تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، اعمال را پاكيزه، اموال را بسيار، بلا را برطرف و حساب (قيامت) را آسان مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798915257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترجمۀ یک کتاب آشپزی جالب : معرفی کتاب و مجلات


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: سلام به همه ی دوستای گلم
من یه کتاب انگلیسی دارم که مال اون زمانایی که مامانم اینا خارج بودن. من ترجمه می کنم و می زارم تو این قسمت. بعضی هاش رو خودم امتحان کردم بعضی هاش رو هم نه اما دوست دارم اگه خوشتون اومد و امتحان کردید من رو از نتیجش با خبر کنید. البته اگه چیزی هم دارید که به این موارد مربوط بشه بزارید که یه مجموعه ی کامل بشه که چه بهتر

کورد:
شاید بشه کورد ها رو دسته ای از فرنی های غنی از میوه بیان کرد که به آرامی همراه با کره و تخم مرغ پخته می شن. زمان نگه داری کوردها به علت مواد تشکیل دهنده ی آنها کوتاه است 1 ماه در بیرون از یخچال و 3 ماه در یخچال. کوردها بر روی نون تست بسیار خوشمزه هستند و برای تارت ها و کیک ها هم می توان استفاده کرد.
کورد از مخلوط میوه، شکر، تخم مرغ و کره درست می شود. این مخلوط جوشیده نمی شود چون ممکن است که تخم مرغ آن دلمه دلمه شود و کورد را خراب کند برای همین بیشتر بر روی بخار آب یا در قابلمه های دو جداره پخته می شود.

کورد لیمو (امتحان شده و بسیار خوشمزه است)
4 تا لیموی متوسط
100 گرم کره
350 گرم شکر
4 تخم مرغ هم زده
مدت زمان پخت 30 دقیقه
رندۀ پوست لیمو و آب آن را در داخل ظرفی بریزید. کره که به قسمت های کوچک تقسیم کرده اید و شکر را به مخلوط لیمو اضافه کنید. تخم مرغی را که از قبل هم زده اید به مخلوط اضافه می کنید. مقداری به هم زنید تا کمی شکر حل شود و کره باز شود. بعد آن را بر روی حرارت بخار آّب قرار دهید و هم بزنید. تا زمانی که تمام شکر حل شود و کره کاملا باز شود و مخلوط شود. پختن را ادامه دهید و پیوسته به هم بزنید تا مخلوط غلظت مناسب را پیدا کند و پشت قاشق چوبی را بپوشاند. مواظب باشید که اگر کم هم بزنید یا اگر زیاد پخت ادامه پیدا کند امکان این وجود دارد که تخم مرغ ها دلمه دلمه شود. وقتی به غلظت مناسب آن را از روی حرارت بر دارید و در شیشه ای که از قبل آماده کرده اید بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید و بعد در شیشه را ببندید.
این مواد حدود 750 گرم کورد به شما می دهد.
شما می توانید به جای 4 لیمو از 3 پرتقال و 1 لیمو هم استفاده کنید.

کورد کنستانتره ی پرتقال
175 میلی لیتر کنستانتره پرتقال (آب پرتقال های غلیظ شده)(ترجیحا شیرین نشده)
100 گرم کره
350 گرم شکر (اگر از کنستانتره های شیرین استفاده می کنید به طبع مقدار شکر کمتر می شود)
4 تخم مرغ
مدت پخت 30 دقیقه
کنستانتره ی پرتقال را در داخل ظرفی بریزید. کره که به قسمت های کوچک تقسیم کرده اید و شکر را به مخلوط لیمو اضافه کنید. تخم مرغی را که از قبل هم زده اید به مخلوط اضافه می کنید. مقداری به هم زنید تا کمی شکر حل شود و کره باز شود. بعد آن را بر روی حرارت بخار آّب قرار دهید و هم بزنید. تا زمانی که تمام شکر حل شود و کره کاملا باز شود و مخلوط شود. پختن را ادامه دهید و پیوسته به هم بزنید تا مخلوط غلظت مناسب را پیدا کند و پشت قاشق چوبی را بپوشاند. مواظب باشید که اگر کم هم بزنید یا اگر زیاد پخت ادامه پیدا کند امکان این وجود دارد که تخم مرغ ها دلمه دلمه شود. وقتی به غلظت مناسب آن را از روی حرارت بر دارید و در شیشه ای که از قبل آماده کرده اید بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید و بعد در شیشه را ببندید.
این مواد حدود 750 گرم کورد به شما می دهد.
شما می توانید به جای کنستانتره ی پرتقال از کنستانتره گریف فروت هم استفاده کنید.

کورد سیب تند
500 گرم سیب پوست کنده، خرد شده
رنده ی پوست و آب 1 لیمو ترش شیرازی یا 4-5 تا لیموی سبز
100 گرم کره
350 گرم شکر
1 قاشق چای خوری زنجبیل
1 قاشق چای خوری دارچین
4 تخم مرغ همزده
مدت پخت 40 دقیقه
سیب ها را به همراه رنده پوست لیمو و آب آن در ظرفی ریخته و در آن را ببندید و بگذارید که 15 دقیقه بپزد یا تا زمانی که سیب ها نرم شوند(گاه گاهی هم بزنید). از روی حرارت سیب را بردارید و هم بزنید تا نرم و پوره شود(می توانید آن را از صافی درشت رد کنید تا پوره ی یک دستی بدهد). کره که به قسمت های کوچک تقسیم کرده اید و شکر و ادویه ها را به مخلوط سیب اضافه کنید. تخم مرغی را که از قبل هم زده اید به مخلوط اضافه می کنید. مقداری به هم زنید تا کمی شکر حل شود و کره باز شود. بعد آن را بر روی حرارت بخار آّب قرار دهید و هم بزنید. تا زمانی که تمام شکر حل شود و کره کاملا باز شود و مخلوط شود. پختن را ادامه دهید و پیوسته به هم بزنید تا مخلوط غلظت مناسب را پیدا کند و پشت قاشق چوبی را بپوشاند. مواظب باشید که اگر کم هم بزنید یا اگر زیاد پخت ادامه پیدا کند امکان این وجود دارد که تخم مرغ ها دلمه دلمه شود. وقتی به غلظت مناسب آن را از روی حرارت بر دارید و در شیشه ای که از قبل آماده کرده اید بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید و بعد در شیشه را ببندید.
این مواد حدود 1 کیلو کورد به شما می دهد.

کورد توت فرنگی (امتحان شده و بسیار خوشمزه است)
225 گرم توت فرنگی
رنده پوست و آب یک پرتقال
100 گرم کره
350 گرم شکر
4 تخم مرغ هم زده
مدت پخت 30 دقیقه
توت فرنگی ها را در ظرفی بریزید و آنها را له کنید تا پوره شود. آب پرتقال و رنده ی پوست آن را اضافه کنید. کره که به قسمت های کوچک تقسیم کرده اید و شکر را به مخلوط توت فرنگی اضافه کنید. تخم مرغی را که از قبل هم زده اید به مخلوط اضافه می کنید. مقداری به هم زنید تا کمی شکر حل شود و کره باز شود. بعد آن را بر روی حرارت بخار آّب قرار دهید و هم بزنید. تا زمانی که تمام شکر حل شود و کره کاملا باز شود و مخلوط شود. پختن را ادامه دهید و پیوسته به هم بزنید تا مخلوط غلظت مناسب را پیدا کند و پشت قاشق چوبی را بپوشاند. مواظب باشید که اگر کم هم بزنید یا اگر زیاد پخت ادامه پیدا کند امکان این وجود دارد که تخم مرغ ها دلمه دلمه شود. وقتی به غلظت مناسب آن را از روی حرارت بر دارید و در شیشه ای که از قبل آماده کرده اید بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید و بعد در شیشه را ببندید.
این مواد حدود 1 کیلو کورد به شما می دهد.

کورد تمشک
350 گرم تمشک
225 سیب پوست کنده و خرد شده
رنده پوست و آب یک لیمو ترش شیرازی یا 4-5 لیمو ترش سبز
100 گرم کره
350 گرم شکر
4 تخم مرغ هم زده
مدت پخت 45 دقیقه
تمشک ها، سیب و رنده ی پوست و آب لیمو را در ظرفی ریخته می گزاریم تا با حرارت ملایم 15 دقیقه بپزد. گاه گاهی آن را به هم می زنیم. تا زمانی که میوه ها نرم شوند. مخلوط را پوره می کنیم. کره که به قسمت های کوچک تقسیم کرده اید و شکر را به مخلوط میوه ها اضافه کنید. تخم مرغی را که از قبل هم زده اید به مخلوط اضافه می کنید. مقداری به هم زنید تا کمی شکر حل شود و کره باز شود. بعد آن را بر روی حرارت بخار آّب قرار دهید و هم بزنید. تا زمانی که تمام شکر حل شود و کره کاملا باز شود و مخلوط شود. پختن را ادامه دهید و پیوسته به هم بزنید تا مخلوط غلظت مناسب را پیدا کند و پشت قاشق چوبی را بپوشاند. مواظب باشید که اگر کم هم بزنید یا اگر زیاد پخت ادامه پیدا کند امکان این وجود دارد که تخم مرغ ها دلمه دلمه شود. وقتی به غلظت مناسب آن را از روی حرارت بر دارید و در شیشه ای که از قبل آماده کرده اید بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید و بعد در شیشه را ببندید.
این مواد حدود 1 کیلو کورد به شما می دهد.

کورد گوجه فرنگی
500 گرم گوجه فرنگی خرد شده
رنده پوست و آب 1 لیمو ترش شیرازی یا 4-5 لیمو ترش سبز
1 شاخه نعناع
100 گرم کره
350 گرم شکر
4 تخم مرغهم زده
زمان پخت 40 دقیقه
گوجه فرنگی ها، رنده ی پوست و آب لیمو و نعناع را در ظرفی ریخته و می گذاریم 10 دقیقه بپزد یا تا زمانی که گوجه ها پوره شود. مخلوط را پوره می کنیم. کره که به قسمت های کوچک تقسیم کرده اید و شکر را به مخلوط لیمو اضافه کنید. تخم مرغی را که از قبل هم زده اید به مخلوط اضافه می کنید. مقداری به هم زنید تا کمی شکر حل شود و کره باز شود. بعد آن را بر روی حرارت بخار آّب قرار دهید و هم بزنید. تا زمانی که تمام شکر حل شود و کره کاملا باز شود و مخلوط شود. پختن را ادامه دهید و پیوسته به هم بزنید تا مخلوط غلظت مناسب را پیدا کند و پشت قاشق چوبی را بپوشاند. مواظب باشید که اگر کم هم بزنید یا اگر زیاد پخت ادامه پیدا کند امکان این وجود دارد که تخم مرغ ها دلمه دلمه شود. وقتی به غلظت مناسب آن را از روی حرارت بر دارید و در شیشه ای که از قبل آماده کرده اید بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید و بعد در شیشه را ببندید.
این مواد حدود 750 گرم کورد به شما می دهد.

پنیر
این نوع پنیر در زمان های قدیم بسیار مورد استفاده بوده است. و بسیار دلپذیر است. حالا هم به همراه گوشت و نان سرو می شود.
در این پنیر پالپ میوه به همراه مقدار مناسبی شکر پخته می شود تا پوره ی سفت و غلیظی ایجاد شود. پنیر زمانی حاضر است که بتوان با قاشق چوبی خطی در آن ایجاد کرد که کف ظرف تمیز دیده شود تا زمانی که آهسته دوباره مخلوط به جای خود برگردد. این پنیر را می توان در شیشه های مربایی که دهنه ی گشادی دارند یا در قالبهای ژله نگه داری کرد و سطح آن را با سلفون پوشاند. این پنیر در می توان 2 سال نگه داری کرد.
پنیر زرد آلو و پرتقال:
1 کیلو زرد آلوی خشک شده
2 لیتر آب
حدود 1 کیلو 750 گرم شکر
رنده ی پوست و آب 4 پرتقال
زمان پخت 2 ساعت
زرد آلو ها را از شب قبل در آب خیس می کنید یا در آب در حال جوش به مدت 2 ساعت خیس می کنید. بعد به مدت 1 ساعت در ظرف با آب می جوشانید تا زرد آلو ها نرم شود. زرد آلو ها با استفاده از صافی صاف می کنید تا یک دست شود. (فکر می کنم بشه از زردآلو تازه هم استفاده کرد و فقط آن را بجوشونیم 1 ساعت.این نظر شخصی خودم و هیچ ربطی به ترجمه کتاب نداره) بعد پوره ای که از زرد آلو ها بدست آمده وزن می کنیم و به ازای هر 500 گرم از پوره 500 گرم شکر اضافه می کنیم. مخلوط را به همراه رنده ی پوست و آب پرتقال ها حرارت می دهیم و هم می زنیم تا شکر حل شود حرارت دادن را ادامه می دهیم تا مخلوط خیلی غلیظی دست آید که بتوان با قاشق خطی از ته ظرف کشید و کف ظرف تمیز دیده شود. مخلوط را در ظرفی که چرب شده است می ریزیم و روی آن را سلفون می کشیم.
این مواد حدود 2 کیلو پنیر می دهد.
می توان به مدت 1 سال آن را نگه داری کرد.


بنام خدا
مری جان خیلی زحمت کشیدی دستت درد نکنه
اما این که نوشتی روی حرارت بخار اب قرار دهید منظورت روش بن ماریه یا چیز دیگهای
دوم این که درست کردنش چقدر طول میکشه چون گفتی زیاد نباید بپزه؟
با تشکر

کره:
این محصول هم مانند پنیر است با این تفاوت که کمی نرم تر است مانند کورد ها
کره ی شاه توت:
1 کیلو شاتوت
1 کیلو سیب خرد شده برای این دستور لازم نیست که سیب ها حتما پوست کنده باشند.
رنده ی پوست و آب 2 پرتقال
حدود 1 کیلو شکر
مدت پخت 45 دقیقه
شاتوت ها را به همراه سیب و رنده ی پوست و آب پرتقال در ظرفی ریخته و حرارت می دهیم به مدت 15 دقیقه تا تمامی میوه ها نرم شود. میوه ها را از صافی رد کرده تا پوره ی یک نواختی حاصل شود. پوره را وزن می کنیم و به ازای هر 500 گرم پوره 350 گرم شکر می ریزیم. مخلوط پوره و شکر را آرام حرارت می دهیم تا تا شکر حل شود و مخلوط غلیظ شود. این بار غلظت مورد نظر چیزی شبیه به خامه است. مخلوط را در ظرف های از قبل چرب شده می ریزیم و روی آن را با سلفون می پوشانیم.
این مواد حدود 1 کیلو و نیم کره می دهد.
این محصول را می توان بین 3-6 ماه نگه داری کرد.

سلام بتی جان
شرمنده من خیلی اسم روش ها رو بلد نیستم من خودم گذاشتم روی کتری که آب توش داشت می جوشید. و خوب نتیجه داد.
مدتش هم زیرش نوشتم حدودا چقدر وقت می بره 30 دقیقه حدوداً
ممنون که توجه کردی

سلام به همگی
نمی دونم شاید قسمت قبلی خیلی جالب نبوده برای دوستان اما قسمت بعدی این کتاب در مورد سس ها و چیزی شبیه به سس به اسم رلیش (relishe) است
سس :
سس ها دارای ترکیباتی مانند چاشنی هستند با این تفاوت که مواد در این سس ها بعد از پختن صاف شده اند تا مایع یک دستی ایجاد شود. این سس ها همراه با گوشت یا در کنار ظرف آنها سرو می شود. این سس ها برای غذا های باربکیو هم مناسب هستند.
سس های اسیدی نیازی به استریلیزه کردن ندارند اما بیشتر سس ها نیاز به استریلیزه کردن دارند.

سس گوجه فرنگی و سبزیجات
1750 گرم گوجه فرنگی
350 گرم پیاز
1 شاخه بزرگ رزماری
2 برگ بو
4 شاخه نعناع
4 شاخه آویشن
2 شاخه مریم گلی
رنده ی پوست و آب 2 لیمو
1 قاشق چای خوری نمک
10 دونه ی فلفل
2 قاشق غذا خوری شکر
مدت پخت 50 دقیقه
مناسب برای سرو همراه با ماهی و گوشت بره
تمام مواد را در داخل ظرف بزرگی ریخته و درب آن را می بندیم و می گذاریم تا آرام 30 دقیقه بجوشد. در این حین گاه گاهی مخلوط را هم می زنیم. بعد مخلوط را پوره می کنیم. دوباره مخلوط پوره شده را به ظرف تمیزی بر می گردانیم و این بار با درب باز می گذاریم تا بجوشد و تا سس غلیط شود. در این مرحله می توانیم سس را تست کنیم و مقدار نمک و فلفل آن را با توجه به ذائقه ی خود تغییر دهید. بعد آن را در داخل شیشه می کنیم و استریلیزه می کنیم.
این مواد حدود 1.2 لیتر سس به ما می دهد.

سس باربکیو
2 قاشق غذا خوری روغن
2 پیاز بزرگ خرد شده
2 حبه سیر خرد شده
1 هویج بزرگ تیکه تیکه شده
1 شاخه کرفس تکه تکه شده
500 گرم سیب پوست کنده و خرد شده
1 کیلو گوجه فرنگی حرد شده
رنده یک پوست لیمو
2 برگ بو
1 تیکه دارچین
1 ریشه زنجبیل
10 دونه فلفل
8 میخک
1 خردل
مقداری ادویه چیلی
2 قاشق غذا خوری جوز
300 میلی لیتر سرکه
100 گرم شکر
1 قاشق چای خوری
نمک
روغن را در ظرف بزرگی حرارت می دهیم پیاز، سیر، هویج و کرفس را 5 دقیقه تفت می دهیم و بعد تمام مواد را به آن اضافه می کنیم. می گذاریم تا در ظرف در بسته 45 دقیقه بجوشد تا زمانی که تمامی سیزیجات نرم شده باشند. در این حین گاه گاهی مواد را هم می زنیم. مواد نرم شده را پوره می کنیم. در یک ظرف تمیز دوباره فرصت می دهیم تا بجوشد و غلیظ شود. این مدت سس را تست می کنیم و نمک و فلفل آن را با توجه به ذائقه تنظیم می کنیم. آن را در شیشه می ریزیم. باید توجه داشت که باید 2.5 سانت از بالای شیشه را خالی بگذارید.
این مواد حدود 1.75 لیتر سس به ما می دهد.

سس تند شاتوت و گردو
4 پرتقال بزرگ
225 گرم شکر
2 تیکه داچین
4 میخک
1 تیکه جوز
500 گرم شاتوت
100 گرم گردوی خرد شده
زمان پخت حدودا 20 دقیقه
این سس غلیظ است و می توان آن را با قاشق برداشت و بسیار مناسب برای مرغ و بوفلمون
رنده ی پوست 2 تا از پرتقال ها و آب تمامی آنها را در ظرفی می ریزیم و بعد شکر، داچین، سیر و جوز را به آن اضافه می کنیم. بر روی حرارت ملایم می پزیم تا شکر آب شود و مخلوط بجوشد. بعد شاتوت ها را به آن اضافه می کنیم و 10-15 دقیقه می گذاریم تا بپزد تا زمانی که فقط کمی شاتوت ها نرم شوند. (در ظرف را نمی بندیم.) بعد از این مدت جوز و دارچین را بر می داریم و گردو ها را اضافه می کنیم. تنها کافی است که یه جوش گردو ها بخورند و بعد سس اماده شده را در شیشه می ریزیم. سعی می کنیم تا با استریلیزه کردن هوای بالای سس را خارج کنیم.
این مواد حدود 1 کیلو سس به ما می دهد.

سلام مری جان
اول از همه ازت تشکر کنم، چون مطالبت خیلی خوب بود من دوست دارم چیزهای جدید رو امتحان کنم و این کورد ها فکر کنم خوشمزه باشند درست کردم خبرش رو بهت می دم.
دوم اینکه در کورد لیمو دقیقا چقدر پوست لیمو بریزم و همین طور در کورد توت فرنگی میزان پوست پرتقال چقدر باشه چون فکر کنم اگه میزان این پوست ها زیاد از حد باشه باعث تلخی بشه.
ممنون از زحمتی که می کشی.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 530]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن