تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820700753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وجود زدوبندها در واردات خودرو


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: ایسنا: رييس كميسيون حمل‌و‌نقل اتاق بازرگاني، صنايع و معادن تهران با ارائه توضيحاتي در مورد علت كاهش واردات خودرو از جمله علل آن را سهميه‌بندي و زدوبند در واردات خودرو ذكر و تصريح كرد: محدوديت‌هاي قبلي واردات خودرو همچنان وجود دارد.

مسعود خوانساري در مورد كاهش 50 درصدي واردات خودرو طي چهار ماهه امسال به اقدام تعيين كردن استانداردها توسط وزارت صنايع به جاي توجه به نمايندگي‌هاي پس از فروش اشاره كرد و گفت: از ابتداي سال 89 واردات خودرو را موردي كردند و تنها به برخي شركت‌ها اجازه واردات دادند و به نوعي اين كار را سهميه‌بندي كردند كه همين باعث شد در بازار واردات خودرو فسادي به وجود آيد و زدوبندهايي صورت بگيرد تا در نهايت قيمت خودرو افزايش و ميزان واردات خودرو كاهش يابد.

وي ادامه داد:‌ همچنين هرچند مدتي پيش اعلام كردند واردات خودرو آزاد شده اما هنوز به صورت جدي اين موضوع اجرا نمي‌شود و محدوديت‌هاي قبلي وجود دارد.

رييس كميسيون حمل‌و‌نقل اتاق تهران در ادامه با اشاره به تعرفه 90 درصدي واردات خودرو كه با احتساب عوارض‌هاي مختلف از جمله عوارض شماره‌گذاري اين ميزان به 124 درصد مي‌رسد، آن را باعث افزايش قيمت خودروهاي وارداتي ذكر كرد و افزود: چگونه است كه براي محصولات كشاورزي مانند پرتقال و برنج تعرفه صفر يا تعرفه‌اي پايين در نظر مي‌گيرند و به فكر كشاورزان نيستند اما در مورد خودرو به دليل حمايت از دو خودروساز كشور تعرفه 90 درصدي براي آن لحاظ مي‌كنند و باعث مي‌شوند خودروهاي داخلي با كيفيت پايين به فروش برسند؟

وي بالا بودن تعرفه واردات خودرو را نيز علت ديگر كاهش واردات خودرو عنوان كرد و متذكر شد:‌ چگونه است كه تعرفه 90 درصدي براي خودرو و تعرفه صفر درصدي براي برخي كالاهاي ديگر در نظر مي‌گيرند؟ حداقل بايد نرخ‌هاي تعرفه نزديك به هم باشند نه اين‌كه بين تعرفه كالاها اين گونه فاصله وجود داشته باشد.
.
منبع: خبرگزاری فردا





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن