تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818054281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) در آغاز دهه سوم تأسيس/5حجت‌الاسلام اعرافي:مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) از تفسير جناحي انديشه بنيانگذار كبير انقلاب پرهيز كند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) در آغاز دهه سوم تأسيس/5حجت‌الاسلام اعرافي:مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) از تفسير جناحي انديشه بنيانگذار كبير انقلاب پرهيز كند
گروه سياسي: رئيس‌ جامعه‌المصطفي العالميه گفت: نبايد اين‌گونه احساس شود كه تفسيرهاي مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) از انديشه‌ امام به نفع يك جناح است و گرايش جناحي در آنجا وجود دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي، رئيس جامعه‌المصطفي العالميه در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، حفظ آثار امام، تشويق و ترغيب محققان به كارهاي پژوهشي و تحقيقي درباره بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي و اهتمام به ترجمه آثار ايشان را از مهم‌ترين نقاط قوت و برجسته مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) بيان كرد.

وي تصريح كرد: ولي بايد گفت كه در هر يك از فعاليت‌هاي فوق به ويژه در حوزه نشر انديشه امام به زبان‌هاي مختلف و انتقال آنها جاي كار بسياري وجود دارد و بايستي سرمايه‌گذاري بيشتري انجام شود.

اعرافي يادآور شد: با افزايش فاصله زماني از هر متفكر و انديشمندي، دو آسيب انديشه و آثار آو را تهديد مي‌كند كه آسيب نخست مورد غفلت قرارگرفتن اين انديشه‌هاست و ديگري ايجاد زمينه تحريف و جابه‌ها شدن آنها است كه انديشه و آثار امام خميني (ره) نيز از اين قاعده مستثني نيستند.

رئيس جامعه‌المصطفي العالميه با بيان اينكه در اين زمينه نمي‌توان همه مسئوليت را به يك مؤسسه واگذار كرد، ابراز كرد: اصولا هوشياري متفكران جامعه و نهادهاي علمي براي جلوگيري از تحريف انديشه‌هاي ناب امام (ره) بسيار مهم است.

اين كارشناس علوم ديني تأكيد كرد: در اينجا عاملي ديگري وجود دارد و آن هم اين است كه وقتي يك متفكر بنيانگذار يك نظام باشد و جناح‌ها و گرايش‌هاي گوناگون سياسي در آن نظام وجود داشته باشد، خود اين امر زمينه‌اي است كه هر كسي تلاش مي‌كند خود را منطبق با ديدگاه‌هاي بنيانگذار نظام كند كه باعث مي‌شود احيانا انديشه‌ها تحريف شود و يا بخشي از يك انديشه برجسته شود.

وي در توضيح اين مطلب ابراز كرد: به طور مثال انديشه امام در بحث تحجر و التقاط يك انديشه بسيار دقيق، جامع و مطابق با موازين انديشه اسلامي است. ممكن است گروه‌ها و جريان‌ها بر اساس سلايقي كه دارند، بخشي از انديشه امام را در نقد يكي و يا اثبات ديگري برجسته كنند كه اين آفت را بايد جدي گرفت.

اعرافي اظهار كرد: انديشه امام يك انديشه جامع و كاملي است كه در دنياي جديد ايجاد تحول كرده و اصالت و جوشش آن از منابع اسلامي در حد فوق‌العاده‌اي تضمين‌شده است لذا هرگونه حساسيت نسبت به آن مهم است و آسيب‌هايي از جمله تحريف‌هاي آشكار و نامرئي، برجسته‌كردن يك بخش و غفلت از بخش ديگر و غفلت كلي از انديشه امام را بايد جدي گرفت.

رئيس جامعه‌المصطفي العالمي در ادامه با تأكيد بر اينكه مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) بايد در اظهارنظرهاي خود دقت بيشتري داشته باشد، اضافه كرد: نبايد اين‌گونه احساس شود كه تفسيرهاي مؤسسه به نفع يك جناح است و گرايش جناحي در آنجا وجود دارد.

اين كارشناس علوم ديني ادامه داد: دوستان ما در اين مؤسسه لازم است نوعي بازنگري در كار خود داشته باشند و جامع‌تر به همه انديشه امام و اعلام مواضع بپردازند. البته بايد به اين نكته اشاره كرد كه كار آنها كار سختي است.

اعرافي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو يادآور شد: با گذشت زمان و فاصله زماني، جا براي اجتهاد در انديشه امام باز مي‌شود كه اين اجتهاد بايد خيلي روشمند باشد. مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره) در مواردي كه شكل اجتهادي مي‌گيرد، نبايد اجتهاد خود را در انديشه امام، تنها اجتهاد بداند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: در مواردي كه انديشه امام (ره) به مسائل راهبردي و كلان مي‌پردازند، يك نوع بحث را اقتضا مي‌كند و مواردي هم كه به سياست‌هاي مقطعي و تاكتيك‌ها بر مي‌گردد، اقتضائات خاص خود را دارد و تفكيك اين دو امر باهم بسيار مهم است. در مواردي كه مربوط به تاكتيك‌هاست، درباره استفاده يا عدم استفاده از آن تاكتيك‌ها، ولايت در جامعه محور است.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن