تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817061160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش کارشناسان نفتی بولیوی در ایران آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: آموزش کارشناسان صنعت نفت بولیوی گام نخست در تعمیق روابط دو کشور



شانا _ گروه نفت: رئیس آموزش مرکزی شرکت ملی نفت ایران در مراسم آغاز نخستین دوره بین المللی آموزش کارشناسان نفتی بولیوی توسط متخصصان ایرانی، آموزش این کارشناسان را نخستین گام در تعمیق روابط دو کشور برشمرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به محمودآباد، رئیس آموزش مرکزی شرکت ملی نفت ایران در این مراسم با بیان اینکه دو کشور ایران و بولیوی زمینه های مشترکی به خصوص در رسیدن به استقلال اقتصادی دارند، افزود: بر اساس تفاهم نامه ای بین روسای جمهوری های ایران و بولیوی، شرکت ملی نفت ایران بر خود لازم می داند تا با تکیه بر تجارب گرانبهایی که در سال های گذشته به دست آورده، به یاری کشورهای دوست خود به ویژه بولیوی بشتابد.

عبدالله عباسیان گفت: بر این اساس آموزش کارشناسان صنعت نفت بولیوی اولین گام برای تعمیق روابط دو کشور است تا بر اساس آن شرایط مناسب برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و آموزشی به کشور بولیوی فراهم آید.

وی اظهار کرد: سه شرکت اصلی وزارت نفت شامل نفت، پالایش و پخش فرآورده های نفتی و پتروشیمی برنامه آموزشی متنوع و بسیار خوبی را در مدت سه ماه طراحی کرده اند تا به اجرا درآید.

عباسیان گفت: امید است با اجرای این دوره آموزشی ایران سهم بسزایی در توانمند کردن کارشناسان صنعت نفت بولیوی داشته باشد.

اداره صنعت نفت ایران با کمک متخصصان داخلی

معاون مدیر منابع انسانی در آموزش و بهبود شرکت ملی نفت در این مراسم با بیان اینکه 32 سال پیش با وقوع انقلابی ضد استعماری، آمریکا از صنعت نفت ایران حذف شد، افزود: ما در این مدت تلاش کردیم این صنعت بزرگ را به کمک کارشناسان داخلی اداره کنیم.

محمد دیانت با بیان اینکه در حال حاضر با 100 درصد نیروهای ایرانی صنعت نفت را در بهترین وضع اداره کرده ایم، اظهار کرد: این در حالی است که برخی از کشورهای همسایه با کمک نیروهای خارجی نفت خود را اداره می کنند و در ارتقای صنعت نفت خود نیازمند کمک بیگانگان هستند.

وی گفت: ما سعی کرده ایم از هر جا که می توانیم دانش مورد نیاز این صنعت را به دست آورده و در ارتقای روزافزون این صنعت بکوشیم.

وی سپس به ارائه گزارشی در خصوص مراحل آموزش در صنعت نفت ایران اشاره کرد و افزود: آموزش مختص یک مرحله خاص نیست و ما سعی می کنیم همیشه در حال یادگیری بوده و دانش فنی را نیز به دیگران یاد دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد که کارشناسان بولیوی در مدت اقامت سه ماهه در ایران، با استفاده از برنامه های پیش بینی شده آموزشی با کوله باری از تجربه به کشورشان بازگردند.

عباس دفتری، مدیرکل آموزش، نیروی انسانی و توسعه وزارت نفت نیز در این مراسم افزود: ایران با شعار «می خواهیم و می توانیم» اکنون به جایی رسیده که در همه فعالیت ها در زمینه هایی چون اکتشاف، حفاری، توسعه، انتقال، عملیات پالایش و ... از صفر تا 100 درصد را توسط متخصصان خود انجام دهد.

وی افزود: اکنون ایران به جایی رسیده که با قدرت در زمینه های خدمات فنی و مهندسی در جهان عرض اندام کرده و حرفی برای گفتن دارد.

دفتری گفت: امیدواریم بتوانیم تجربیاتی که در طول 32 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با تلاش صنعتگران نفتی آن هم در شرایط تحریم به دست آورده ایم را در اختیار کشور بولیوی قرار دهیم.

توسعه منابع هیدروکربوری بولیوی با حمایت ایران در حال تحقق یافتن است

دکتر میرندا، سفیر بولیوی نیز در این مراسم گفت: روابط سیاسی بین ایران و بولیوی از سال 2008 میلادی و توسط روسای دو جمهوری ایران و بولیوی آغاز شد.

وی با بیان اینکه به گفته رئیس جمهور بولیوی «ما همکار می خواهیم نه رئیس» افزود: از متخصصان ایرانی می خواهیم تا با انتقال تکنولوژی به بولیوی به ما در خودکفایی صنعت نفت کمک کنند تا بر این اساس رویاهایمان در صنعت نفت محقق شود.

وی افزود: برای افزایش ارزش افزوده منابع طبیعی کشورمان با همکاری ایران پروژه های مختلفی را در حال اجرا داریم که از جمله می توان به ساخت کارخانه های لبنیات و بیمارستان های درجه 2 اشاره کرد.

سفیر بولیوی در ایران افزود: چیزی که بیش از همه برای کشور بولیوی اهمیت دارد توسعه منابع هیدروکربوری است که این امر مهم با حمایت ایران در حال تحقق یافتن است.

وی گفت: امیدواریم با حمایت متخصصان صنعت نفت ایران بتوانیم اکتشاف و استخراج و صنعتی کردن هیدروکربن ها را در برنامه های توسعه ای خود داشته باشیم.

وی امروز را روز بسیار مهمی برای کشور بولیوی عنوان کرد و افزود: امروز با حمایت شرکت ملی نفت ایران توانمند سازی نیروی انسانی مان را در ایران آغاز کردیم.

به گفته وی این توانمندسازی کمک می کند تا استخراج نفت بولیوی را بومی کنیم.

وی سپس در پایان از کارشناسان نفت بولیوی خواست تا تعهد دهند که تمامی تلاش خود را به کار گیرند تا صنعت نفت بولیوی مانند صنعت نفت ایران دوره ای درخشان را پشت سر بگذارند.

صنعت نفت ایران، جهانی است

نماینده هیئت بولیوی نیز در این مراسم گفت: کشور بولیوی از سال 2006 وارد پروسه ملی کردن نفت شده تا بر این اساس مخازن نفتی را در این کشور ملی کند.

ارنستو مرکادو افزود: ما مسئولیت داریم تا صنعت نفت را در کشورمان به طور کامل بومی کرده که بر همین اساس نیازمند کمک و حمایت کشور نفتی مانند ایران هستیم.

وی افزود: یکی از اهداف حضور ما در ایران این است که در زمینه انرژی به مانند ایران مستقل شویم و اما از متخصصان نفتی ایران نیز می خواهیم نسبت به کارشناسان صنعت نفت بولیوی اندکی صبر داشته باشند چرا که ما برای فراگیری بهینه نیاز به زمان داریم تا خود را با فناوری های نفتی ایران که بر اساس بالاترین استانداردهای روز جهانی است همگام سازیم.

در پایان این مراسم مولایی، رئیس امور اجرایی و معاون آموزش مرکزی شرکت ملی نفت ایران، توضیح جامعی در باره دوره های آموزشی سه ماهه ای که برای کارشناسان صنعت نفت بولیوی در نظر گرفته شده است، ارائه کرد و افزود: این دوره سه ماهه به صورت عملی و تئوری در محمود آباد و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری در رشته های اکتشاف، حفاری، مهندسی مخازن و بهره برداری انجام خواهد شد.

بولیوی کشوری واقع در آمریکای جنوبی است که با دارا بودن جمعیتی جوان چند سالی است که پروسه ملی شدن صنعت نفت را در کشور خود آغاز کرده است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 255]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن