تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819904724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستورالعمل صدور مجوز برپايي نمايشگاه مد و لباس ابلاغ شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: دستورالعمل صدور مجوز برپايي نمايشگاه مد و لباس ابلاغ شد
تهران / واحد مركزي خبر / مكتوب 1387/06/14
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در اجراي مفاد قانون ساماندهي مد و لباس وبراي برقراري رويه قانوني ثابت در صدور مجوز فعاليت و نحوه نظارت بر نمايشگاه‌هاي مد و لباس و افزايش سطح كيفي و محتوايي آنها، دستورالعمل صدور مجوز برپايي نمايشگاه مد و لباس را در داخل كشور تصويب و براي اجرا ابلاغ كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، بر اساس اين مصوبه كه به تصويب كارگروه ساماندهي مد و لباس نيز رسيده است، نمايشگاه مد و لباس به عنوان مكاني براي نمايش و ترويج الگوهاي پارچه و لباس منطبق با موازين اسلامي، ايراني و بومي مناطق مختلف كشور به تناسب موقعيت‌هاي مختلف عمومي و خصوصي، در حوزه‌هاي منطقه‌اي، استاني ملي و بين‌المللي، تعريف شده است.
طبق اين مصوبه، طرح‌هاي لباس مربوط به حوزه عمومي بانوان شامل چادر، مانتو (شامل انواع رسمي و ميهماني)، تونيك (پيراهن بلند)، شلوار، كت و دامن با سربند طراحي شده و هماهنگ با پوشش سر، لباس اسپرت خاص (درمسابقات بين‌المللي)، لباس خاص مشاغل، لباس نوجوانان، يونيفرم مدارس است و طرح‌هاي لباس حوزه عمومي آقايان نيز شامل كت و شلوار (اعم از انواع رسمي، ميهماني، اسپرت)، پيراهن، ژاكت، پالتو، اور، لباس ورزشي، لباس سفر و از اين قبيل مي‌شود.
در همين جهت، متقاضي برگزاري نمايشگاه بايد شخصيت حقيقي با مدرك تحصيلي مرتبط با موضوع پوشاك (طراحي لباس، پارچه، دوخت و غيره) با معرفي‌نامه و تأييديه از مراجع ذي‌ربط شامل وزارتخانه‌هاي علوم، تحقيقات و فناوري (دانشگاه‌ها و مراكز تحصيلي)، فرهنگ و ارشاد اسلامي يا آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه (در مورد اتباع بيگانه) است و يا شخصيت حقيقي با سابقه كار تجربي در رشته پوشاك و يا شخصيت حقوقي غيردولتي شامل مؤسسات فرهنگي هنري با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، واحدهاي صنفي پوشاك (با معرفي اتحاديه صنفي ذي ربط) و يا شركت‌هاي معتبر ذي‌صلاح در زمينه فعاليت‌هاي نمايشگاهي مرتبط با موضوع مد و لباس باشد.
بر اساس اين مصوبه، مراكز دولتي تنها براي كاركنان اداري و مخاطبان اختصاصي خود، به عنوان مثال وزارت آموزش و پرورش براي دانش‌آموزان و كادر آموزشي مدارس، وزارت علوم براي استادان و دانشجويان، صدا و سيما براي بازيگران و مجريان تلويزيوني و همچنين ساير دستگاه‌ها براي كاركنان اداري همان دستگاه؛ و با رعايت همه موازين مربوط، مجاز به برپايي نمايشگاه مد و لباس هستند.
همچنين متقاضيان خارجي براي برگزاري نمايشگاه مد و لباس در كشور موظفند علاوه بر رعايت همه ضوابط مندرج در اين دستورالعمل، تقاضاي خود را به صورت كتبي و از طريق سفارتخانه‌هاي كشور متبوع خود در تهران، به وزارت امور خارجه اعلام كنند و سپس اين وزارتخانه به معرفي اين متقاضيان به دبيرخانه كارگروه مد و لباس اقدام مي‌كند.
طبق اين مصوبه ، طرح‌ها نيز بايد ابداعي و ابتكاري باشد، با رعايت كامل موازين شرعي و قانوني عفاف و حجاب، براساس الگوها و نمادهاي اسلامي و ايراني و با در نظر گرفتن اقتضائات هر يك از موقعيت‌هاي عمومي و خصوصي ارائه شوند و همه طرح‌هاي ارائه ‌شده بايد مشمول حمايت قانوني حقوق مؤلفان و مصنفان يا كانون ثبت اختراعات و مالكيت صنعتي باشند.
بر همين اساس، نظارت بر نحوه و چگونگي برگزاري نمايشگاه در طول مدت زمان برپايي آن و تطبيق موارد اجرايي با اهداف و برنامه‌هاي ارائه شده از يك سو و با دستورالعمل حاضر از سوي ديگر، برعهده كميته پيگيري و نظارت دبيرخانه كارگروه ساماندهي مد و لباس است كه شامل يك نفر مسئول، يك نفر به عنوان جانشين وي، سه نفر عضو به عنوان ناظران دبيرخانه كارگروه، دو نفر از نيروهاي پليس نظارت بر اماكن عمومي نيروي انتظامي و يك نفر نماينده تام‌الاختيار حراست محل برگزاري نمايشگاه است كه همگي با ابلاغ دبير كارگروه ساماندهي مد و لباس در ايام برپايي نمايشگاه منصوب مي‌شوند. اين مصوبه در تاريخ1387/6/5 براي اجرا ابلاغ شد.
كد : 0001/10107
 پنجشنبه 14 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن