تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812884813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باقري درديدار مقامات آفريقا:ايران آماده مشاركت در طرح هاي توسعه اي آفريقا است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: باقري درديدار مقامات آفريقا:ايران آماده مشاركت در طرح هاي توسعه اي آفريقا است
معاون وزير امورخارجه جمهوري اسلامي ايران با روساي جمهور آفريقاي جنوبي، زيمبابوه، ‌كنگو، ‌دبيركل اتحاديه آفريقا، مشاور رئيس جمهوري سودان و وزراي امور خارجه اوگاندا، زيمبابوه، ‌غنا و الجزاير ديدار و بر اراده ايران براي گسترش روابط با كشورهاي آفريقايي تاكيدكرد .

به گزارش خبرگزاري مهر، محمدرضا باقري فرستاده ويژه رييس جمهور و معاون آفريقايي وزارت امور خارجه كشورمان كه به منظور شركت درمراسم رسمي تدفين رئيس جمهور فقيد زامبيا به لوزاكا سفر كرده است ، درديدار با مقامات كشورهاي آفريقايي آمادگي و اراده سياسي كشورمان را در گسترش و تعميق مناسبات در زمينه هاي مختلف سياسي، ‌اقتصادي و‌ فرهنگي اعلام كرد.

وي همچنين ارايه خدمات فني و مهندسي و آمادگي مشاركت ايران در ساير طرح هاي توسعه اي كشورهاي آفريقايي را از ديگر اولويت هاي سياست هاي ايران برشمرد.

در اين ديدارها، " تامبو امبكي " رئيس جمهور آفريقاي جنوبي و "ژان پينگ " دبير كل اتحاديه آفريقايي ضمن ابراز خرسندي از روند روابط ايران با آفريقا اظهار اميدواري كردند كه سفرآتي آنان به تهران بتواند زمينه همكاري دوجانبه وچند جانبه را گسترش و توسعه بخشد.

رابرت موگابه رئيس جمهوري زيمباوه نيز ضمن تشكر و قدرداني ازحمايت جمهوري اسلامي ايران از كشورش در اجراي روند دمكراسي و دولت وي ، تاكيد كرد: زيمبابوه مصمم است تا از جمهوري اسلامي ايران در جريان حقوق هسته اي حمايت كند و حراره عليرغم فشارهاي قدرت هاي غربي از موضع ثابت ايران در اين رابطه دفاع و حمايت مي كند .

وزراي امور خارجه كشورهاي مذكور نيز با يادآوري اجلاس غيرمتعهد ها در تهران، اين اجلاس و دستاوردهاي آن را موفقيتي براي كشور ما دانستند و بر حمايت از جمهوري اسلامي ايران در اجلاس هاي بين المللي تاكيد كردند .

باقري همچنين درحاشيه مراسم تدفين رئيس جمهور فقيد زامبيا طي ملاقات با كفيل رياست جمهوري اين كشور، پيام كتبي دكتر احمدي نژاد را به وي تسليم و مراتب تسليت ملت و دولت ايران را به خاطر اين ضايعه به وي ابلاغ كرد .

همچنين فرستاده ويژه رئيس جمهور درملاقات با وزير امور خارجه،‌ دبيركل و معاونان وزارت امور خارجه زامبيا، ‌ضمن تسليم پيام تسليت وزير امور خارجه كشورمان به آنان، پيرامون روابط دو جانبه و راه هاي گسترش و تحكيم آن به گفتگو و تبادل نظر پرداخت .
 شنبه 16 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن