تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820653226




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل صدا و سيماي مركز قزوين: 42 درصد برنامه‌هاي راديويي به موسيقي اختصاص دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل صدا و سيماي مركز قزوين: 42 درصد برنامه‌هاي راديويي به موسيقي اختصاص دارد
خبرگزاري فارس: مديركل صدا و سيماي مركز قزوين گفت: در حال حاضر 42 درصد برنامه‌هاي راديويي را موسيقي تشكيل مي‌دهد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، ابوالفضل معصومي‌فر پيش از ظهر امروز در مراسم توديع و معارفه معاون و مدير فرستنده راديويي مركز صدا و سيماي مركز قزوين كه در صدا و سيماي قزوين برگزار شد، بيان داشت: مأموريت اصلي و اساسي رسانه صدا و سيما، مديريت افكار عمومي و هدايت فرهنگي عمومي جامعه است كه در سه حوزه راديو، تلويزيون و خبر خلاصه مي‌شود.
وي ادامه داد: اگر چه تلويزيون جذابيت و جايگاه خاصي در بين خانواده‌ها دارد ولي با حضور تلويزيون، راديو نقش خود را از دست نداده است زيرا مزيت‌هايي دارد كه آن را نسبت به ديگر رسانه‌ها برجسته‌تر مي‌كند.
مديركل صدا و سيماي مركز قزوين اضافه كرد: در دسترس بودن راديو، ارزان بودن آن و امكان اينكه مخاطب در حين كار به اين رسانه گوش فرا دهد، موجب شده تا راديو رسانه‌اي تاثيرگذار و پرمخاطب باشد.
وي افزود: راديو رسانه‌اي گرم و صميمي است كه بر اساس نظرسنجي‌ها، به لحاظ محتوايي نسبت به تلويزيون نفوذ بيشتري دارد و به لحاظ تاثيرگذاري در محتوا نسبت به تلويزيون موفق‌تر عمل كرده است.
معصومي‌فر يادآور شد: يكي از ويژگي‌هاي مهم راديو اين است كه مخاطب مي‌تواند از تخيل خود نيز استفاده كند و با توجه به صدايي كه مي‌شوند آن تصوير را در ذهن خود مجسم كند.
وي تأكيد كرد: براي اينكه بتوانيم در رسانه راديو موفق عمل كنيم بايد مزيت‌هاي آن را شناخته و بر اساس آن حركت كنيم.
مديركل صدا و سيماي مركز قزوين با اشاره به اهميت توجه به موسيقي برنامه‌هاي راديويي اظهار داشت: در حال حاضر 42 درصد برنامه‌هاي راديويي را موسيقي تشكيل مي‌دهد و يكي از اجزاي مهم برنامه‌هاي راديويي، موسيقي است كه تأثير مثبت و منفي بسياري بر مخاطب دارد از اين رو بايد در حوزه راديو به تناسب موسيقي با متن و فضاي برنامه بسيار توجه داشت.
وي عنوان داشت: يكي از اصول مهم در برنامه‌سازي موسيقي است و در سياست جديد سازمان صدا و سيما نيز ما مكلف شده‌ايم در بحث استفاده و انتخاب موسيقي در برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني از نگاه كارشناسان متخصص استفاده كنيم.
معصومي‌فر اعلام كرد: يكي ديگر از مسائل مهم در برنامه‌هاي راديويي، كيفيت صدا است كه در اين بخش نيازمند نگاه حرفه‌اي هستيم و با توجه به اينكه اكثر تجهيزات ما در حوزه صدا، ديجيتال است بايد آموزش لازم در اين خصوص صورت گيرد تا هرگز صداي بي‌كيفيت بر روي آنتن نداشته باشيم.
وي با اشاره به لزوم پرهيز از مطالب سطحي در رسانه راديو بيان داشت: مخاطبان راديو آنچه از اين رسانه پخش مي‌شود را به عنوان معيار و سند مي‌دانند از اين رو ما بايد از پرداخت سطحي به مطالب بپرهيزيم و وظيفه داريم در صحت، درستي و پژوهش مطالب در حوزه راديو و تلويزيون نگاه عميق داشته باشيم.
مديركل صدا و سيماي مركز قزوين تأكيد كرد: راديو بايد به روز باشد و از حوادث و اتفاقاتي كه در شهر رخ مي‌دهد زودتر از ديگران آگاه شود و نسبت به جريان و تحولات اطرافش حساس باشد و با شناخت درست نيازهاي مردم، مخاطبان بيشتري را جذب كند.
وي خاطر نشان ساخت: اميدوارم به نقطه‌اي برسيم كه راديو يك رسانه جريان‌ساز باشد.
در ادامه معاون صداي صدا و سيماي مركز قزوين اظهار داشت: فعاليت سربازان فرهنگي رسانه محدوده جغرافيايي ندارد و بايد از ارزش‌ها و نظام مقدس جمهوري اسلامي دفاع كنند.
حميد قرباني‌جم افزود: رسانه راديو رسانه محترمي است كه انسان‌هايي كه در آن فعاليت دارند قابل احترام هستند و سلامت، صداقت، حرمت، وفاداري و سخت كوشي از ويژگي‌هاي رسانه راديو است.
وي تصريح كرد: شبكه‌هاي استاني راديو در هدايت افكار عمومي نقش مهمي دارند به طوري كه مي‌توانند نقش موثري در مقابله با ناتوي فرهنگي ايفا كنند و در جهت حفظ آداب و رسوم و باورها گام بردارند.
معاون صداي صدا و سيماي مركز قزوين در پايان اعلام كرد: شبكه استاني صداي قزوين نيز تلاش مي‌كند تا نقش موثري در ارتقاي فرهنگي عمومي جامعه ايفا كند و با شعار يك گام به جلو برنامه‌هاي خود را پيش خواهد گرفت.
گفتني است در پايان اين مراسم از محمدمهدي توكل، معاون اسبق صداي صدا و سيماي مركز قزوين تقدير به عمل آمد و حميد قرباني‌جم و حسن شاملو به عنوان معاون صدا و مدير فرستنده راديويي صدا و سيماي مركز قزوين معرفي شدند.
انتهاي پيام/ف
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن