تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816900978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دست‌اندركاران: بخش تعاون ظرفيتهاي بسياري در اجراي سياستهاي اصل ‪ ۴۴‬دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دست‌اندركاران: بخش تعاون ظرفيتهاي بسياري در اجراي سياستهاي اصل ‪ ۴۴‬دارد
داخلي. اقتصادي. تعاون.

جمعي از مسوولان و دست‌اندركاران بخش تعاون خراسان رضوي مي‌گويند اين بخش از ظرفيتهاي بسياري براي اجراي سياستهاي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي برخوردار است.

آنان در آستانه هفته تعاون در گفت و گو با ايرنا با اشاره به تاكيدات رهبر معظم انقلاب براي اجراي سياستهاي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي خواستار استفاده حداكثري از ظرفيتهاي بخش تعاون براي اجراي اين سياستها شدند.

‪ ۱۳‬لغايت ‪ ۱۹‬شهريور ماه "هفته تعاون" نامگذاري شده است.

عضو هيات مديره يك شركت تعاوني خدمات فني و مهندسي خراسان رضوي در اين خصوص گفت: اجراي كامل سياستهاي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي نوعي تحول بنيادين و بزرگ در اقتصاد كشور ايجاد كرده و دولتي بودن اقتصاد را كاهش مي‌دهد.

عليرضا اردشيري افزود: از اين ميان بخش تعاون با توجه به قابليتهاي مهم و مختلف مي‌تواند در تسريع اجراي سياستهاي مهم اقتصادي نقش زيادي داشته باشد.

وي لازمه مهم اين امر را شناسايي استعدادها و توانمنديهاي بخش تعاون و هدايت آنها در مسير اهداف سياستهاي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي ذكر كرد.

مدير بازرگاني و فروش شركت تعاوني توليدي مواد غذايي مشهد نيز گفت:
تجربه تعاون در كشور تجربه بسيار موفقي در جهت هدايت توان و سرمايه‌هاي بخش خصوصي در مسير رونق اقتصادي و توسعه بيش از پيش است.

غلام ابراهيمي با اشاره به دستاوردهاي مهم اجراي سياستهاي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي افزود: در اين ارتباط مي‌توان از قابليتهاي بخش تعاون براي واگذاري امور به بخش خصوصي نهايت استفاده را كرد.

وي بيان كرد: با عنايت به اين امر ضمن استفاده از توان حداكثري بخش تعاون، سياستهاي اقتصادي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي بطور بهينه و مطلوب در جامعه اجرا مي‌شود.

يكي از اعضاي شركت تعاوني توليدي بانوان مشهد هم از سياستهاي اصل ‪۴۴‬ قانون اساسي به عنوان عامل مهم در توسعه و رونق اقتصادي كشور از طريق افزايش مشاركت بخش خصوصي در بخش اقتصاد ياد كرد و نقش بخش تعاون را در تسريع در اين امر داراي اهميت دانست.

مريم كاظمي تاكيد كرد: بخش تعاون به عنوان يكي از بازوان پرتوان توسعه و رونق اقتصادي كشور طي سنوات گذشته و از جمله در دولت نهم در سطح كشور و استان خراسان رضوي شاهد توسعه در ابعاد مختلف بوده و جايگاه خاصي يافته است.

يك كارشناس اقتصادي هم با اشاره پتانسيلهاي بخش تعاون گفت: رهبر معظم انقلاب عنايت خاصي به توسعه بخش تعاون دارند زيرا نقش تعاونيها در رونق اقتصادي تعيين‌كننده است.

هوشنگ منوچهري ادامه داد: توسعه بخش تعاون به رونق اقتصادي جامعه كمك شايان توجهي مي‌كند لذا در اصول ‪ ۴۳‬و ‪ ۴۴‬قانون اساسي نيز توجه ويژه‌اي به تعاون كشور شده است.

نايب رييس اتحاديه تعاوني‌هاي اعتبار هم گفت: بخش تعاون از ظرفيتهاي بسياري براي اجراي بهينه و تسريع در اجراي سياستهاي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي برخوردار است.

حجت‌الاسلام سيدامين جوادي افزود: بخش تعاون داراي استعدادهاي بسيار مهم و در برخي موارد منحصربفرد است كه شناسايي و گسترش آنها به توسعه و رونق اقتصادي جامعه كمك مي‌كند.

رييس اتحاديه تعاونيهاي اعتبار خراسان رضوي افزود: با توجه به اينكه بيكاري يكي از تنگناهاي داراي اهميت كشور است لذا مي‌توان با شناخت اين ظرفيتها و حمايت از بخش تعاون در جهت رفع اين معضل گامهاي مهم برداشت.

مديرعامل اتحاديه تعاونيهاي مرزنشينان استانهاي سه‌گانه خراسان نيز گفت:
استفاده از توان بخش تعاون براي اجراي بهينه سياستهاي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي در حقيقت جهتدهي پتانسيلهاي منحصربفرد اين بخش در خدمت توسعه و عمران و رونق اقتصادي كشور است.

پرويز حيدري از مسوولين ذيربط خواست با شناخت كامل قابليتهاي بخش تعاون در ابعاد مختلف و از جمله در اجراي بهينه سياستهاي اصل ‪ ۴۴‬و حمايت از آنها براي توسعه و رونق اقتصادي جامعه نهايت استفاده را بكنند.

مسوول آموزش عالي اداره‌كل تعاون خراسان رضوي نيز گفت: بخش تعاون از قابليت‌هاي بسيار خوبي براي توسعه اقتصادي كشور از جمله در جهتدهي و اجراي سياستهاي اقتصادي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي برخوردار است.

علي خوشخو افزود: ايجاد فرصت‌هاي شغلي در بخش تعاون در مقايسه با ساير بخشها با هزينه كمتر ايجاد و سرمايه در گردش آن نيز پايين‌تر است.

معاون طرح و برنامه اداره‌كل تعاون خراسان رضوي نيز گفت: با توجه به تاكيدات رهبر معظم انقلاب و اجرايي شدن سياستهاي ابلاغي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي و با اولويت واگذاري شركت‌هاي دولتي به بخش تعاون، اين بخش رونق بيشتري مي‌گيرد.

قربانعلي قربانزاده سهم پنج درصدي كنوني بخش تعاون در اقتصاد ملي را با توجه به توانمنديهاي اين بخش بسيار ناچيز دانست و افزود: بايد با ارايه راهكارهاي اساسي اين امر افزايش يابد.

وي گفت: با عزم ملي و همگرايي مسوولان و دستگاههاي دولتي، رشد اين بخش در اقتصاد ملي بيش از پيش ميسر خواهد بود.

رييس مجمع نمايندگان خراسان رضوي در مجلس شوراي اسلامي هم گفت: بخش تعاون با توجه به قابليتهاي خاص خود مي‌تواند تقويت‌كننده اجراي سياستهاي اصل ‪ ۴۴‬در كشور باشد.

محمدعلي رضايي افزود: مسوولان و دست‌اندركاران ذيربط بايد با شناسايي دقيق ظرفيتهاي بخش تعاون از آنها براي اجراي بهينه سياستهاي اصل ‪ ۴۴‬و واگذاري فعاليتهاي اقصتصادي به بخش خصوصي استفاده كنند.

مديركل اداره تعاون خراسان رضوي نيز با اشاره به سياستهاي ابلاغي اصل ‪۴۴‬ قانون اساسي از سوي رهبر معظم انقلاب افزود: بخش تعاون قابليتهاي زيادي براي تحقق اين اصل مهم در كشور دارد.

حسن قاسمي علي‌آبادي افزود: با عنايت به تاكيدات مقام معظم رهبري و سياستهاي ابلاغي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي سهم بخش تعاون كشور در اقتصاد ملي كشور از پنج درصد فعلي طي سالهاي آينده بايد به ‪ ۲۵‬درصد افزايش يابد.

وي تاكيد كرد: بايد با اهتمام همه مسوولان و دست‌اندركاران ذيربط و با يك جهاد بزرگ اقتصادي سياستهاي ابلاغي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي در جامعه محقق شود.

او گفت: با توجه به تاكيدات رهبر معظم انقلاب و اجرايي شدن سياستهاي ابلاغي اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي و با اولويت واگذاري شركتهاي دولتي به بخش تعاون، اين بخش رونق بيشتري مي‌گيرد.

وي ارتقا جايگاه خطير بخش تعاون در اقتصاد كشور در دولت نهم را يادآور شد و گفت: دولت نهم توجه خاصي به توسعه و تقويت بخش تعاون در ابعاد مختلف دارد و مسوولان نظام و دولتمردان دولت نهم از ابتداي فعاليت تاكنون معادل كل تاريخ تعاون كشور به اين بخش عنايت داشته‌اند.

مديركل اداره تعاون خراسان رضوي تعداد تعاونيهاي تشكيل شده در مدت سه سال فعاليت دولت نهم را در اين استان سه هزار و ‪ ۴۰۹‬تعاوني ذكر و بيان كرد: اين رقم نسبت به سه سال قبل از دولت نهم دو برابر افزايش يافت.

وي ادامه داد: با تشكيل اين تعاوني‌ها ‪ ۶۱۱‬هزار نفر به مجموع اعضاي تعاونيهاي استان اضافه شد كه نسبت به سه سال پاياني فعاليت دولت قبلي ‪۱۶‬ برابر رشد دارد.

او اضافه كرد: همچنين مقدار اشتغال ايجاد شده در بخش تعاون استان در مدت سه سال فعاليت دولت نهم با سه برابر افزايش نسبت به سه سال قبل از آن به ‪ ۱۹‬هزار نفر رسيد.

وي همچنين از پرداخت هزارو‪ ۲۸۴‬ميليارد ريال تسهيلات حمايتي به تعاونيهاي خراسان رضوي در سال گذشته خبر داد و گفت: ميزان تسهيلات حمايتي پرداختي به تعاونيهاي استان در سه سال پاياني دولت قبلي ‪ ۸۳‬ميليارد ريال بود.

تاكنون هشت هزار و ‪ ۴۱‬شركت تعاوني با عضويت يك ميليون و ‪ ۲۵۷‬هزار نفر، سرمايه‌گذاري دو هزار و ‪ ۴۱۱‬ميليارد ريال و اشتغال ‪ ۱۴۸‬هزار و ‪ ۸۹۶‬نفر در سطح استان خراسان رضوي تشكيل شده است.ك/‪۴‬
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن