تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816894334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرشته مهربانی(روز مادر)


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: تبریک
امروز یک روز قشنگ است، یک روز به یاد ماندنی؛ روزی که حتما برای شما سرشار از خاطره های خوش و جشن و شادمانی است.

امروز روز مادر (مصادف با تولد حضرت زهرا علیهاالسلام ) است. روز جشن و شادی و سرور است. امروز خیابان های شهر خیلی شلوغ است. همه مشغول خریدن هدیه هستند. راستی شما چه؟ شما چه هدیه ای برای مادرتان خریدید؟ به نظر من با خریدن یک شاخه گل و یا حتی با کشیدن یک نقاشی قشنگ، می شود پیش مادران خوب رفت، از زحمت هایشان تشکر کرد، و روز مادر را به آنها تبریک گفت. من هم تولد حضرت زهرا علیهاالسلام ، و روز خوب مادر را به همه شما بچه های عزیز تبریک می گویم.

بهترین هدیه
ساعت 12 ظهر بود. صدای زنگ شنیده شد. فاطمه با عجله وسایلش را داخل کیفش گذاشت و از مدرسه به سمت خانه به راه افتاد. توی راه با خودش خیلی فکر کرد که چه هدیه ای برای مادرش بخرد؛ اما فکرش به جایی نرسید.

فاطمه وقتی به خانه رسید چند بار خواست پیش پدر برود و با او مشورت کند؛ اما هر بار پشیمان می شد و با خودش می گفت: «نکند مادر بفهمد». بالاخره به اتاقش رفت، تا بتواند بهتر فکر کند.

ناگهان فکر خوبی به ذهنش رسید. تصمیم گرفت یک نقاشی قشنگ برای مادر بکشد و همین کار را هم کرد. بعد از ظهر به گل فروشی رفت و سه تا شاخه گُلِ رز هم خرید. شب آن را به همراه یک نقاشی قشنگ به مادر هدیه داد. مامان فاطمه با دیدن آن نقاشی قشنگ و گُلِ رُز خیلی خوشحال شد. بعد هم، فاطمه را بوسید و گفت: «ممنونم دختر گُلم! تو امروز بهترین هدیه روز مادر را به من دادی.» فاطمه از اینکه مادر را خوشحال کرده بود خیلی شاد شد.

هدیه امام خمینی رحمه الله
دوستان خوبم! رهبر محبوب ما امام خمینی رحمه الله ، سالروز تولد حضرت زهرا علیهاالسلام را روز مادر معرفی کردند. ما هر سال علاوه بر اینکه این روز فرخنده را جشن می گیریم، به مامان های خوبمان هم تبریک می گوییم. به دیدن مادر بزرگ های مهربان هم می رویم و با دادن هدیه ای هر چند کوچک، عشق و علاقه خود را به آنها نشان می دهیم و از زحمت هایی که برای ما کشیدند، تشکر و قدردانی می کنیم. عزیزان خوبم! آیا می دانید بهترین تشکر و قدردانی از مادران خوب و مادر بزرگ های مهربان چیست؟ بله، همینطور است؛ احترام گذاشتن به آنها، گوش دادن به حرف آنها، و کمک کردن در کارها می تواند بهترین هدیه برای آنها باشد.

احترام به مادر
عزیزان من! خدای خوب و مهربان درباره احترام به پدر و مادر، در قرآن مجید خیلی سفارش کرده است؛ به طوری که اگر پدر و مادر از شما راضی و خشنود باشند، در حقیقت خدا را از خودتان خشنود کردید. دوستان خوبم! شاید بعضی از شما عزیزان این حدیث را شنیده باشید که حضرت محمد صلی الله علیه و آله می فرمایند: «بهشت زیر پای مادران است». این حدیث مقام و ارزش بالای مادر را نزد خدای مهربان نشان می دهد. همه ما باید قدر پدر و مادرمان را بدانیم و سعی کنیم آنها را همیشه از خودمان راضی نگه داریم، تا خدا هم از ما راضی باشد. گل های نازم! چه خوب است که هر روز برای ما روز مادر باشد و هر روز توی این فکر باشیم که آن ها را خوشحال کنیم و با انجام دادن کارهای خوب مان بهترین هدیه ها را به آنها بدهیم.

ارزش احترام به مادر
«اویس» نام چوپانی بود که با مادر پیرش زندگی می کرد. او از مادرش پرستاری می کرد. اویس تعریف پیامبر اسلام را خیلی شنیده بود. دلش می خواست هر طور شده آن حضرت را از نزدیک ببیند. از مادر برای رفتن به مدینه و دیدن حضرت محمد صلی الله علیه و آله اجازه خواست. مادر اجازه داد؛ اما شرط کرد که بیشتر از نصف روز در مدینه نماند و زود برگردد. اویس قبول کرد و به طرف شهر مدینه رفت و به خانه پیامبر رسید؛ اما متأسفانه پیامبر نبود. تا ظهر صبر کرد، آن حضرت نیامد. اویس با ناراحتی فراوان از این که موفق نشده بود پیامبر را ببیند به خانه برگشت.

پس از مدتی پیامبر صلی الله علیه و آله به خانه آمدند و فرمودند: «من نوری می بینم که بر این خانه تابیده. چه کسی در نبود من به این جا آمده؟» گفتند: «چوپانی به نام اویس». پیامبر فرمود: «اویس به خاطر احترام به مادر دارای مقام والایی است».

مادر خوب
هیچ کس در برابرم چون تو

پر از احساس و مهربانی نیست

آبی چشم های این مردم

مثل چشم تو آسمانی نیست

راستی جز صدای شفافت

من صدایی زلال نشنیدم

چهره خوب و دلپذیرت را

بارها رو به روی خود دیدم

هیچ کس زندگانی خود را

چون تو این سان نریخت در پایم

نور چشمان هیچ کس چون تو

آه! روشن نکرد فردایم





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن