تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819163346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورود علوم و فناوريهاي جديد به آموزش و پرورش


واضح آرشیو وب فارسی:الف: ورود علوم و فناوريهاي جديد به آموزش و پرورش
وزير آموزش و پرورش از ورود علوم و فناوريهاي جديد مانند نانوفناوري، بيوتكنولوژي و هوا و فضا به آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارشرجانيوز به نقل ازمهر، دكتر عليرضا علي احمدي شب گذشته در مراسم پايان دوره تابستاني المپيادهاي علمي كشور گفت: اگر آموزش و پرورش بالنده مجاهدت هاي معلمين و پشتيبانيهاي والدين نبود ما نمي توانستيم دستاوردهايي نظير پيروزي دانش آموزان در المپيادهاي علمي را داشته باشيم.

وي با اشاره به برنامه هاي وزارت آموزش و پرورش براي استعدادهاي درخشان آموزش و پرورش اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش فعاليتهاي گسترده اي را طي برنامه 5 ساله در حوزه استعدادهاي درخشان در نظر دارد كه گسترش رشته هاي تخصصي براي اين دسته از دانش آموزان يكي از برنامه ها است.

وزير آموزش و پرورش از ورود علوم و فناوريهاي جديد به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: به دنبال اين هستيم كه علوم و فناوريها را تا سطحي كه قابل ترويج در آموزش و پرورش باشد با رويكرد نويني در حوزه استعدادهاي درخشان به ثمر برسانيم و رشته هاي تحصيلي جديد را ايجاد كنيم تا دانش آموزان داراي استعداد برتر علاوه بر رشته هاي رياضي، فيزيك به فناوريها و علومي نظير فناوري اطلاعات، نانو، بيو، مواد پيشرفته، هوا و فضا و .. با اين رشته ها نيز آشنا شوند.

وي اظهار داشت: همچنين در كنار آموزشهاي نظري و تئوري در برگزاري كارگاههاي تخصصي و آزمايشگاهها براي به ظهور رساندن توان پژوهشي دانش آموزان تلاش مي كنيم.

علي احمدي با بيان اينكه استعدادهاي برتر تنها نبايد در زمينه هاي رياضي، فيزيك و علوم تجربي باشد، گفت: المپيادهاي علمي بايد در حوزه هاي ادبي، هنري، معارف و ... نيز گسترش داشته باشد.

وي اظهار داشت: علاوه بر مدارس ويژه اي كه بايد براي استعدادهاي درخشان آموزش و پرورش در نظر گرفته شود با همكاري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري طرح شهاب نيز براي پشتيباني و شناسايي از دانش آموزان مستعد در مدارس انجام مي شود.

وزير آموزش و پرورش گفت: به زودي برنامه هاي وزارتخانه براي ايجاد پژوهشسراها و كانونهاي علمي و فناوري در آموزش و پرورش و حمايت از باشگاه پژوهشگران جوان اعلام مي شود.

وي با تأكيد بر اينكه بايد زمينه شكوفايي استعدادهاي برتر و تجاري سازي دستاوردهاي آنها را فراهم كنيم گفت: حاصل پيشرفت فرزندان ما در كشور مي تواند زمينه ساختن ايران 1404 را فراهم كند.

علي احمدي با بيان اينكه دغدغه ورود به آموزش عالي در سالهاي اخير در كشور جدي نيست گفت: در سال جاري متقاضيان واقعي ورود به دانشگاهها از ظرفيت دانشجويي كمتر بوده است اما هميشه رقابت بين داوطلبان براي دانشگاههاي پرآوازه وجود دارد.

نظرات كاربران:
 دوشنبه 18 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن