تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821081240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقایسه مزدا 3 و هیوندا آوانته


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: compare-between-mazda-3--hyundai-avante.jpg]

کمپانی : در مقایسه دو کمپانی مزدا ژاپن و هیوندای کره جنوبی ، کمپانی مزدا ژاپن در جایگاهی بالاتر قرار داشته و صاحب امتیاز این بخش می باشد . در ضمن هیوندا النترا نام دیگر هیوندا آوانته در بازارهای غربی می باشد .
طراحی بدنه : مزدا 3 با طرح اسپرتی خود دارای جایگاهی متفاوت با هیوندای آوانته که دارای طرحی نیمه کلاسیک و خانوادگی است می باشد اما در مقایسه طراحی بدنه میان خودرو آوانته و خودروی مزدا 3 با توجه به بیشتر دیده شدن اصول طراحی روز در مزدا 3 ، مزدا 3 صاحب امتیاز این بخش می باشد .
طراحی داخلی : از نظر سلیقه عمومی ، قالب افراد طراحی داخلی مزدا 3 را بسیار جذاب و مدرن تر از آوانته می دانند و در نگاه کارشناسی این طراحی بجز زیبائی شامل مباحث دیگری همچون ایجاد ارگونومی و ایمنی بالاتر می باشد بنابراین مزدا 3 از این حیث در سطحی بالاتر از هیوندا آوانته قرار می گیرد .
ایمنی : هر دو خودرو صاحب 4 ستاره از 5 ستاره ایمنی می باشند که با توجه به برابری مجموع ستاره ها در بررسی جزئیات ایمنی مزدا سه خودروئی ایمنی تر از آوانته می باشد .
ارگونومی : مزدا 3 نزدیک تر به اصول طراحی ارگونومیک روز بوده و از این بابت تفاوت قابل توجهی با هیوندا آوانته دارد .
موتور : متغیر بودن سوپاپ ها در این دو موتور 2 لیتری هر دوی آنها را نزدیک به هم کرده اما وجود پیستون های لو کامپرس و مکانیسم ورود گردابی هوا با تشدید بیشتر در مجموع موتور مزدا را دارای قدرت و واکنش سریع تری نسبت به هیوندا آوانته کرده . مزدا با 3 نیوتن متر تورک بیشتر در دور برابر 4500 با اوانته و 7 اسب بخار در مازاد دور 500 ، نیروی بیشتر ، در قیاس با آوانته قرار دارد .
گیربکس : در گیربکس های اتومات ، مزدا 3 دارای گیربکسی با وضعیت تیپ ترونیک و بسیار مدرن تر از گیربکس آوانته اتومات می باشد و فاصله کم و سرعت زیاد تعویض دنده ها و همین طور در وضعیت تیپ ترونیک انجام نشدن تعویض در red line از برتری های گیربکس مزدا 3 می باشد و در گیربکس دستی با موجود نبودن مزدا 3 با گیربکس دستی در بازار ایران شاید مقایسه بی نتیجه باشد اما با توجه به اطلاعات موجود مزدا 3 دارای گیربکس دستی برتری در قیاس با آوانته می باشد هر چند آوانته نیز دارای گیربکسی بسیار مطلوب است .
ساسپنشن : هدف اول تعلیق در مزدا 3 اسپرتی بودن و هندلینگ بالاست و این باعث سختی عملکرد این تعلیق و ایجاد کوبش در خودرو مزدا 3 شده اما آوانته در کنار هندلینگ ، آسایش و نرمی خودرو را نیز در نظر گرفته و در نهایت ترکیبی بسیار مطلوب از این دو را در کنار هم گرد آورده اما در وظیفه اصلی ساسپنشن که همان ایجاد پایداری و قابلیت های فرمان پذیریست مزدا 3 موفق تر بوده .
ترمز : ترمز در این دو خودرو از یک مکانیسم برابر برخوردار بوده و هردو در یک سطح می باشند اما هیوندای آوانته صاحب ترمز تقریبا برتری در سرعت های بالا بوده و توقف نسبتا سریع تری را ایجاد می کند .
سیستم های پایداری : هر دو خودرو فاقد سیستم های پایداری می باشند .
آپشن : مزدا 3 دارای آپشن های بیشتر حتی در تیپ های ساده خود نسبت به هیوندا آوانته است . مزدا 3 دارای تیپ های 1، 2 و 3 بوده که از لحاظ فنی برابر و تنها در آپشن تفاوت دارند .
تست درایو : هیوندا آوانته با گیربکس دستی عملکرد اسپرتی و سریع تری نسبت به مزدا 3 با گیربکس اتومات دارد اما در آوانته با گیربکس اتومات شاهد عکس این موضوع بوده و مزدا 3 دارای عملکرد بسیار بهتریست . کیفیت و لذت سواری در هیوندا اوانته بالاتر از مزدا سه بوده و فرمان پذیری مزدا 3 بهتر از آوانته ، با توجه به اختلاف قیمت میان این دو خودرو انتخاب آوانته کار غلطی نیست اما زیبائی ، استهلاک کم ، آپشن های زیاد ، بازار مناسب خرید و فروش ، خدمات قابل قبول و تقریبا به روز بودن مزدا 3 باعث انتخاب بیشتر افراد در این خودرو شده اما انتخاب بنده میان این دو خودرو ، هیوندا آوانته با گیربکس دستی است .
نویسنده : بهروز شریفیان






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3355]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن