تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820662484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله ري‌شهري: راه‌اندازي دانشكده‌ي تبليغ پي‌گيري مي‌شود حل مشكل تأخير پروازها‌ي زايران از توان سازمان حج و زيارت و بعثه خارج است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آيت‌الله ري‌شهري: راه‌اندازي دانشكده‌ي تبليغ پي‌گيري مي‌شود حل مشكل تأخير پروازها‌ي زايران از توان سازمان حج و زيارت و بعثه خارج است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: حج و زيارت

نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت گفت: حل مشكل تأخير پروازهاي زيارتي، خارج از توان سازمان حج و زيارت و بعثه‌ي مقام معظم رهبري است.

به گزارش خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله محمد محمدي ري‌شهري در جريان سفرهاي استاني خود با هدف بازديد از معاونت‌هاي روحانيون بعثه‌ي مقام معظم رهبري در مناطق مختلف كشور، اين هفته به مشهد سفر كرده است تا ضمن بازديد از واحدهاي مديريت حج و زيارت و دفتر نمايندگي بعثه‌ي مقام معظم رهبري و ديدار با روحاني‌هاي منطقه‌ي خراسان، از فعاليت‌ها، مشكلات و روند تبديل ‌شدن معاونت‌هاي روحانيون به نمايندگي بعثه‌ي مقام معظم رهبري در آن منطقه مطلع شود.

در ديدار نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت با مسؤولان حج و زيارت استان‌هاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي، مديران اين استان‌ها از فعاليت‌هاي خود مانند تأمين روحاني كاروان‌هاي حج و عتبات عاليات گزارش‌هايي را ارايه كردند.

مجردي ـ مدير اداره‌ي حج و زيارت استان خراسان رضوي ـ در اين ديدار با ارايه‌ي گزارشي از فعاليت‌هاي اين استان، گفت: خراسان رضوي از نظر تعداد زايران، دومين رتبه‌ي كشور را با 200 هزار زاير اعزامي به عربستان و عتبات عاليات در سال دارد و 51 درصد رواديد زايران در اين استان صادر مي‌شود.

او تأخير در پروازها و كمبود روحاني را از مشكلات اين استان دانست و اظهار كرد: براي افزايش آمار زايران عمره به آماده‌سازي تمام نهادها و سازمان‌هاي مربوط نياز است.

دكتر بحريني ـ نماينده‌ي امور روحانيون در استان خراسان رضوي ـ نيز در اين ديدار با بيان اين‌كه يك‌پنجم روحاني‌هاي كشور تحت پوشش اين معاونت قرار دارند، اظهار كرد: يك‌هزار نفر از اين روحاني‌ها در طرح آموزش الكترونيكي با هدف دانش‌افزايي و ارتقاي معنوي ثبت نام كرده‌اند.

او از تشكيل گروه‌هاي پاسخ به شبهات در اين معاونت خبر داد و گفت: پيشنهاد مي‌شود، اختيارات متناسب با مسؤوليت‌ها به معاونت‌ها در مناطق تفويض شود.

در ادامه‌ي اين ديدار، حجت‌الاسلام والمسلمين حسيني ـ نماينده‌ي امور بين‌الملل بعثه‌ي مقام معظم رهبري ـ بيان كرد: زايران تحصيل‌كرده براي حج شناسايي شده‌اند و 730 نفر از آن‌ها در خراسان با مدرك تحصيلات تكميلي يا مسلط به زبان‌هاي ديگر با معاونت امور روحانيون ارتباط دارند.

آيت‌الله ري‌شهري نيز در اين نشست، نوسازي نيروهاي انساني در برنامه‌هاي اجرايي و فرهنگي را مورد تأكيد قرار داد و گفت: استفاده از نيروهاي خارج از سازمان حج و زيارت و بعثه‌ي مقام معظم رهبري به‌صورت پروژه‌اي يا موردي مؤثر است و در سال نوآوري و شكوفايي لازم است، از تمام ظرفيت‌هاي فكري براي پيشبرد اهداف حج استفاده شود.

او با تأكيد بر ضرورت تقويت هماهنگي و همدلي ميان نيروهاي سازمان حج و زيارت و بعثه‌ي مقام معظم رهبري، اظهار داشت: تمركز كارهاي فرهنگي با وجود همراه ‌شدن امور اجرايي با فعاليت‌هاي فرهنگي اهميت دارد.

ري‌شهري با اشاره به مسأله‌ي تأخير در پروازهاي زايران، تأكيد كرد: حل اين مشكل از توان سازمان حج و زيارت و بعثه‌ي مقام معظم رهبري خارج است و پيشنهاد مي‌شود، اين موضوع براي حل شدن در سفرهاي رييس‌جمهور مطرح شود.

سرپرست زايران ايراني در عربستان درباره‌ي رفع كمبود نيروهاي روحاني، پيشنهاد كرد: بايد براي پرورش نيروي انساني، بخصوص روحاني برنامه‌ريزي شود و به نيروهايي كه به مناطق خاص سفر مي‌كنند، امتيازهايي داده شود.

او با بيان‌ اين‌كه راه‌اندازي رشته‌ي تبليغ در دانشگاه‌ها كه مورد تأكيد مقام معظم رهبري بوده است، به‌صورت جدي پي‌گيري مي‌شود، افزود: حتا ممكن است، دانشكده‌ي تبليغ راه‌اندازي شود و تلاش مي‌شود، سال ديگر اين موضوع اجرايي شود. هم‌چنين پيشنهاد اعطاي اختيارات به مناطق بررسي مي‌شود. در آينده نيز تسلط به زبان عربي و انگليسي از شرايط اعزام روحاني خواهد بود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن