تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819090766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش 31 درصدي اعتبارات يارانه‌ها در لايحه بودجه 90


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[/align]
اعتبار يارانه‌ها در لايحه بودجه سال آينده داراي نكاتي قابل توجه است. در اجراي ماده 5 قانون هدفمند كردن يارانه، اعتبار جزء يك رديف (520000) با عنوان يارانه كالاهاي اساسي و با عنوان يارانه نقدي نان، به ميزان 35 هزار ميليارد ريال در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) همچنين در اجراي تبصره ذيل ماده 4 قانون هدفمند كردن يارانه‌ها و قانون افزايش بهره‌وري بخش كشاورزي اعتبار جزء 2 رديف، 41 درصد رشد نسبت به سال‌جاري، به ميزان 12 هزار ميليارد ريال پيش‌بيني شده است. در اجراي ماده 5 قانون هدفمندكردن يارانه‌ها، اعتبار جزء 3 رديف (520000) به ميزان 25 هزار ميليارد ريال منظور شده است.
اعتبار مورد نياز براي ايفاد تعهدهاي خاص كالاهاي اساسي دستگاه‌هاي اجرايي با 19 درصد رشد به ميزان 4800 ميليارد ريال در قالب اعتبار جزء 7 رديف (520000) پيش بيني شده است. يارانه دارو و شيرخشك با 5 درصد رشد معادل 3 هزار و 900 ميليارد ريال منظور شده است.
به منظور تسريع در اجرا و تكميل پروژه‌هاي مسكن مهر در مجموع براي تخفيف عوارض پروانه و تراكم و ايجاد تأسيسات عمومي مسكن مهر، زير ساخت مسكن مهر (سهم دولت) و يارانه سود تسهيلات مسكن در مجموع هفت هزار و 500 ميليارد ريال در قالب اجزاي 12، ‌14 و 22 رديف يادشده پيش‌بيني شده است. (مجموع اعتبارات منظور شده در اين بخش در سال‌جاري 4 هزار و 332 ميليارد ريال بوده است.)
يارانه شير و نان غني شده دانش‌آموزان و يارانه مواد غذايي مراكز آموزشي زير پوشش وزارت آموزش و پرورش با 4 درصد رشد نسبت به سال‌جاري معادل 3 هزار ميليارد ريال منظور شده است. يارانه بليط حمل ونقل همگاني و يارانه بليط مترو تهران و قطار شهري ساير شهرها با 35 درصد رشد معادل 4 هزار ميليارد ريال پيش‌بيني شده است.
اعتبار اجزاي 23، 24 و 25 به ميزان 9 هزار و 54 ميليارد و 353 ميليون ريال با عنوان‌هاي كمك زيان شركت‌هاي دولتي، شركت‌هاي آب و فاضلاب روستايي و شركت سهامي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، سازمان صدا و سيما، سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران و سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان، به عنوان رديف‌هاي جديد در جدول شماره 9 در لايحه بودجه سال 1390 در نظر گرفته شده است.
در اجراي ماده 12 قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، اعتبار موردنياز با 50 درصد رشد معادل 60 هزار ميليارد ريال به ترتيب 30 هزار ميليارد ريال هزينه‌اي و 30 هزار ميليارد ريال تملك دارايي سرمايه‌اي منظور شده است (البته لازم به توضيح است كه در سال 1389 قانون هدفمندكردن يارانه‌ها براي چندين ماه اجرا شد اما براي سال 1390براي اجرا در تمام سال پيش‌بيني شده است).
در مجموع مي‌توان گفت اعتبارات هزينه‌اي يارانه‌ها (بدون احتساب اعتبار رديف‌هاي جديد) در لايحه بودجه سال 1390كل كشور در مقايسه با اعتبارات مصوب سال 1389 كل كشور حدود 31 درصد افزايش يافته است و در بخش اعتبارات تملك دارايي سرمايه‌اي نيز حدود 30 درصد رشد داشته است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن