تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817037989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دوچرخه ی الکتریکی سه حالته دوستدار محیط زیست+عکس


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: a473krztd10vrn4xcs4x.jpg]


»
دوچرخه سواری واقعی در مسیری مجازی
»
انعطاف در برابر ضربه، راهی برای افزایش عمر توپی در دوچرخه های کوهستان
»
دوچرخه های اشتراکی به کمک تلفن همراه و GPS
»
دوچرخه هیبریدی حیرت انگیز

در کالیفرنیا طراحان دوچرخه ی الکتریکی ساخته اند که ظاهری اسپورت دارد و قادر است در سه حالت متفاوت طبق نیاز کاربر به کار خود ادامه دهد از آن جا که استفاده از این وسیله می تواند کمک بسیار شایانی به محیط زیست کند، پیش بینی می شود که این وسیله هیبریدی مورد توجه عموم قرار گیرد. هیتنا: همه ی دوچرخه های الکتریکی با کمی استثنا به دو نوع تقسیم بندی می شوند. نوع اول از دوچرخه های الکتریکی آنان هستند که قادرند نیروی خود را برای حرکت کاملا از طریق موتور تامین کنند. اما نوع دوم این دوچرخه های الکتریکی آن ها هستند که می توانند نیروی لازمه برای حرکت خود را از پدال زدن کاربر و موتور با هم تامین کنند. در این حالت موتور تنها یک کمک برای اضافه کردن نیرو به نیروی بدست آمده از پدال زدن کاربر محسوب می شود.
نکته ی مهم این خواهد بود که در هر دو حالت می توان از پدال ها استفاده کرد بدون اینکه تداخلی در کار موتور الکنتریکی دوچرخه صورت پذیرد. اما طراحان خودرو های الکتریکی کالیفرنیا تصمیم گرفته اند که دوچرخه ای طراحی کرده و به مرحله ی ساخت برسانند که سه وضعیت برای آن تعریف شده. در حالت اول این دوچرخه کاملا با استفاده از موتور نیروی لازمه ی خود را تامین می کند. در حالت دوم، کاربر با استفاده از پدال کل نیروی لازمه را برای حرکت تامین می کند( مثلا اگر کاربر بخواهد یک ورزش سالم را تجربه کند و یا اینکه باتری دوچرخه کاملا خالی باشد از این نوع استفاده خواهد کرد). نوع سوم آن است که کاربر با استفاده از پدال و موتور نیرو ی لازمه را برای حرکت دوچرخه تامین می کند. به عبارت ساده تر در این حالت موتور هم بخشی از نیرو لازمه را تامین می کند. این روش دارای دو نکته است. اول اینکه در این حالت نیاز نیست که کاربر به اندازه ی نوع دوم پدال بزند زیرا که تقریبا نیمی از نیرو نیز توسط موتور تامین می شود. و نکته ی دیگر این که در این حالت باتری کمتری مصرف می شود و به علاوه کاربر قادر خواهد بود از طریق پدال زدن باتری دوچرخه ی خودرو ی الکتریکی خود را شارژ کند. این در حالتی است که این عمل بدون هیچ جریان برقی صورت می گیرد و کاربر با قدرت پدال زدن خود می تواند باتری خود را تا حدی که می خواهد شارژ کند تا بعدا در زمان خستگی از آن به صورت بهینه استفاده کند.
به گزارش گروه خودرو ی هیتنا، طراحان وسایل نقلیه الکتریکی در کالیفرنیا در حال انجام تحقیقات خود بر روی این مطالب برای طراحی و ساخت دوچرخه ای الکتریکی هستند که به ای کورتینا نسخه دو ( eCortina V2) معروف شده است.

[تصویر: lm312qhl95kd40rzdxjd.jpg]

این دوچرخه که برای استفاده از آن در کوهستان ها نیز بسیار مفید است دارای موتوری است که توسط دو باتری لیتیوم پلیمر تغذیه می شود. برای افزایش عمر باتری و جلوگیری از تخیله کامل و یا شارژ زیاد، می توان عملکرد باتری را در زمانی که موتور در حین کار است به راحتی مشاهده کرد. خروجی باتری این دوچرخه ی الکتریکی 48V-10Ah. است که از مزیت های این مدل در بین سایر مدل های مشابه در نظر گرفته می شود. در این دوچرخه از جعبه دنده ی سه سرعته ی شیمانو استفاده شده است که در نوع خود از مرغوب ترین و قوی ترین دنده شارژمان ها تلقی می گردد.

[تصویر: 7n9lvhp4w6t8z4kuyvz5.jpg]

یکی از طراحان ارشد این دوچرخه می گوید که این وسیله می تواند 15 مایل (24 کیلو متر ) را با تنها یک بار شارژ کردن طی کند. او در ادامه گفته که با اضافه کردن حداقل دو باتری دیگر به موتور این دوچرخه می توان کارایی این دوچرخه را افزایش داد و کاری کرد که این دوچرخه بتواند میزان 23 مایل (37 کیلو متر ) را با هر بار شارژ کردن طی کند که این میزان برای یک دوچرخه ی الکتریکی یک رقم چشم گیر خواهد بود.
یکی دیگر از نکات مثبت این طرح اینست که این وسیله ی نقلیه الکتریکی اگر با موتور کار کند می تواند حتی تا سرعت 45 مایل بر ساعت( 72کیلو متر بر ساعت ) را طی کند.
گفته می شود وزن این دوچرخه ی اسپورت الکتریکی کمتر از 60 پوند ( 27 کیلو گرم ) است که با در نظر گرفتن قصد طراحان از ساخت این دوچرخه نسبتا سبک در نظر گرفته می شود.
از آن جا استفاده از این وسیله و نوع های از این قبیل می تواند کمک بسیار شایانی به محیط زیست نیز بنماید، پیش بینی می شود که این وسایل هیبریدی مورد توجه عموم قرار گیرند.

[تصویر: dz06wqb4zoqqd8f9zqb.jpg]

در مورد قیمت و یا زمان عرضه ی این دوچرخه ی هیبریدی به بازار فروش اطلاعاتی در دست نیست. اما پیش بینی شده که به زودی این دوچرخه با کمی اصلاحات و تغییرات برای افزایش بهره وری و کارایی به بازار عرضه شود.
منبع : gizmag






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4539]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن