تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816859850




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشكلات و راهكارهاي توسعه صنعت گردشگري استان گيلان بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مشكلات و راهكارهاي توسعه صنعت گردشگري استان گيلان بررسي شد
رشت - خبرگزاري مهر: مشكلات و راهكارهاي توسعه صنعت گردشگري شامگاه شنبه با حضور اعضاي مجمع نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در استان و مسئولان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان در رشت بررسي شد.

به گزارش خبرنگار مهر در رشت، در اين نشست مسائلي همچون مناطق نمونه گردشگري، سرمايه گذاري در مناطق نمونه گردشگري، ساخت هتل، متل، مجتمع هاي بين راهي، سرويس هاي بهداشتي، بهره برداري منابع طبيعي، فرهنگي و تاريخي، تقويت زيرساختهاي صنعت گردشگري، حفاظت بيشتر از ميراث فرهنگي، آزادي سازي حريم دريا و غيره مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

نماينده مردم لاهيجان و سياهكل در مجلس در اين نشست ضمن تاكيد بر حفظ و پاسداشت آثار با ارزش تاريخي، خواستار توجه بيشتر به راهكارهايي در خصوص توسعه و رونق صنعت گردشگري در استان شد.

يوسف قاسمي همچنين با اشاره به اينكه تعامل و آگاهي تمامي اقشار مردم يكي از عوامل موثر در حفظ ميراث فرهنگي با ارزش است، افزود: با پرداخت تسهيلات بانكي كم بهره به ساكنين بافت تاريخي، مشاركت و همكاري سازمان و مردم پررنگ تر خواهد شد.

وي در ادامه همچنين به پروژه هاي مصوب سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به استان در بخش گردشگري اشاره كرد و گفت:اجراي اين پروژه ها زمينه ساز تحول اساسي در توسعه ارتقاء جايگاه استان در سطح ملي است.

نماينده مردم لاهيجان و سياهكل در مجلس هشتم، بافت طبيعي اين منطقه را يكي از زيباترين مناطق گردشگري كشور ياد كرد و گفت: محور سياهكل ديلمان گردنه اسپيلي معروف به گاوديلان، غار ديارجان، مناطق تي تي كاروانسرايي و حمام ديلمان و آبشار لونك ازمناطق ديدني اين شهرستان است.

قاسمي خاطر نشان كرد: از مجموع 60 نقطه گردشگري مصوب دور اول سفر هيئت دولت به گيلان، سه منطقه شامل گردنه اسپيلي، تي تي كاروانسرا، منطقه اسپيلي در شهرستان سياهكل قراردارد.

نماينده مردم بندرانزلي در شوراي اسلامي نيز گفت: آثار باستاني، مناطق و مراكز گردشگري به حمايتهاي بيشتري نياز دارند.

حسن خسته بند افزود: وجود آثار تاريخي و باستاني بديع و ظرفيتهاي بكر ميراث فرهنگي در نقاط مختلف استان به ويژه شهرستان انزلي نيازمند توجهي ويژه است.

وي همچنين گفت: مسئولان ميراث فرهنگي استان براي شناسايي و شكوفايي مجموعه استعدادها و قابليتهاي سياحتي و توريستي موجود در مناطق مختلف شهري و نيز روستايي سطح اين شهرستان مستعد و ترانزيتي بايد بيشتر تلاش كنند.

وي همچنين با اشاره به تاثير گذاري اصولي برنامه هاي گردشگري و توريستي در تقويت ساختار اقتصادي و نيز بهبود وضعيت معيشتي مردم، خاطرنشان كرد: در اجراي تمامي اهداف و برنامه هاي توريستي و گردشگري بايد حدود ماهيت فرهنگي و اصالت اصول اعتقادي و اخلاقي مردم نيز به عنوان يك مقوله حياتي، مورد اولويت و توجه كافي و موثر قرار گيرد.

ن‍م‍‍اي‍ن‍ده‌ م‍ردم‌ رودسر و املش در مجلس هم گفت: گردشگري ب‍‍ه‍ت‍ري‍ن‌ ف‍رص‍ت‌ براي توسعه و شكوفايي استان گيلان است و بايد زير ساختهاي لازم اين صنعت به خوبي در منطقه فراهم شود.

اسدالله عباسي افزود: موقعيت جغرافيايي و ترانزيتي استان و پتانسيل‌هاي توريستي و گردشگري اين منطقه نيازمند اجراي دقيق و به موقع طرح‌هاي گردشگري براي توسعه صنعت توريسم دراين منطقه است.

وي، همچنين به هنر صنايع دستي استان اشاره كرد و بيان داشت: صنايع دستي به عنوان ميراث نياكان، هنر و ابتكارات مردم كشور ما بعد از انقلاب رشد خيلي خوبي داشته ولي همچنان با نقطه مطلوب فاصله زيادي دارد.

وي گفت: استعدادها، هنرها، ابتكارات، خلاقيت در زمينه هاي مختلف صنايع دستي در كشور فراهم است و با اندك توجه و حمايت علاوه بر تامين مصرف داخلي مي توان به خارج كشور صادر و ارز مناسبي را عايد كشور كرد.

عباسي همچنين به مقوله سرمايه گذاري در بخش گردشگري اشاره كرد و افزود: در چند ساله اخير سرمايه گذاري خوبي در زمينه احداث هتل هاي مناسب، مجتمعهاي فرهنگي، هنري و گردشگري براي اسكان گردشگران احداث شده است.

وي ادامه داد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز خيلي خوب عمل كرده و وام هاي مناسب و كم بهره در اختيار صاحبان سرمايه گذاري قرار داده و مي دهد.

نماينده مردم آستانه اشرفيه در مجلس نيز در اين نشست گفت: شهرستان آستانه اشرفيه يك شهر توريستي زيارتي است و كاركرد مهم اين شهرپيوندي معنوي و وحدت بخش ميان همه آحاد مردم است.

مهدي صادق افزود: غناي فرهنگي - تاريخي و توان اقتصادي موجود و ويژگي‌هاي گردشگري اين شهر، نقش مهمي در فرآيند توسعه استان مي تواند ايفا ‌كند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان نيز با اشاره به اينكه بايد به بخش گردشگري نگاه حرفه اي شود، گفت: رويكرد مسئولان بايد تغيير كرده و توجه ويژه به موضوع گردشگري داشته باشند.

محمدحسين مهدي پوراظهار داشت: در سازمان ميراث فرهنگي گيلان استراتژي‌ها و اهداف كوتاه و بلند مدت در حوزه گردشگري تعريف شد و در اين راستا گامهاي اساسي نيز برداشته شده است.

مهدي پور تصريح كرد: توسعه گردشگري در هر سطحي به اقتصاد، اشتغال، جوامع محلي، بازار،هتل ها، مراكز اقامتي و ساير مراكز خدماتي فوايد بسيار و ارزش افزوده زيادي خواهد داشت.

وي همچنين به شناسايي ۶۰‬ منطقه نمونه گردشگري در گيلان اشاره كرد و گفت: اين مناطق بعد از مطالعه با حفظ موازين لازم از جمله ملاحظات زيست محيطي در اختيار سرمايه‌گذاران قرار مي‌گيرد.

مهدي پور بيان داشت: دولت و سازمان ميراث فرهنگي تنها زيرساختها را فراهم مي‌كند و تمام سرمايه‌گذاري توسط بخش خصوصي صورت خواهد گرفت.

رئيس سازمان ميراث، صنايع دستي و گردشگري گيلان يادآور شد: در حال حاضر افزون بر 54 گروه سرمايه‌گذار مشغول مطالعه روي مناطق نمونه استان هستند.

وي تصريح كرد: زمينهايي كه در محدوده مناطق نمونه گردشگري در اختيار سازمان ميراث و جهاد كشاورزي قرار دارد براي ‌ايجاد تاسيسات فرهنگي، اقامتي، تجاري و ورزشي به ‌صورت اجاره در اختيار سرمايه‌گذار قرار مي‌گيرد.

مهدي پور، تضمين اصل و فرع آورده‌هاي سرمايه‌گذاران خارجي از طريق سازمان مركزي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور، بانك مركزي و سازمان اقتصاد و دارايي را از ديگر تسهيلات اين سازمان عنوان كرد.

استان گيلان از قطبهاي گردشگري كشور به شمار مي‌رود كه سالانه بيش از پنج ميليون گردشگر را از نقاط مختلف كشور به خود جذب مي‌كند.
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 552]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن