تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820586033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس مجتمع علمي كاربردي جهاد سازندگي خراسان رضوي: مركز آمادگي ايجاد دوره‌ كارشناسي ارشد در 10 رشته علمي كاربردي را داراست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس مجتمع علمي كاربردي جهاد سازندگي خراسان رضوي: مركز آمادگي ايجاد دوره‌ كارشناسي ارشد در 10 رشته علمي كاربردي را داراست
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: آموزشي

رييس مجتمع آموزش عالي علمي - كاربردي جهادسازندگي خراسان رضوي، گفت: اين مركز پتانسيل و آمادگي ارائه آموزش‌هاي كارشناسي ارشد را در حداقل 10 رشته علمي - كاربردي را داراست.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، دكتر محمود اديب نيشابوري در بازديد خبرنگاران از مجتمع آموزش عالي علمي - كاربردي جهادسازندگي خراسان رضوي، با اشاره به تحصيل يك هزار و 450 دانشجو در 32 رشته اين مجتمع، اظهار كرد: اين تعداد در سال تحصيلي آينده به يك هزار و 800 دانشجو افزايش مي يابد.

وي با بيان اينكه مجتمع آموزش عالي علمي - كاربردي جهادسازندگي خراسان رضوي از نظر اعضاي هيات علمي، اساتيد، آزمايشگاهها و مزارع تكميل است، اظهار كرد: اين مجتمع با دانشگاه فردوسي مشهد، بخش خصوصي، اتحاديه ها و كارخانه ها در تعامل متقابل و نزديك است.

وي افزود: پايلوت ها و مزارع مورد نياز رشته هاي موجود اين مجتمع، به ميزان 70 درصد تامين شده است و به طوري كه در رشته پرورش گاو اين ميزان به 100 درصد رسيده است.

وي با بيان اينكه براي علمي و كاربردي كردن دانشگاه بايد از امكانات به روز در رشته‌ها استفاده شود، عنوان كرد: اگر دانشجويان در طول دوره تحصيل خود از امكانات به روز استفاده نكنند، نمي توانند شاغل شوند ولي خوشبختانه در حال حاضر 83 درصد فارغ التحصيلان رشته‌هاي گياهان دارويي، پرورش گاو و پرورش طيور جذب بازار كار شدند.

اديب نيشابوري رويكرد بخش خصوصي در اين مجتمع را مهم بيان كرد و گفت: هدف اين است كه دانشجويان اين مجتمع پس از اتمام دروس خود در بخش خصوصي شاغل شوند و تمام آموزش‌ها نيز بر همين مبناست.

وي به تعطيلي رشته پرورش اسب اين مجتمع اشاره كرد و افزود: مجتمع علمي كاربردي جهاد سازندگي خراسان رضوي در رشته‌هايي كه مطابق نياز استان باشد، دانشجو پذيرش مي كند و وقتي به اين نتيجه رسيديم كه رشته‌اي مانند پرورش اسب كارايي ندارد، با همه سختي‌ها آن را تعطيل كرديم.

رييس مجتمع آموزش عالي علمي - كاربردي جهادسازندگي خراسان رضوي با بيان اينكه آموزش شاغلان بخش كشاورزي از اهداف اين مجتمع است، گفت: از حدود 400 هزار شاغل بخش كشاورزي استان، تنها 2 درصد داراي تحصيلات عاليه و 15 درصد داراي تحصيلات ابتدايي هستند و مابقي كشاورزان از داشتن سواد محرومند.

وي ايجاد رويكرد كارآفريني و روحيه دادن به دانشجو را از ديگر اولويت‌هاي مجتمع بيان كرد و ادامه داد: در سال تحصيلي جاري 3 هكتار زمين به منظور كاشت نهال به دانشجويان اجاره داده شد و نهالستان‌هاي دانشجويان به منزله نهالستانهايي استاندارد پذيرفته شد.

وي در ادامه به كمبود اعتبارات تخصيص يافته به اين مركز اشاره كرد و گفت: هزينه‌هاي اين مجتمع نسبت به سال گذشته 70 درصد افزايش يافته است و اين در حاليست كه بودجه دولتي كه از طريق جهاد كشاورزي به اين مجتمع اختصاص مي يافت، كاهش پيدا كرده است كه اين مساله مي تواند دانشجويان را با مشكل جدي مواجه كند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 609]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن