تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819628569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران: دفن دو هزار و 700 لاشه موش در كهريزك// كيوسك هاي شيشه اي مطبوعات به زودي نصب مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران: دفن دو هزار و 700 لاشه موش در كهريزك// كيوسك هاي شيشه اي مطبوعات به زودي نصب مي شوند


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: مدير عامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران اعلام كرد: در مرحله اول طرح ناحيه اي مبارزه با موش، دو هزار و 700 لاشه موش همراه با زباله هاي بيمارستاني در كهريزك دفن شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار شهري باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، محمد حسن امرالهي صبح امروز در نشست خبري خود در جمع خبرنگاران درخصوص معضل وجود موش در سطح شهر تهران اعلام داشت: با توجه به عدم رعايت كسبه يا مردم روزي 40 تن زباله از انهار جمع آوري شده براي ازدياد جمعيت موش ها آمادگي زيادي وجود دارد.
وي افزود: موش ها در سال بيش از پنج بار زاد و ولد كرده و در صورت عدم رسيدگي، امكان كنترل جمعيت عظيم موش ها وجود ندارد.
امر الهي تاكيد كرد: در سال جاري از نظر مالي تاخيري در عقد قرارداد با پيمانكاران جهت مبارزه با موش ها پديد آمد كه با طرح جهادي و ضربتي، ماه گذشته نزديك به 70 درصد از طرح مبارزه با موش در تهران موفقيت آميز ظاهر شد.

** عدم حضور موش ها در سطح زمين اولويت اصلي است
مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران در خصوص طرح مبارزه با موش ها اعلام داشت: بسياري از جمعيت موش ها از طريق وسايل مكانيكي و طعمه گذاري كنترل و نزديك به دو هزار و 700 لاشه موش همراه با زباله هاي بيمارستاني در كهريزك دفن شد و موش هايي هم با خوردن طعمه ها در داخل لوله هايشان هلاك شدند.
وي با بيان اينكه عدم حضور موش ها در سطح زمين برايمان ملاك است خاطر نشان كرد: به دليل موفقيت آميز بودن اين طرح معاونت خدمات شهري با اجراي مجدد آن موافقت شد.
امراللهي گفت: مطابق با طرح فوق در پايان ماه مبارك رمضان مرحله دوم طرح ناحيه اي مبارزه با موش در 123 ناحيه اجرا شده و ضمن برپايي پايگاه هاي موقت همراه با نيروهاي آموزش ديده شهرياران جوان اقدام به پخش بروشور تله هاي مكانيكي و چسبي توجيه و آموزش مردم خواهند كرد.

** توزيع دو هزار نفر چسب در اولين مرحله طرح مبارزه با جانوران موذي
مدير عامل سازمان صنايع و مشاغل شهرداري تهران با اشاره به اينكه تابستان فصل مبارزه با موش ها در شهر است افزود: وجود موش براي شهر الزامي و در فصل زمستان كمتر با اين معضل مواجه هستيم.
وي تاكيد كرد: در مرحله اول طرح ناحيه اي مبارزه با موش دو هزار تله چسبي كه از طرح هاي زنده گيري موش هاي خانگي است ميان شهروندان مراجعه كننده توزيع شد.
وي درخصوص رواج فرهنگ نگه داري گربه هاي خانگي و زاد و ولد آن ها گفت: گربه شرايط ويژه اي نسبت به موش دارد و به دنبال زنده گيري گربه ها در شهر هستيم كه بر اين اساس اين طرح در منطقه 11 شهرداري تهران به عنوان پايلوت آغاز شده كه در صورت نتيجه بخش بودن عملياتي مي شود.
امراللهي اذعان داشت: اين كار اقدام جديدي بوده و تاكنون پيمانكاري اقدام به اين كار نكرده است.
به گفته وي آمارها نشان مي دهد كه تعداد نگهداري گربه در منازل رو به افزايش است.

** براي استفاده از سموم قوي تر محدوديت بهداشتي داريم
مديرعامل سازمان صنايع و مشاغل شهرداري تهران با بيان اينكه ناامن كردن محل زندگي موش از اولويت هاي سازمان است يادآور شد: موش ها در صورتي كه احساس خطر كنند، ساير موش ها را خبر كرده و از هشت تا 12 كيلومتري خطر را احساس مي كنند و در كل دنيا سيستم اكو و فاضلاب خانگي منجر شده كه جمعيت موش ها به فاضلاب منتقل شود.
وي با اشاره به لزوم استمرار مبارزه با موش ها خاطرنشان كرد: در حال حاضر سموم مربوط به موش ها ضعيف است و اگر وزارت بهداشت بر كار ما ايراد نمي گرفت مي توانستيم از سموم قوي تري استفاده كنيم.
امراللهي در پاسخ به اين سوال كه براي مرحله اول مبارزه با موش ها چه اعتباراتي هزينه شد خاطرنشان كرد: اين اعتبارات توسط مناطق هزينه شد و سياست گذار و پشتيبان كار شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران بود.
وي افزود: نزديك به يك و نيم ميليارد تومان اعتبار براي اين كار منظور شده است.
مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران گفت: زباله در نهرهاي شرقي و غربي مي ماند و منجر به تجمع موش مي شود در حالي كه اين مشكل در نهرهاي شمالي جنوبي وجود ندارد.

** حتي سگ كشي هم به بخش خصوصي سپرده مي شود
امراللهي درخصوص نحوه عملكرد پيمانكاران در مبارزه با جانوران موذي شهر اعلام داشت: مبارزه با حيوانات موذي و مضر شهري به طور كامل به بخش خصوصي واگذار شده و اجراي كامل بند 20 قانون شهرداري هم به بخش خصوصي سپرده شود، چرا كه بخش خصوصي در مبارزه با جانوران موذي بهتر كار مي كنند.
وي درپاسخ به اين سوال كه نحوه رسيدگي به احداث جايگاه هاي سوختي كه براي منازل مسكوني مزاحمت ايجاد مي كند چگونه است گفت: در حال حاضر به دنبال اين هستيم كه به خاطر رفاه حال مردم، دو آپارتمان ها و مجتمع هاي بزرگ هم ايستگاه هاي سوخت رساني احداث شود كه البته ضريب ايمني در اين ايستگاه ها بالا خواهد رفت.
مدير عامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران در خصوص انتقال باقيمانده صنوف مزاحم به مجتمع هاي صنفي افزود: اخيرا مجتمع صنفي تالاب بهرام و خاورشهر به اين مجتمع ها اضافه شده و در آينده نزديك عمليات اجرايي ساخت و ساز آن آغاز خواهد شد تا بدين وسيله صنوف مزاحم از پيش تعيين شده به اين اماكن منتقل شود.
وي اولويت انتقال را سنگ فروشان، فلز كاران، فلز تراشان، آهن كاران و فروشندگان مواد شيميايي دانست و تاكيد داشت: شهرك خاورشهر ظرفيت جايگزين و انتقال 600 تا 800 صنعت را دارد كه احداث ايستگاه آتش نشاني در شهرك خاورشهر اولين شرط ما در انتقال اين صنايع است.
امراللهي با اشاره به طرح يكپارچه سازي بر فعاليت كيوسك هاي شهري گفت: طراحي تمام پيكره هاي كيوسك هاي مطبوعاتي انجام شده در فاز اول خيابان وليعصر، انقلاب و جمهوري به اين كيوسك ها مجهز مي شوند.
وي افزود: در فاز نخست 200 كيوسك و به دنبال آن تا آخر سال جاري 500 ايستگاه ديگر در تهران نصب مي شود.
مدير عامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران تاكيد كرد: تاكنون 1200 كيوسك در شهر وجود داشته و كيوسك هاي جديد شيشه اي روي جوي هاي آب را پوشانده و كم عرض است.
به گفته وي نقل و انتقالات و خريد و فروش كيوسك هاي شهر غير قانوني بوده و كيوسك جديدي به كسي واگذار نشده است./01/146/125
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن