفته‌اند، به خصوص در مورد مساله سقط جنين به فكر برده‌اند.
هرچند مشكلاتي كه اكنون مك‌كين با آنها مواجه است، آن‌قدر كوچك است كه پايبندان به انجيل را به وجد نمي‌آورد، اما به اندازه كافي هم بزرگ هست.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن