تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817697425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ماهي قرمز ما و ماهي قرمز سال نو


واضح آرشیو وب فارسی:پی سی سیتی: ماهي خانگي، زنده ترين بخش سفره هفت سين جشن بهار طبيعت است. جشن جهاني طبيعت با حضور ماهي کامل مي شود.
http://www.iren.ir/Images/News/Smal_Pic/5-12-1388%5CIMAGE634028607290468750.jpg

متاسفانه در سالهاي گذشته ، همزمان با گسترش روحيه طبيعت ستيزي در جامعه ، ماهي قرمز مورد بي مهري قرار گرفته است و بيان شايعاتي دروغين از سوي برخي افراد و رسانه ها باعث ترس و يا به عبارتي "ماهي قرمز ستيزي" از سوي برخي از افراد جامعه شد و صد افسوس که در اين راه تعدادي از سازمانها و افرادي که خود را دوستدار حيوانات و محيط زيست مي دانند به گسترش اين ديدگاه در جامعه کمک کردند.

اين هم از عجايب کشور عزيز ماست ديگر ! بي شک ايران تنها کشوري است که در آن بخشي از طرفداران محيط زيست بجاي تشويق و ترغيب افراد جامعه به نگهداري از حيوان خانگي مثل ماهي قرمز ، سعي مي کنند اين آخرين حلقه ارتباطي مردم و طبيعت را قطع کنند. وظيفه افراد و سازمانهاي دوستدار حيوانات و محيط زيست فرهنگ سازي و آموزش افراد جامعه براي نگهداري و ارتباط بيشتر با حيوانات و طبيعت است. شوربختانه تشويق به "ماهي گريزي" در سالهاي گذشته در بخش اندکي از افراد جامعه انگار تبديل به ژستي روشنفکرانه شده است و سلب مسئوليت نگهداري از ماهي نشانه حيوان دوستي شده است .

افراد و گروههاي زيست محيطي که صبح تا شام از دولت در خصوص عدم توانايي و تخصص در حفظ محيط زيست و طبيعت انتقاد مي کنند در آستانه نوروز مردم را به نخريدن ماهي تشويق مي کنند! خود را ناتوان از نگهداري ماهي قرمز مي دانيم ولي انتظار داريم همان دولت برايمان يوزپلنگ ، دلفين و ماهيان خاوياري را حفظ کند ، از زيستگاهها حفاظت کند ، رودخانه ها پاک باشد و چنين و چنان کند !! انگار راستي راستي باورمان شده که دولتمردانمان از آسمان آمده اند و قرار است توانايي هايي خارق العاده داشته باشند.

ماهي را به بهانه هاي مختلف از سفره هفت سين فراري مي دهيم و انتظار داريم مردم وقتي در کوچه و خيابان ، سگ و گربه مي بينند قربان صدقه شان بروند.

در حاليکه در کشورهاي پيشرفته انواع و اقسام حيوانات خانگي نگهداري مي شود ( به عنوان مثال امريکايي ها از 34 ميليون حيوان خطرناک در منازلشان نگهداري مي کنند ) ، وقتي در ايران صحبت از نگهداري ماهي قرمز مي شود ، عده اي نگهداري از ماهي قرمز را همرديف نگهداري از ارنيترنگ يا پنگوئن و کانگورو در خانه مي دانند.

از امسال رسماً نوروز جهاني شده و بر ماست که در خصوص آئين هاي مربوط به نوروز جهاني رفتار کنيم . اگر نگهداري از ماهي قرمز براي عده اي دشوار است مي توانند از ماهي رزمجو نگهداري کنند که به مراتب نگهداري آن آسانتر است و اگر شخصي توانايي نگهداري از ماهي قرمز و يا هر ماهي ديگري براي سفره هفت سين را ندارد بدور از انصاف است که حکم به حذف زنده ترين بخش سفره هفت سين دهد ، اين درست مثل آنست که شخصي به دلايل اقتصادي ، عدم دسترسي و يا بيماري نخواهد و يا نتواند آجيل و شيريني بخرد و ديگران را به اين مساله تشويق کند !

چه خوب است آگاهي مان در خصوص نگهداري از ماهي زينتي را افزايش دهيم ولي اگر نمي خواهيم و نمي توانيم ، لطفاً بيش از اين ، جامعه طبيعت گريز و حيوان ستيز ايران را طبيعت گريز و حيوان ستيز نکنيم .
منبع:
http://animal.persianblog.ir

نزديك ما يك صد هست كه هرسال روز 13 وقتي ميريم جنگل همه ماهي قرمزاشون رو توي آب صد ميندازن.اين يك عادت خوب شده كه 2 ساله مردم انجام ميدن:53:






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پی سی سیتی]
[مشاهده در: www.p30city.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن