تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817295896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار خراسان رضوي خواستار گسترش مبادلات با ايالت پنجاب پاكستان شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استاندار خراسان رضوي خواستار گسترش مبادلات با ايالت پنجاب پاكستان شد
داخلي. اقتصادي. روابط خارجي. پاكستان
استاندار خراسان رضوي خواستار گسترش مبادلات اقتصادي، تجاري، گردشگري و فرهنگي ميان اين استان و ايالت پنجاب پاكستان شد.

محمدجواد محمدي زاده روز شنبه در جلسه بررسي زمينه‌هاي تعامل ميان استان خراسان رضوي و پنجاب پاكستان گفت:ايالت پنجاب و مركز آن شهر لاهور در حوزه فرهنگي، تاريخي و سياسي پاكستان جايگاه ويژه‌اي دارد و مي‌تواند زمينه را براي روابط گسترده، بويژه در بخش گردشگري فراهم كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا،وي بااظهار اين كه بايد در حوزه توريسم همكاري- هاي جدي ميان خراسان رضوي و پنجاب صورت گيرد،افزود:علاقه مردم پاكستان به خراسان رضوي و مشهد به دليل وجود بارگاه منور رضوي بالا است و بايد بحث گردشگري به طور جدي دنبال شود.

استاندار خراسان رضوي بر ضرورت برقراري پرواز مشهد - لاهور تاكيد كرد و از مسوولان ذيربط خواست با بررسي آن و معرفي آژانس هوايي و انجام مذاكرات لازم مقدمات كار را فراهم كنند.

او همچنين توسعه و تقويت ارتباط جاده‌اي و ريلي ميان خراسان رضوي و ايالت پنجاب را ضروري دانست و بيان كرد:براي توسعه گردشگري ميان دو منطقه بايد هر سه بخش هوايي ، ريلي و زميني همزمان با هم تقويت شود.

محمدي زاده ورود پراكنده اتباع پاكستاني به ايران را مهمترين مشكل در روابط ميان دو كشور توصيف كرد و گفت:بايد ورود مسافران و گردشگران پاكستاني به ايران نظام مند شده،از طريق آژانس‌ها و تورهاي مشخص و برنامه- ريزي شده،صورت گيرد.

وي توسعه روابط فرهنگي بويژه تقويت تعامل ميان دانشگاه فردوسي مشهد و دانشگاه دولتي لاهور و همچنين حوزه‌هاي علميه دو منطقه را ضروري خواند و افزود:اين بخش‌ها با توجه به نزديكي فرهنگي دو كشور مي‌توانند همكاري‌ها و مبادلات علمي نزديك و گسترده‌اي داشته باشند.

استاندار خراسان رضوي برگزاري نمايشگاه كتاب ، قرآن و ساير كالاهاي فرهنگي در پاكستان را يكي از راهكارهاي مناسب براي گسترش مبادلات فرهنگي با آن كشور ارزيابي كرد و گفت:ايالت پنجاب در حوزه فرهنگ ، آموزش عالي و حوزه‌هاي علميه ظرفيت‌ها و امكانات خوبي دارد.

او به ظرفيت‌هاي بخش كشاورزي در ايالت پنجاب پاكستان هم اشاره كرد و اظهار داشت:آن ايالت كمبودهاي تكنولوژيكي زياد و مواد خام بسياري در بخش‌هاي كشاورزي دارد كه مي‌تواند با سرمايه‌گذاري مشترك در حوزه صنايع غذايي، فرآوري و بسته‌بندي عملكرد موفقي ارائه كند.

وي بر فعال كردن تعاوني‌هاي مرزنشينان و تشكيل شركت سرمايه‌گذاري مشترك با طرف پاكستاني تاكيد و بيان كرد:در اين زمينه صدور خدمات بويژه در بخش مهندسي موجب روان‌سازي و تسهيل روابط با پاكستان خواهد شد.

رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن مشهد هم در اين جلسه گزارشي از سفر قبلي هيات اقتصادي خراسان رضوي به ايالت پنجاب پاكستان ارائه كرد.

غلامحسين شافعي گفت:پنجاب در صنعت نساجي رتبه نخست را در پاكستان دارد و در صنايع برق، غذا و همچنين در شبكه‌هاي آبياري از وضعيت مناسبي برخوردار است.

وي افزود:شهر لاهور مركز تجمع روشنفكري و تجمع علماي شيعه و سني پاكستان است و از لحاظ تعداد روزنامه نيز شهر لاهور با ‪ ۲۴‬عنوان بيشترين نشريه را در ميان ساير ايالات آن كشور به خود اختصاص داده است.

او به امضاي تفاهمنامه با مسوولان پنجاب در جريان سفر اخير هيات خراسان رضوي به آن ايالت اشاره كرد و اظهار داشت:موضوع اين تفاهم نامه تشكيل شركت توسعه سرمايه‌گذاري ميان مشهد و لاهور بود.

بر اساس اين گزارش، در پايان اين جلسه مقرر شد مسوولان در حوزه‌هاي مختلف بويژه تجاري و اقتصادي ظرفيت‌ها و زمينه‌هاي توسعه روابط با ايالت پنجاب را بررسي كرده و مقدمات لازم را فراهم كنند تا در سفر آتي هيات خراسان رضوي به پنجاب نهايي شود.ك/‪۲‬
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن