تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817006757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعمال مقررات محدودكننده براي تردد خودروهاي شخصي به موازات توسعه حمل و نقل


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: اعمال مقررات محدودكننده براي تردد خودروهاي شخصي به موازات توسعه حمل و نقل
خبرگزاري آريا- در راستاي اهداف دولت در توسعه و افزايش قابليت اطمينان و سرعت حمل و نقل عمومي و ايجاد زمينه برتري آن نسبت به حمل و نقل شخصي، در بخش ديگري از دستورالعمل ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت، وزارت كشور مكلف شده ‌از طريق شهرداري‌ها مقررات محدود كننده تردد خودرو هاي شخصي را اعمال نمايد.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، همچنين، كميسيون هاي ماده 5 قانون تاسيس شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران، موظفند در هنگام بررسي و تصويب كاربري‌هاي جديد و تغيير كاربري‌ها ،‌اثرات ترافيكي آنها را بررسي و تدابير لازم را اتخاذ نمايند.

وزارت مسكن وشهرسازي هم موظف شده در تهيه و تصويب طرح‌هاي مرتبط با بافت فرسوده، تدابير و سياست ها و راهكار‌هاي مصوب طرح هاي جامع حمل و نقل ترافيك شهري را لحاظ كند. توجه به محوريت حمل و نقل انبوه و جمعي ، تامين ‌توقفگاه و تناسب كاربري حريم ايستگاه‌ها و كريدور حمل و نقل ريلي شهري در طرح هاي يادشده الزامي است.

ديگر وظيفه وزارت مسكن وشهرسازي اين است كه شرح خدمات ترافيكي مناسب تهيه شده توسط شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهر‌هاي كشور را در تهيه و تصويب طرح‌هاي توسعه شهري اعمال نمايد.

از سوي ديگر، وزارت كشور موظف شده است تمهيداتي اتخاذ كند كه در اجراي همه طرح‌ها و كاربري هاي شهري ،‌طرح‌ها و تدابير ترافيكي در اولويت اجرا قرار گيرند.

در مورد كاربري‌هاي بين شهرها هم وزارت مسكن وشهرسازي موظف است انتقال كاربري‌ها بين شهر‌ها را پيگيري كرده ودرطرح‌هاي ناحيه اي و منطقه‌‌اي لحاظ نمايد. همچنين در تهيه طرح‌هاي توسعه شهري مراكز عمده جذب جمعيت را به نحوي جانمايي كند كه حجم ترافيك در مناطق پرتراكم شهري كاهش يابد.

وزارت كشور همچنين، موظف است نسبت به تدوين سياست‌ها و تدابير حمل و نقل حومه‌اي بر مبناي طرح مجموعه شهري و طرح‌هاي توسعه شهري و همچنين برنامه اسكان جمعيت و نحوه توسعه آينده شهر‌ها اقدام كند.

برنامه چهارساله براي توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي

ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت، 2 وزارتخانه كشور و راه و ترابري را موظف ساخت برنامه چهار ساله (1390-1387) توسعه و نوسازي ناوگان حمل ونقل عمومي درون و برون شهري (ريلي و غير ريلي) را تا تاريخ 1/7/87 جهت تصويب به ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت ارائه كنند.

وزارت صنايع و معادن نيز موظف است برنامه تبديل خودرو‌هاي بنزين سوز موجود به دو گانه سوز را تا تاريخ 1/7/87 جهت تصوب به ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت ارائه كند.

وزارت نفت هم موظف شد طرح جامع سبد سوخت در بخش حمل و نقل را تا تاريخ 1/8/87 جهت تصويب به ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت ارائه كند.

وزارت مسكن و شهرسازي موظف است طرح اصلاح كاربري‌هاي موجود ( شامل مكانيابي مراكز جديد جذب سفر ،‌جابه جايي كاربري‌ها ،‌ايجاد مجتمع‌ها و غيره )را در راستاي بهبود تقاضاي سفر تا تاريخ 1/8/87 جهت تصويب به ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت ارائه نمايد.

وزارت كشور موظف است با هماهنگي وزارت نفت و سازمان حفاظت محيط زيست ،‌دستور العمل اخذ عوارض ساليانه و جريمه از وسايل نقليه بر مبناي ميزان مصرف سوخت و آلايندگي با رويكرد برقراري توزان بين منابع و مصارف مالي شهرداري را تا تاريخ 1/7/87 جهت تصويب به ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت ارايه كند.

اين تصويب نامه در تاريخ 5/6/87به تاييد رئيس جمهوري رسيده و در تاريخ 7/6/87 با امضاي پرويز داودي معاون اول رئس جمهور ابلاغ شد.

http://aryanews.com/default.aspx?cod=1020081011001059
 دوشنبه 11 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن