تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816876883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قراخانلو در نشست خبري -1سازمان تربيت بدني و فدراسيون ها هم در اين ناكامي ها سهيم هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قراخانلو در نشست خبري -1سازمان تربيت بدني و فدراسيون ها هم در اين ناكامي ها سهيم هستند
رئيس كميته ملي المپيك كشورمان علاوه بر اين كميته، سازمان تربيت بدني و فدراسيون هاي ورزشي مختلف را در ناكامي ورزش ايران در المپيك سهيم دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قراخانلو در نشست خبري امروز مسئولان كميته ملي المپيك در محل سالن آمفي تئاتر آكادمي ملي المپيك ضمن بيان اين مطلب هدف از برگزاري نشست با خبرنگاران را اين چنين عنوان كرد: هدف از برگزاري نشست امروز روشن است، كاروان ورزشي ما از المپيك برگشته و امروز دور هم جمع شديم تا به صورت خاص در مورد عملكرد اين كاروان بحث و بررسي لازم را به عمل آوريم.

وي در ادامه افزود: ما روز سه شنبه از پكن به تهران بازگشتيم و تا آخرين ساعات اين روز در جلسات مختلف به بحث و بررسي نشستيم. روز چهارشنبه نيز جلسه هيئت اجرايي كميته ملي المپيك برگزار شد تا امروز كه فرصت پيدا كرديم در خدمت خبرنگاران باشيم و به ابهامات و سئوالات آنها پاسخ بگوييم.

رئيس كميته ملي المپيك تاكيد كرد: بر اساس نوع مديريت خود خواهان اين هستم كه مسائل مربوط به كاروان اعزامي ايران به المپيك پكن با حوصله مورد نقد و بررسي قرار گيرد. نقدي كه علمي و منصفانه باشد. اين كه قرار باشد نقاط ضعف و قوت خود را فراموش كنيم از نظر مديريتي درست نيست. طالب اين هستيم تا در سطوح مختلف عملكرد كاروان ايران در المپيك بررسي شود.

قراخانلو خاطرنشان كرد: پس از نشست هيئت اجرايي كميته ملي المپيك طي نامه اي به رياست سازمان تربيت بدني پيشنهاد كرديم كارگروهي با حضور نمايندگان كميته ملي المپيك ،سازمان تربيت بدني ، فدراسيون ها و كارشناسان خبره ورزشي تشكيل شود تا عملكرد كاروان ايران در المپيك را مورد نقد و بررسي قرار دهند.

وي اضافه كرد: نقد، تحليل و ارزيابي ما از عملكرد ورزشكاران ايران درالمپيك پيش از رسيدن به تهران آماده بود اين گزارش در 38 صفحه شامل تحليلي دقيق، علمي و مديريتي است.

رئيس كميته ملي المپيك اذعان داشت: در چند روز گذشته فضايي خاص و احساسي بر ورزش كشور حاكم شد كه در دو بخش بارز خلاصه مي كنم: 1- نقدهاي مفيد و دلسوزانه و موثر كه قطعا در عملكرد آتي ما تاثيرگذارخواهد بود جاي دارد از آنهايي كه نقد هاي مفيدي را برعملكرد ما داشته اند تشكركنم. در بين بخش تاريكي هم مشاهده شد كه آن هم اظهار نظرهايي ضعيف و بي بنياد بود كه به عقيده ما براي حال ورزش و جامعه مضر خواهد بود. اين نقدها كه بعدها دروغ بي اطلاع تا غرض ورزي را شامل مي شد نه تنها به ورزش كمك نمي كند بلكه در نهايت به ضرر كل جامعه تمام خواهد شد.

قراخانلو ادامه داد: نوع نگاه اين نقدها براي عامه مردم روشن است. از اين پس بنا نداريم مطالبي كه ارزش پاسخگويي را ندارد را مطرح كنيم افرادي كه احساس مي كنند با تهمت و حرفهاي دروغ كوچك بودن و ضعف هاي خود را پوشش مي دهند و مي توانند از اين آب گل آلود ماهي بگيرند قطعا در اشتباه هستند.

وي اركان ورزش ايران را اين كميته ،سازمان تربيت بدني و فدراسيون هاي ورزشي عنوان كرد و گفت: همانطور كه پيروزي هاي استثنايي در دوحه اين اركان سهميم بودند در ناكامي امروز ورزش نيز تمام آنها سهم مشترك دارند.

رئيس كميته ملي المپيك اين موضوع را منطقي و روشن عنوان كرد و گفت: ما با بيان اين مسائل به دنبال اين نيستيم كه سهم خود را در ناكامي هاي اخير ورزش پنهان و كوچك كنيم مي خواهيم در اين بين سهمي بيشتر را بر عهده بگيريم.

قراخانلو خاطرنشان كرد: از نظر مديريتي به دنبال آن هستيم كه ضعف هاي كاروان ورزشي ايران را يافته سهم نهادهاي مختلف را بدون غرض ورزي در اين ناكامي مشخص كنيم تا در آينده ورزش كشور را تضمين كنيم.

وي نقش كميته ملي المپيك در اعزام ورزشكاران به بازيهاي 2008 پكن را در دو بخش عمده مديريتي و فني خلاصه كرد ،گفت: بخش مديريتي مربوط به جمع آوري ورزشكاران ،اعزام و بازگشت آنها به المپيك بود كه بدون مشكل انجام شد.

رئيس كميته ملي المپيك ابعاد فني حضور ايران در بازيهاي المپيك 2008 پكن را نيز اين چنين تشريح كرد: در بعد فني با 14 رشته در المپيك حضور يافتيم. ورود ما به بازيهاي المپيك خوب واميدوار كننده بود كه نبايد آن را بي ارزش كنيم. كشور ما براي اولين بار در 14 رشته درالمپيك حضور يافت. برخي از رشته ها اولين بار بود كه حضور در پيكارها را تجربه مي كردند كه اين نقطه اميدي است براي ورزش ما در اين بين حضور سه خانم ورزشكار در المپيك نيز ارزشمند بود.

قراخانلو تاكيد كرد: در جمع بندي كلي از مدال هايي كه از ابتدا توسط جعفر سلماسي در المپيك كسب كرده ايم تا 12 سال گذشته تنها دو رشته وزنه برداري و كشتي مدل آوران ايران از المپيك بودند تا 12 سال پيش كه ورزش تكواندو نيز به جمع رشته هاي مدال آور ايران در اين آوردگاه اضافه شد. اين نشان مي دهد كه كشورمان تنها در سه رشته توانايي كسب مدال در المپيك را دارد و وقتي كه يك يا دو رشته از اين رشته ها تحت تاثير قرار مي گيرند معدل و ميانگين عملكرد كاروان ورزشي ايران تحت تاثير منفي قرار مي گيرد. در اين دوره كشتي ما با يك وضعيت عجيب و استثنايي در المپيك حضور يافت كه تحليل خود را مي طلبد. ضعف اين رشته ورزشي عملكرد كاروان ورزشي ايران را تحت تاثير منفي قرار داد.

وي تاكيد كرد: در رده بندي مدال ها ما توانستيم جايگاه 51 را كسب كنيم اگر يك مدل طلا به اين مدل ها اضافه مي شد به جايگاه 36 صعود مي كرديم. اگر دو طلا بيشتر مي گرفتيم جايگاه 27 را به خود اختصاص مي داديم كه از المپيك آتن نيز جايگاهمان بهتر مي شد.

رئيس كميته ملي المپيك مدال المپيك را راهنماي عمل براي ارزيابي ورزش يك كشور عنوان كرد و افزود: در بين كشورهاي آسيايي يازدهم شديم و كشورهايي چون مغولستان ،تايلند ،كره شمالي ،ازبكستان ، اندونزي ،هند و ... ازما بالاتر ايستاده اند. در اين بين ما نيز جايگاهمان از كشورهايي چون سوئد، يونان و ليتواني بالاتر ازبود آيا اين رده بندي ها نشان دهنده توسعه ورزش اين كشورهاست.

قراخانلو كسب مدال در المپيك را به تنوع رشته ها و درخشش تك ستاره ها خلاصه كرد و گفت: قويا تاكيد مي كنيم مدال المپيك بالاترين ارزش و شاخص مهم در ورزش است مدالهاي المپيك ارزش زيادي در ورزش قهرماني دريك كل منجسم دارد كه شامل رشته هاي مختلف و مسابقات گوناگون است كه بازيهاي المپيك را نيز شامل مي شود.
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن