تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820692290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از سياست


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه از سياست
هشدارمرتضي نبوي درباره اختلافات به اصولگرايان
گروه سياسي: دبيركل جامعه اسلامي مهندسين درباره كشيده شدن اختلافات اصولگرايان به صحن علني مجلس به آنها هشدار داد.به گزارش ايسنا، مرتضي نبوي طي سخناني در مراسم افتتاحيه دفتر شوراي مركزي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي مناطق سي گانه تهران بزرگ، افزود: در صورتي كه اين روند ادامه پيدا كند، باعث خواهد شد كه اعتماد مردم به جريان اصولگرا كاهش پيدا كند و همان رفتاري كه با جريان دوم خرداد كردند، همان رفتار را با جريان اصولگرا داشته باشند. وي به تجربه انتخابات مجلس هشتم و تشكيل جبهه متحداصولگرايان و چگونگي ايجاد اين جبهه و اضلاع آن اشاره كرد و گفت: تشكيل اين جبهه باعث شد كه اگر اصولگرايان در درون خود اختلافاتي داشتند اين اختلافات را در زير 5+6 مطرح، رايزني و گفت وگو كنند و از نتايج اين رايزني و گفت وگو به نتيجه اي واحد برسند.
بررسي مدرك "كردان" از طريق وزارت علوم
گروه سياسي: رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس از بررسي مدرك دانشگاهي "علي كردان" توسط كميسيون آموزش و تحقيقات از طريق مرجع اصلي رسيدگي به اين موضوع يعني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري خبر داد. علي عباسپور تهراني فرد در گفتگو با مهر، افزود: طي نامه اي كه توسط رئيس مجلس به كميسيون آموزش و تحقيقات ارائه شده است، مسئله بررسي اصل مدرك دانشگاهي علي كردان وزير كشور به كميسيون آموزش محول شده است. وي اظهار داشت: از اين رو اقدامات لازم براي بررسي اين موضوع از طريق وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در كميسيون آموزش آغاز شده كه در نهايت جمع بندي به هيئت رئيسه مجلس ارائه مي شود. رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات افزود: با توجه به اينكه وزرات علوم مرجع اصلي و قانوني براي تشخيص اين مسئله است در حكمي كه در اين زمينه به كميسيون داده شده نيز پيگيري از طريق وزارت علوم تاكيد شده است.
پايان بررسي سياستهاي برنامه پنجم در مجمع
گروه سياسي: بررسي و تدوين سياست هاي كلي برنامه پنجم توسعه كشور در بخش هاي امور سياسي، دفاعي و امنيتي و تقنين و قانونگذاري در جلسه روزشنبه مجمع تشخيص مصلحت نظام پايان يافت.مصوبات اين جلسه كه با حضور اكثريت اعضا، دبير شوراي عالي امنيت ملي و وزرا و روساي كميسيون هاي مربوط از دولت و مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، به تصويب رسيد.
طالباني به تهران مي آيد
گروه سياسي: روزنامه الخليج گزارش داد كه رييس جمهور عراق در 10 روز آينده يك سفر رسمي به تهران خواهد داشت تا با مقامات ايراني ديدار و گفت وگو كند. به گزارش ايسنا، روزنامه الخليج چاپ امارات به نقل از مقامات عراقي آگاه گزارش داد كه جلال طالباني در راس يك هيات عالي رتبه عراقي به تهران خواهد آمد. انتظار مي رود كه در اين سفر چندين توافقنامه به امضاي دو طرف برسد. طالباني در سفر قبلي خود به ايران در نوامبر سال 2006 به محمود احمدي نژاد، رييس جمهور ايران گفت كه كشورش براي برقراري امنيت و ثبات در عراق شديدا به كمك ايران نياز دارد . برهم صالح، معاون نخست وزير عراق هفته گذشته به تهران سفر كرده بود.
واكنش ايران به ادعاهاي امارات
گروه سياسي:سخنگوي وزارت امور خارجه ايران بار ديگر در پاسخ به ادعاهاي يك مقام وزارت خارجه امارات متحده عربي با تاكيد بر ايراني بودن جزيره ابوموسي، گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره اعلام كرده است كه هرگونه سو» تفاهم در مورد ترتيبات اجرايي در جزيره ابوموسي در چارچوب يادداشت تفاهم 1971 و براساس گفت و گوي دو جانبه قابل حل است. به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، حسن قشقاوي، تبليغاتي كردن اين مساله را رويكردي غير سازنده و برخلاف روح حاكم بر روابط دو كشور ايران و امارات قلمداد كرد.
دو انتصاب جديد در وزارت كشور
گروه سياسي: طي حكمي از سوي " علي كردان " ، " احمدرضا آصف " به سمت مشاور جديد وزير كشور و "حسين خان احمدي " به سمت سرپرست دفتر مركزي حراست اين وزارتخانه منصوب شدند.آصف پيش از اين سمت مديركل دفتر مركزي حراست وزارت كشور را برعهده داشت.
موافقت با تاسيس 9 حزب سياسي
گروه سياسي:كميسيون ماده 10 احزاب و جمعيتهاي سياسي و صنفي در نخستين جلسه خود در سال جاري اعلام كرد كه اين كميسيون در سال 86 با تاسيس 9 حزب سياسي و 56 تشكل صنفي همچنين با تاسيس و تمديد فعاليت 13 انجمن اقليت هاي ديني موافقت كرده است.به گزارش مهر، اولين جلسه كميسيون ماده 10 احزاب و جمعيتهاي سياسي و صنفي با حضور دو نفر از نمايندگان مجلس هشتم تشكيل و گزارش عملكرد سال 86 اعلام شد.
تاكيد آيت ا... مهدوي كني بروحدت احزاب
گروه سياسي: دبيركل جامعه روحانيت مبارز به احزاب سياسي توصيه كرد كه به وحدت روي آورند. آيت الله مهدوي كني در حاشيه چهارمين همايش بين المللي دكترين مهدويت در گفت وگو با ايسنا، اظهار كرد: با توجه به نزديك شدن به ايام انتخابات رياست جمهوري توصيه مي كنم تا احزاب و گروه هاي سياسي به وحدت و برادري روي بياورند.
آزادي 3 دانشجوي بازداشت شده دانشگاه اميركبير
گروه سياسي: وكيل مدافع احسان منصوري، مجيد توكلي و احمد قصابان، از آزادي موكلانش درعصر روز چهارشنبه 23 - مرداد ماه - خبر داد. محمد علي دادخواه با اعلام اين خبر به ايسنا گفت: اميدوارم كه دانشگاه به نحوي عمل كند تا اين دانشجويان بتوانند به ادامه تحصيل خود بپردازند. مدير زندان اوين نيز با تاييد خبر آزادي توكلي، قصابان و منصوري به ايسنا گفت: اين افراد مشمول عفو مبعث شده اند. پرونده مجيد توكلي، احمد قصابان و احسان منصوري با اتهام اقدام عليه امنيت ملي از سوي شعبه ششم دادگاه انقلاب، رسيدگي و به 3 ، 5 / 2 و 2 سال حبس تعزيري محكوم شده بودند كه پس از تجديدنظرخواهي، براي رسيدگي به شعبه44 دادگاه تجديدنظر استان تهران ارجاع شده بود. مجيد توكلي، احمد قصابان و احسان منصوري، سه دانشجوي دانشگاه اميركبير در رابطه با انتشار مطالب موهن در برخي نشريات اين دانشگاه بازداشت شده بودند.
برگزاري اولين كنگره حزب اعتماد ملي در مهرماه
گروه سياسي: رييس ستاد كنگره حزب اعتماد ملي از برگزاري اولين كنگره حزب متبوع خود در 25 و 26 مهرماه خبر داد. ابراهيم اميني در گفت وگو با ايسنا، اظهار كرد: انتخاب اعضاي شوراي مركزي، اصلاح اساسنامه و مرامنامه درصورت پيشنهاد شوراي مركزي، گزارش عملكرد دبيركل، شوراي مركزي و بازرسان و تعيين سياست هاي كلي وحزب به صورت بيانيه از موضوعات در دستور كار كنگره هستند.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 296]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن