تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817012189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بمب ماكاداميا با رويه ي هفت دقيقه اي نارنجي(تصويري) : انواع شيرينی ، رولت و کیک های تر


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین:
بمب ماكاداميابا رويه ي هفت دقيقه اي نارنجي
 
بمب ها تركيبي از بستي هاي گوناگون هستند كه به رنگ هاي الوان و در قالب هايي به شكل كاسه هاي گرد و گود و با ديواره هاي بلند تهيه مي شوند. تركيب مايه ي اصلي بمب، خامه، آجيل و خلال شيرين شده ي پوست مركبات و يا ميوه هاي كمپوت شده، شكلات رنده شده و يا مرباي بدون شهد مي باشد. با كمي حوصله و اندكي تجربه مي توانيد اين دسر چشمگير را درست كنيد و پس از آماده شدن با رويه ي هفت دقيقه اي كه رويه اي خوشمزه و مخصوص فريزر نيز مي باشد روي آن را پوشش داده و در فريزر نگهداري كنيد تا هنگام پذيرايي بمب شما آماده و در گرماي تابستان پذيراي مهمان هاي خوش سليقه ي خود باشيد.

طرز تهيه:
 
ابتدا كف قالب را با قطعه اي از كاغذ روغني بپوشانيد و قالب را در يخچال قرار دهيد. مي توانيد براي تهيه ي بمب از چهار رنگ بستني متفاوت كه مي تواند سوفله گلاسه هاي فرانسوي، بستني هاي ايتاليايي و يا بستني هاي موجود در بازار باشد، استفاده كنيد.
ابتدا بستني مورد نظر را روي ميز كار قرار دهيد تا كمي نرم شود سپس قالب را از يخچال خارج نموده، كف و ديواره هاي قالب را با قشر نازكي به ضخامت دو سانتي متر از بستني بپوشانيد و بلافاصله قالب را در فريزر قرار دهيد تا بسته و شكل خود را نگهدارد.
در اين فاصله بستني مورد نظر بعدي را روي ميز كار قرار دهيد تا نرم شود سپس قالب را از فريزر خارج نموده و مجدداً قشر نازك ديگري از بستني نرم شده ي دوم را روي بستني قبلي بكشيد و مجدداً قالب را در فريزر قرار دهيد به همين ترتيب و با همين روش بستني هاي مورد نظر را لايه لايه روي هم كشيده و در فريزر قرار دهيد تا كاملاً ببندد و دقت فرماييد حفره ي ميان بمب (براي پر كردن مايه ي اصلي بمب) خالي بماند. در انتها براي تهيه ي مايه ي اصلي بمب، به شرح ذيل عمل كنيد:


مواد لازم مايه ي اصلي بمب:
 
شكر: يك سوم پيمانه
آب: يك سوم پيمانه
زرده ي تخم مرغ: 3 عدد
خامه ي كم چرب: يك پيمانه
وانيل: اندكي
سفيده ي تخم مرغ: يك عدد
مرباي پوست مركبات: يك قاشق سوپخوري، ريز خرد شده
ماكادامياي خرد شده: 2 قاشق سوپخوري
خلال پسته ي خرد شده: يك و نيم قاشق سوپخوري
مغز گردوي خرد شده: يك قاشق سوپخوري

طرز تهيه ي مايه ي اصلي بمب:
 
شكر و آب را روي حرارت كم قرار دهيد تا قوام بيايد سپس از روي حرارت برداريد.
زرده هاي تخم مرغ را با همزن برقي بزنيد تا روشن شود سپس شربت فوق را به تدريج اضافه كنيد و به زدن ادامه دهيد تا حجم مايه زياد شود.
ظرف محتوي مايه ي زرده را روي بخار آب جوش قرار دهيد و به روش بن ماري آن را با همزن برقي بزنيد تا مايه روشن و غليظ شده و حجم آن بيشتر شود. سپس مايه را از روي بخار برداشته و مرتب بزنيد تا سرد شود (اين عمل را مي توانيد داخل آب يخ انجام دهيد). خامه را با وانيل بزنيد تا فرم بگيرد.
سفيده ي تخم مرغ را هم بزنيد تا سفيد و سفت شده و شكل خود را نگهدارد. مايه ي زرده هاي خنك شده را با خامه ي فرم گرفته به روش دوراني نيمه مخلوط و با سفيده ي زده شده و مرباي پوست مركبات و ماكادامياي خرد شده و خلال پسته و مغز گردوي خرد شده به روش دوراني مخلوط كنيد. مايه ي حاصله را در حفره ي وسط بمب بريزيد و روي آن را بپوشانيد و قالب را در فريزر قرار دهيد تا ببندد.
هنگام مصرف ابتدا دور تا دور بمب را آزاد كرده و قالب را به روي ظرف زيبايي برگردانيد و به وسيله ي يك حوله ي داغ قالب را از بمب جدا كنيد و سطح روي بمب را با رويه ي هفت دقيقه اي نارنجي پوشانده و با ترافل هاي رنگي يا مرواريد هاي خوراكي تزيين و سپس سرو نماييد.


رويه ي هفت دقيقه اي نارنجي
 

مواد لازم:
 
سفيده ي تخم مرغ: 2 عدد
كرم تارتار: يك چهارم قاشق چايخوري
آب سرد: يك سوم پيمانه
شكر: سه چهارم پيمانه
نمك: يك دوازدهم قاشق چايخوري
رنگ نارنجي خواركي (مجاز): اندكي
وانيل: اندكي

طرز تهيه:
 
رويه ي هفت دقيقه اي، خوشمزه و قابل نگهداري در فريزر بوده و حتي براي كيك ها و ساير دسرها هم استفاده مي شود. موارد مصرف آن بسيار زياد و قابل توجه مي باشد و در صورت دلخواه مي توانيد آن را به رنگ هاي متنوع و نيز با طعم هاي مورد علاقه تهيه كنيد. براي تهيه ي اين رويه، كاسه اي را انتخاب كنيد كه روي دهانه ي قابلمه ي محتوي آب جوش قرار گيرد و ضمناً آب جوش محتواي قابلمه با كف كاسه (انتهاي كاسه) فاصله داشته باشد.
دقت كنيد حرارت زير قابلمه بسيار كم باشد. ابتدا كليه ي مواد را غير از وانيل در كاسه بريزيد (كاسه ي نسوز) و با درجه ي كم همزن برقي به مدت 30 ثانيه بزنيد سپس كاسه را روي دهانه ي قابلمه قرار دهيد و به روش بن ماري به مدت 7 دقيقه و با درجه ي متوسط همزن برقي و از يك جهت بزنيد تا مايه پف كرده و غليظ شود. سپس كاسه را از روي بخار برداشته و روي ميز كار قرار دهيد و وانيل را اضافه كنيد و براي دو دقيقه ي ديگر به زدن ادامه دهيد. سپس آن را در يخچال قرار دهيد تا سرد شود. تمامي سطح بمب را با اين رويه روكش كنيد و بمب را در فريزر قرار دهيد. هنگام مصرف روي آن را با ترافل هاي رنگي يا مرواريد هاي خوراكي تزيين نموده و سپس سرو كنيد.

نكته:
 
1ـ ماكاداميا ميوه اي شبيه به فندق و متعلق به هاوايي و استراليا مي باشد و مغز آن در بستني ها، شكلات و ... استفاده مي شود. بخاطر قيمت بسيار گران آن به گران ترين آجيل (خشكبار) شهرت پيدا كرده است. ماكاداميا براي كاهش كلسترول خون بسيار مفيد بوده و از اين نظر بسيار ارزشمند است. شما مي توانيد فندق تُست شده ي خرد شده را در مواد لازم جايگزين ماكاداميا نماييد.
2ـ براي تهيه ي رويه ي هفت دقيقه اي قهوه مي توانيد از ابتدا يك قاشق سوپخوري قهوه ي فوري را به مواد اضافه كنيد و مانند دستورالعمل فوق عمل نماييد.
منبع: ماهنامه ي هنر آشپزي،

دوستان
با اجازه پستهای تعریف و تمجید و پستهایی که به این تاپیک ارتباط نداشت حذف شد
ممنون میشم که فقط با زدن دکمه تشکر یا محبوبیت از دوستان هنرمندمون تقدیر کنید






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3295]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن