تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820336366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تصاویر هنرمندانه مدارگرد ناسا از سطح مریخ


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: دوربین تیزبین نصب شده بر روی مدارگرد شناسایی مریخ ناسا، تصاویر حیرت‌انگیزی از سطح سیاره سرخ ارسال کرده است. در این تصاویر تپه‌های شنی رنگارنگ، یخ‌های قطبی و چشم‌اندازهای سنگلاخی که از فضا قابل رویت است، مشاهده می‌شود. به گزارش اسپیس فلایت‌ناو، این تصاویر توسط دوربین تصویربرداری آزمایش‌های علمی با کیفیت بالای ناسا، یا به اختصار HiRISE گرفته شده است که توسط محققین دانشگاه آریزونا ساخته و هدایت می‌شود. این دوربین قادر است تصاویر واضحی را با قدرت تفکیک 30 سانتی‌متر، از ارتفاع 300 متری سطح مریخ تهیه کند.



این تصویر نشان دهنده بافت سطح مریخ، در کلاهک رسوبی قطب جنوب سیاره است. هنگام گرفتن این تصویر، کلاهک قطبی با دی‌اکسید کربن منجمد پوشیده شده بود.

http://khabaronline.ir/images/2010/7/01.jpg




در این تصویر یک تپه شنی پوشیده از یخ در دهانه آتشفشان ریچاردسون مشاهده می‌شود.

http://khabaronline.ir/images/2010/7/10-7-20-5232202.jpg




در این تصویر آبراه‌های منشعب از بالای یک تپه واقع در منطقه گرگونام (Gorgonum) مریخ دیده می‌شود. این منطقه شامل عوارض طبیعی آشفته‌ای است که در نیمکره جنوبی مریخ قرار دارد.

http://khabaronline.ir/images/2010/7/03.jpg




این تصویر دوربین HiRISE، مربوط به گودالی است که از برخورد یک شهاب‌سنگ ایجاد شده است. بیرون‌زدگی صخره‌های شکسته‌ به خوبی در کف این گودال مشاهده می‌شود.

http://khabaronline.ir/images/2010/7/10-7-20-5242104.jpg




شیب تند این فلات بخشی از یک سیستم آبراهه طولانی است که Kasei Valles نامیده می‌شود. این آبراهه حدود 1300 متر عمق دارد که تنها با دره‌های عمیق گراند کانیون در ایالات متحده قابل مقایسه است.

http://khabaronline.ir/images/2010/7/05.jpg




تصویری از محل یک برخورد باستانی در کوهستان‌های جنوبی مریخ، که پوشیده از سنگ‌های فرسایش یافته است. فرسایش این سنگ‌ها از عمر بسیار زیاد این دهانه حکایت دارد.

http://khabaronline.ir/images/2010/7/06.jpg

منبع: خبرآنلاين (http://khabaronline.ir)






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن