تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816363191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به فعاليت‌هاي پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: نگاهي به فعاليت‌هاي پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامي
گروه فعاليت‌هاي قرآني: پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامي سعي دارد با رويكردي پژوهشي اقداماتي را در جهت پيشرفت و تعميق فعاليت‌هاي قرآني، ادبيات عربي و فلسفه و كلام به انجام ‌رساند، گزارش حاضر مختصري از فعاليت‌هاي اين پژوهشكده را دربر مي‌گيرد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، پژوهشكده قرآن و عترت وابسته به معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي از سال 1371 با عنوان مركز پژوهش‌ها و فعاليت‌هاي قرآن و عترت تاكنون تمامي فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه آزاد اسلامي را تحت پوشش قرار داده و ضمن ساماندهي فعاليت‌هاي قرآني در اين حوزه، تعاملات مناسبي با ديگر نهادهاي قرآني داشته است.

انتشار مجله علمي ـ پژوهشي «صحيفه مبين»، توسعه سايت قرآني ـ تخصصي «تسنيم» و تشكيل بانك اطلاعات پايان‌نامه‌هاي قرآني، اجراي طرح كتابخانه ديجيتال و دسترسي پژوهشگران و علاقه‌مندان به بيش از 35 هزار عنوان از كتاب‌ها و منابع معتبر اسلامي و قرآني، آرشيو سمعي و بصري و فعاليت‌هاي پژوهشي ديگر سبب شده است كه جامعه دانشگاهي و قرآن‌پژوه كشور به اين پژوهشكده به ديده اعتبار بنگرند.

تمامي اين فعاليت‌ها باعث شد تا در دي‌ماه سال 1386 مركز پژوهش‌ها و فعاليت‌هاي قرآن و عترت از سوي شوراي گسترش آموزش عالي به پژوهشكده قرآن و عترت ارتقا يابد، اين پژوهشكده قرآني سعي دارد تا علاوه بر ادامه فعاليت‌هاي قرآن و عترت با رويكرد پژوهشي اقداماتي را در جهت پيشرفت و تعميق فعاليت‌هاي قرآني، زبان و ادبيات عربي و فلسفه و كلام به انجام رساند.

تدوين اساسنامه پژوهشكده قرآن و حديث براساس استانداردهاي علمي و پژوهشي، تشكيل گروه‌هاي پژوهشي علوم قرآن و حديث، زبان و ادبيات عربي و فلسفه و كلام، تشكيل شوراي پژوهشي متشكل از استادان دانشگاه‌ها و پژوهشگران برجسته كشور درحوزه‌هاي ياد شده و همكاري با دانشگاه‌ها، پژوهشكده‌ها و ديگر مراكز علمي و پژوهشي در جهت تاليف منابع مورد نياز در حوزه‌ ياد شده از جمله فعاليت‌هاي اين پژوهشكده است.

همچنين انعقاد قرارداد با مولفان و دانشمندان جهت تاليف كتب و احياي نسخ خطي معتبر در حوزه‌هاي علوم قرآني و حديث، زبان و ادبيات عربي و فلسفه و كلام، جذب اعضاي هيأت علمي پژوهشي جهت تعمق فعاليت‌هاي پژوهشي در زمينه‌هاي ياد شده، همكاري با معاونت پژوهشي دانشگاه در جهت اجراي طرح‌هاي پژوهشي در زمينه‌هاي مختلف و باتوجه به نيازهاي موجود و برگزاري كرسي‌هاي نظريه‌پردازي در زمينه‌هاي پژوهشي ياد شده با استفاده از ديدگاه‌هاي دانشمندان و پژوهشگران داخلي و خارجي از ديگر فعاليت‌هاي پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامي است.

همچنين تجهيز كتابخانه پژوهشكده و تامين منابع مورد نياز پژوهشگران و استادان دانشگاه، تكميل بانك اطلاعاتي پايان‌نامه‌هاي دانشگاهي در حوزه‌هاي ياد شده، برگزاري همايش‌هاي موثر در داخل و خارج از كشور در جهت ارتقاي پژوهش‌هاي ديني و ديگر علوم انساني از جمله همايش زبان قرآن، مطالعات فرهنگي و زبان‌شناختي و تلاش در جهت ارتقاي پژوهشكده قرآن و عترت به پژوهشگاه در طي دو سال آينده، از ديگر مواردي كه مي‌توان به آن‌ها اشاره كرد.

پژوهشكده قرآن و عترت فعاليت‌هاي پيشين را با رويكردي پژوهشي ادامه خواهد داد و در اين راستا از دانشمندان و فرهيختگان بيش از پيش بهره خواهد برد و از جمله اقداماتي كه سال‌ها در برنامه فعاليت‌هاي اين پژوهشكده بوده است مي‌توان به برگزاري اختتاميه بخش شفاهي مسابقات قرآن و عترت (استادان ودانشجويان در ارديبهشت ماه سال 87 در واحد شاهرود، برگزاري مرحله نهايي نهمين جشنواره قرآن و عترت (بخش شفاهي) ويژه استادان و چهاردهمين دوره مسابقات قرآن و عترت ويژه دانشجويان و طلاب حوزه‌هاي علميه سراسر كشور و اختتاميه آن اشاره كرد.

همچنين برگزاري مرحله نهايي نهمين جشنواره قرآن و عترت ويژه استادان و اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌هاي سراسر كشور (بخش كتبي) و چهاردهمين دوره مسابقات قرآن و عترت ويژه دانشجويان و طلاب حوزه‌هاي علميه كشور در خردادماه سال 87، برگزاري مرحله منطقه‌اي دهمين جشنواره قرآن و عترت (بخش شفاهي) ويژه استادان و پانزدهمين دوره مسابقات قرآن و عترت ويژه دانشجويان و طلاب حوزه‌هاي علميه سراسر كشور و اختتاميه آن از ديگر فعاليت‌هاي قرآني اين پژوهشكده است.

برگزاري همايش مسئولان كانون‌هاي قرآن و عترت سراسر كشور، برگزاري اختتاميه مسابقات كتبي قرآن و عترت چهاردهمين دوره دانشجويان و نهمين دوره استادان، برگزاري مصاحبه متقاضيان تدريس درس آشنايي با قرآن كريم و تنظيم آيين‌نامه پانزدهيمن دوره مسابقات و دهمين جشنواره قرآن و عترت (كتبي، شفاهي، هنر و ادبيات ديني و پژوهشي) به عهده پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامي است.

همچنين پژوهشكده قرآن و عترت اقدام به چاپ كتاب‌هاي آموزشي تفسير سوره لقمان و قرائت قرآن كريم، چاپ و توزيع كتاب‌هاي مسابقات قرآن و عترت، برگزاري كارگاه آموزشي مدرسان قرآن كريم به صورت منطقه‌اي، برگزاري همايش و كارگاه آموزشي مسئولان كانون‌هاي قرآن و عترت (به صورت منطقه‌اي)، تكميل اطلاعات مربوط به مسئولان كانون‌هاي قرآن و عترت و تعيين سرفصل براي برگزاري آزمون جامع دوره‌هاي آموزشي خاتم‌الانبياء كرده است.

از ديگر فعاليت‌هاي اين پژوهشكده مي‌توان به بازديد از واحدهاي مناطق جهت شناسايي امكانات و استعدادهاي موجود در واحدهاي تابعه، برگزاري مرحله مقدماتي دهمين جشنواره قرآن و عترت ويژه استادان و اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌هاي سراسر كشور (بخش كتبي) و پانزدهمين دوره مسابقات قرآن و عترت ويژه دانشجويان و طلاب حوزه‌هاي علميه كشور، شركت در نمايشگاه آثار هنري و پژوهشي به مناسبت يادمان فاجعه زلزله بم و شركت در نمايشگاه آثار هنري نماز در حاشيه همايش مديران فرهنگي اشاره كرد.

و نيز برگزاري جلسات توجيهي آيين‌نامه هنر و ادبيات ديني در كنار كارگاه آموزشي سايت تسنيم در محل مناطق دوازده‌گانه هر ماه، برگزاري سالانه جشنواره كشوري هنر و ادبيات ديني، برپايي نمايشگاه آثار هنري منتخبان چهاردهمين جشنواره هنر و ادبيات ديني، داوري بخش اجراي نمايش و برگزاري اختتاميه سيزدهمين جشنواره هنر و ادبيات ديني توسط پژوهشكده قرآن و عترت انجام شده است.

شركت در شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، چاپ و انتشار شماره‌هاي 40،41 و 42 مجله علمي ـ پژوهشي صحيفه مبين، برگزاري نشست‌هاي علمي ـ تخصصي درباره مباحث قرآني از خردادماه تا اسفندماه 87، برگزاري همايش‌هاي مختلف براساس نام‌گذاري سال87 به نام سال نوآوري و شكوفايي، برگزاري مسابقه براي دانشجويان خارج از كشور از طريق سايت تسنيم و برگزاري مسابقات قرآني به صورت مجازي نيز از ديگر اقدامات پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامي است.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن