تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820493169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دكتر خاموشي:پتانسيلهاي حوزه ديني بايد براي جامعه تبيين شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دكتر خاموشي:پتانسيلهاي حوزه ديني بايد براي جامعه تبيين شود
بجنورد - خبرگزاري مهر: رئيس سازمان تبليغات اسلامي گفت: اگر پتانسيلهاي حوزه ديني به درستي تببين شوند تعداد متقاضي براي اين بخش نيز افزايش يابد و با اين طرح، مشكلات ناشي از بيكاري و اشتغال نيز كمتر مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر در بجنورد، حجت الاسلام دكتر سيد مهدي خاموشي عصر امروز در مراسم اختتاميه دومين همايش مرزبابان عرصه دين در استان خراسان شمالي افزود:هم اكنون نگرشهايي كه براي تعليم و تربيت در حوزه ديني وجود دارد به نسبت ساير حوزه هاي علمي قوي نيست و اين به دليل عدم آشنايي با پتانسيلهاي موجود در حوزه هاي ديني است.

رئيس سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به ايجاد برخي شبهات در نسل جوانان از سوي دشمنان گفت: روحانيون و علماء بايد به شبهات نسل جوانان در موضوعات مختلف ديني پاسخ دهند.

حجت الاسلام خاموشي افزود: دشمنان با ايجاد شبهات در اذهان جوانان ما به دنبال نحله فكري در اين قشر هستند تا بتوانند از اين رهگذر به دين ما ضربه بزنند.

وي خاطرنشان كرد : براي پوشش تمام مساجد و حوزه هاي فرهنگي بايد نيروهاي حوزه ديني را افزايش دهيم و اين روند صرفا با ايجاد تغيير نگرشها نسبت به علوم ديني امكانپذير است.

72 هزار مسجد در كشور فعال هستند

خاموشي در بخش ديگري از سخنانش از فعاليت 72 هزار واحد مسجد در سطح كشور خبر داد.

وي اذعان داشت: اين در حاليست كه تعداد روحانيوني كه در حوزه هاي ديني ما در سطح ايران اشتغال دارند كمتر از تعداد مساجد فعال است و ما در اين زمينه با كمبود مواجه هستيم.

حجت الاسلام خاموشي خاطرنشان كرد: در چنين شرايطي همه ما روحانيون و طلاب حوزه ديني بايد با تقويت فرهنگ ديني به شهبات جوانان خود در عرصه هاي مختلف پاسخ مناسبي دهيم.

وي به مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي پيرامون پيوست فرهنگي اشاره كرد و گفت: براساس اين مصوبه تمام طرحهايي عمراني، اقتصادي، اجتماعي كه در كشور اجرا مي شود بايد داراي پيوست فرهنگي باشد.

خاموشي يادآور شد: در پيوست فرهنگي براي طرحهاي عمراني فرهنگسازي مدنظر است تا بتوانيم جلوي فركانس منفي كه قبل طرحهاي عمراني و اقتصادي ايجاد مي شود، گرفته شود.
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن